Accepterad Notyou | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Notyou

Icke Medlem
Meddelanden
50
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199215457658/

Ditt Hex-ID: steam:11000014ad0b57a

Vad är din discord tagg? _Notyou

Vem var det som bannade dig? Swifty (Staff vid tiden jag blev bannad) eller någon annan högre uppsatt. Eftersom jag inte är bannad ingame längre kan jag inte kolla.

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-05-07 203222.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag vet varför staffsen valde att banna mig, jag gjorde ett fel. Felet jag gjorde var förtjänat att bli straffat. Så sammanfattningsvis är svaret på denna fråga simpelt, jag gjorde ett stort och självklart fel.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som precis hände kan jag inte exakt svara på, varför är på grund av att det var så pass lång tid sedan jag blev bannad. Dock ska jag göra mitt allra bästa för att förklara vad som hände precis innan jag blev bannad. Jag kommer börja och berätta lite tid innan jag blev bannad för att ge lite kontext, allt började med att jag och en kompis satt i ett discord samtal, han ville ha en återanställning till polisen och jag kunde lösa det eftersom jag hade en prestigefylld rang vid den tiden. Han vill ha återanställning men jag hade inte tid då, svarar han något i stilen av "Du kan få en import om du gör det", då svarar jag något i stilen "hahahahah, är du seriöst?" och han svarar något i stilen med "Ja". Och här anställer jag han, dock för att rättfärdiga detta så förtjänade han en återanställning och här gav jag han det förtjänade, inga speciella roller eller något han inte skulle ha. Samt tog jag aldrig emot importen men här någonstans börjar mina gränser tämjas och nu idag förstår jag att jag skulle backat ur vid detta tillfälle men jag gjorde inte det tyvärr. Min polare börjar även hämta sina kompisar till polisen där jag är personen som återanställer och en av dessa killar frågar mig om jag ska ha något för återanställningen, jag förstår först inte vad han menar och frågar vad han menar. Där svarar han om jag ska ha en swish, jag blir chockad och säger visst. Här får jag ~50kr för en helt vanlig återanställning, och precis här faller jag ner i någon sorts grop. Jag sätter något sorts krav på mig själv där jag ska få betalt om jag gör en tjänst åt någon eftersom om jag har fått betalt en gång kan jag få det igen tänker jag. Här svämmar det även in "kunder" och dessa är polare till dem som redan köpt roller innan och börjar ta på mina egna gränser något enormt och gör saker som jag kände var fel på riktigt såsom att anställa någon till en "mitten-rang" utan någon sorts grund till det. Nu närmar vi oss tiden när jag blir bannad, det som händer precis innan är att en kille har köpt roller och någon polis tar bort dem eftersom han inte ska ha dem. Här blir killen som köpte roller arg och säger till staffs att jag säljer roller samt hotar mig i DM, denna killen går felfri och får inga konsekvenser men jag tänker inte på så mycket angående det. Här så blir jag nog bara bannad, borta från samtliga discord servrar och försökte aldrig logga in på FiveM severn sedan dess. Men jag accepterade mitt fel och gick vidare.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Bannen var absolut inte felaktig, jag gjorde fel. Och i detta fallet är denna fråga svart eller vit, finns inget mellanrum eller gråzon som kan förekomma i vissa beslutstagande. Men jag tog mitt straff eftersom jag vet att det var fel.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja jag har blivit bannad tidigare. Samtliga banns har en och samma gemensamma nämnare, umgås med fel personer. Det är grunden i samtliga bans, att man är med någon som inte är fläckfri och i sin tur gör samma dumma beslut. Detta skyller jag absolut inte iväg på mitt umgänge men det är en gemensam nämnare. Så det jag har tagit i lärdom är att anpassa sitt umgänge och att snabbt försöka ta sig iväg om man märker att sina gränser börjar tämjas på.

Kan även påpekas att en majoritet av mina tidigare bans har varit under mitt första år på unive ca 2023 och under min sista tid på unive så var det inga bans.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja, jag hade kunnat göra otroligt mycket annorlunda, tillexempel att bara återanställa den polaren helt vanligt direkt. Eftersom hade jag gjort det hade han aldrig frågat om jag ville ha en import. Om vi nu säger att här hade jag gjort annorlunda här, jag hade anställd denna polare så hade jag aldrig tämjt på mina gränser vilket i sin tur resulterar i att jag aldrig hade fått en tanke om utbyte från roll till tjänst och detta i sin tur hade resulterat i att jag aldrig hade blivit bannad.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag har lärt mig något, såsom jag har lärt mig från tidigare bans. Om jag blir unbannad nu kommer jag försöka söka in till polisen och nöja mig där. Jag vill bli en helt vanlig polis utan något större ansvar (t.ex utbildare eller liknande), inte för att jag tror att jag kan bli det med min bakgrund men men. Om jag blir unbannad kommer jag vara en "helt vanlig" medlem, inte sticka ut för mycket och flyta igenom strömmen, jag vill utöka den sociala RPn då det tycker jag genuint är roligt. Jag tycker att det absolut roligaste som finns på unive är förhören och rättsproccesserna och det är detta jag vill göra och det är därför jag söker mig tillbaka till denna server.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Kan du skicka banbild?

Kan du skicka banbild?
Han är inte bannad in game. Han fick en ban av stressfri för korruption och säljer roller.
Han kan alltså gå in game men inte ansöka till medlem och det är det han överklagar

Kan du skicka banbild?
Hej Philip! Jag är inte bannad ingame, discord eller på forumet men när jag söker medlemskap så är jag "permanent bannad". Därför skriver jag denna banöverklagan för att möjligtvis bli unbannad. Tack på förhand

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka