Accepterad Nolez | Ansökan till Servervakt

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Nolez

Icke Medlem
Meddelanden
93
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Noel

Vad heter du på discord? Nolez.

Ange ditt födelsedatum 13 September 2006

Beskriv din dagliga aktivitet. Jag vaknar upp, går till skolan. Sedan kommer jag hem och spelar på unive.

Hur länge har du varit medlem på Unive? typ 1 år

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) kan skicka bild där nere eller visa i intervju

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt är en viktig roll på en RP-server och har till uppgift att övervaka sin omgivning och vidta åtgärder mot spelare som bryter mot reglerna. Det är viktigt att notera att servervakter inte ska leta aktivt efter regelbrott utan istället fortsätta att RP:a som vanligt tills de stöter på en situation som kräver deras ingripande.
Utöver att agera mot regelbrott, är servervaktens ansvar också att underlätta för högre staffmedlemmar genom att ta åtgärder vid mindre scenarier, använda /revive (id) vid behov och se till att det råder en god RP-miljö på servern. Det är också viktigt att servervakter själva är skickliga på att RP:a och agera på ett professionellt och ansvarsfullt sätt, eftersom de är förebilder för andra spelare på servern.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag är verkligen intresserad av att bli servervakt på Unive, främst på grund av min långa erfarenhet av rollspelande på servern och mina erfarenheter som föredetta staff. Jag har märkt att en del spelare inte riktigt har koll på reglerna och ibland slipper undan med saker som de egentligen inte borde få. Det har gjort mig ganska frustrerad och jag vill gärna hjälpa till att förbättra Unive.
Jag förstår att jag kanske inte har lika mycket kapacitet som andra staffmedlemmar, men jag tror att även små insatser kan göra stor skillnad.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption inom servervaktrollen kan sammanfattas som användning av privilegier för personlig vinning eller för att vinna ett scenario. Detta kan till exempel innebära att en servervakt använder kommandon som /revive för att fortsätta spela efter att denne har blivit skjuten, eller att undvika att äta eller dricka genom att använda samma kommando. En annan form av korruption kan vara att använda /toggleid för att ta reda på var andra spelare gömmer sig.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka