not_lil1zy | Polismyndigheten Ansökan [RAZIK]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

DDDJJ

Icke Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
4
Ange ditt födelsedatum: 1 Maj 2006

Vad heter du på discord? teamoskyldig#4310

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 110

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer att vara inne varje dag jag inte har mycket skolarbete

Vad heter du? Tim isaksson

Hur gammal är du? 31 år

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja jag är simkunnig

Varför vill du bli polis? Jag har alltid gillat polis yrket sen liten, verkar så sjukt intressant med allt, hjälpa folk, kritiska situationer med mera. Jag vill såklart hjälpa till i staden och bekämpa brottsligheten och göra staden till en bra plats. Jag kan nog tillföra väldigt mycket till polisen med mitt bra bemötande till människor. Jag vill se till så iallafall jag kan göra så att människor som har begått brottslighet kan gå till ett nytt bra spår i livet där de kan tjäna pengar eller göra saker på ett lagligt sätt. Där man inte behöver se till så att polisen ska behöva bli inblandad. Sen gillar jag polisen hur de jobbar. De ser till så att allt är rättvist vilket jag tycker är en stor positiv sak i samhället. Är det mer rättvist så vågar man berätta mer. Sen behöver man också finnas där för vissa personer där det kan ha hänt saker. Det är det fina och unika med polisarbetet

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? En väldigt viktig sak med polisen är att vi ska förebygga att brott ens sker. För om vi förebygger att ett brott ska ske så är det svårare för gärningspersonen att utföra det brottet som ska ske. Hålla förhör, ta hand om de som vet saker men som kanske är rädda för att det ska hända något om de berättar för oss. Det är riktigt viktigt att vi ser till att de vågar göra. Om de inte vågar berätta så kommer vi inte kunna förebygga ett brott på det bästa sättet.
Det är också viktigt med att bemöta personer med den största respekten. Respekt är ”key” i samhället. Får man respekt så känner man sig mer uppskattad och så är man oftast trevligare.
Rättvisa är som jag skrev ovan viktig också. Är man rättvis så är det trevligare att bemöta sina ”kunder”.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet en hel del om polisyrket, har alltid varit intresserad av att vara en polis men aldrig tagit tag i det då jag är hyfsat ung fortfarande. Jag vet vad det är som gäller när man ska jobba i en poliskår. Man måste vara trevlig och se till att man får en så bra kontakt med sina kollegor som möjligt. Har man en bra ”kemi” mellan kollegor så kan man också bidra till en tryggare plats och ett bättre arbete. Jag gillar även den utmaning som man får inom poliskåren. Man får så mycket olika larm så det är så intressant och viktigt att se till så att man gör det bästa man kan och alltid vara fokuserad.

Vet vissa saker som man använder inom polisyrket: Rakel är polisens kommunikations enhet, eller så kallad radio som man använder för att kommunicera.
Polman: har jag för mig är enheten som finns i bilen där man ser larmen och vad det är för prio på larmen. Prio 1 och så vidare.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har inga tidigare erfarenheter som polis men har alltid varit intresserad inom polisarbetet.

Hur är du som person? Jag gör vad jag har att utföra. Väldigt pratglad och omtänksam. Gillar att vara med kompisar utanför arbetet. Kompisarna är viktiga för att inte bara tänka på arbetet hela tiden och må bra utanför.

Är det något vi bör veta om dig? Nej, inget mer som jag kommer på just nu!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka