Nekad Noni | Polismyndigheten Ansökan[Vible]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Noni

Icke Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 17 Januari 2005

Vad heter du på discord? Nooaah#4644

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Runt 300 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? ungefär 3 timmar per dag, vissa dagar blir det mindre och vissar dagar blir det mer

Hur ofta kommer du vara inne? Regelbundet, så ofta jag kan (ungefär varje dag)

Hur många timmar har du på FiveM? 365 timmar

Vad heter du? Noah

Hur gammal är du? 15

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För jag har alltid varit intresserad av polis yrket och har alltid tyckt det är kul med yrket. För jag vill hjälpa till samhället på det bästa sättet och därför passar detta mig väldigt bra

Varför ska just du bli anställd? För jag vill skappa ett trygg och säkert samhälle i servern

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor
Tålamod
Drivande

Svagheter
Jag gillar att jobba som polis men ibland kan det bli för mycket jobb på en dag, eftersom det är ett roligt yrke

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja, jag har varit högt uppsatt på en annan server (inspektör). Namnet på den dåvarande servern var Gothenburg RP

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag tar mina åtegärder jag har lärt mig av min kollega och för tar jag fordonet i säkerhet och ber personen komma ut ur bilen. Sedan märker jag hur personen beter sig (lugn, aggresiv), och ifall det behövs så kan man använda handfängsel. Sedan tar jag hjälp av min kollega och kör in personen som sedan ska få sitt straff

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Säkerheten går alltid först så jag meddelar ambulans samt flera kollegor. Medans mina kollegor jagar gärningsmannen så lägger min skjutna kollega åt sidan och inväntar ambulans

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Man ska ställa sig en bit ifrån och lyda den högsta uppsatta som ska vara förhandlare. Sedan ska man följa ordern man får av förhandlaren. Detta underlättar arbetet även. Men det är även viktigt att ta det lugnt i sådana situationer eftersom ifall man gör fel så kan man riskera folks liv.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag tar alltid säkerheten först så jag skriver att personen ska lägga sig ner på marken. Om den inte lyder ordern och forsätter springa mot mig så drar jag elpistol eller pistol i benet och tar kniven i säkerhet och griper personen

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man har ordning och använder radion rätt. Man ska inte sitta och prata om sin fritid i radion. Utan i radion så pratar man enbart om polis saker. Även att man använder radion rätt och mycket eftersom då blir det bättre sammarbete mellan kollegorna och det blir lättare att klara sig ur knipiga situationer

Vad betyder våldstrappan? Polisens våldsanvänding. Hur poliserna använder våld. Att man enbart ska använda vapen vid nöd situationer för att antigen lugna ner en situation eller skydda en kollega eller en själv

Tillbaka