Accepterad noeleriksson | Ban överklagan [Bosse]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

noeleriksson

Icke Medlem
Meddelanden
11
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199183897161

Ditt Hex-ID: 110000148ef2249

Vad är din discord tagg? N.O.E.L#6981

Vem var det som bannade dig? Flamie är det enda som står.

Hur lång tid var din ban? 20 dagar.

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Powergaming tar kniv på öppen plats (sunt förnuft)

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag gjorde en fail rp och drog kniv på min kompis.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Okej, allt började som en helt vanlig söndag jag satt hemma och spelade lite på unive, Sedan ringer min kompis mig på telefon och undrar om jag vill spela visst varför inte tänker jag har bara spelat med han 1 gång innan. Så han kommer in i discord där vi sitter och pratar. Sedan kommer han in i FiveM, där chillar vi runt och kollar på min bil (m2:a). Min kompis frågade sedan om jag hade en bil att sälja vilket jag hade han fick den väldigt billigt för han är en bra vän jag hänger med på fritiden mycket. så han köper den får nycklarna och allt. Men bilen var trasig så vi åker till Mekonomen och lagar bilen för 25.000 kr. Sedan ringer en annan mig ingame och vill träffas, vi träffades en stund och när jag kommer tillbaka han min kompis krockat bilen jag sa till han att det var otacksamt när jag nyss gav den till han och lagade och att pengar inte växter på träd då jag hade cirka 70.000 kr på banken kvar. Så vi drar till närmsta garage och hämtar ut sim saab 9-3 turbo fulltrimm. Min kompis kör och jag sitter brevid han. han körde runt och börna vid torget och jag sa till han att sluta ingame fast på ett rp sätt. Sedan fortsätter vi att bara åka runt en bra stund och chilla och bara prata om livet i dc, min kompis körde väldigt fort vilket jag också bad han om ingame att sluta. Sa till han i dc att man kan inte köra 170km/h vid torget det är inte rp men han lyssnade inte som vanligt då han blir så hypad när vi kör och skrattar åt allt. Så det blev bara ett sätt till at driva på han att fortsätta fast jag sa nej x antal gånger Sedan åker min kompis runt mer väldigt fort förbi polisstationen och bort mot Falck. Där han kör in i en lyktstolpe så min bil börjar ryka och gå sönder, detta gjorde mig väldigt arg då han bara satt och skrattade högt i Discord. Så att jag bara kliver ut ut bilen utan att säga aj eller nått vid bensinstationen och ber han komma med mig in på vapen affärer som är öppen fast det inte finns nåt därinne, Där drar jag fram min kniv och frågar varför han inte lyssnar och säger att han ska betala varenda krona på bilen det kostar att laga. Jag har krim rollen och i mina ögon tycker jag att om man är kriminell och någon kvaddar ens bil som är påkostad 800.000 att man hotar den och ber den betala allt det kostar. Hur som helt jag skulle aldrig döda honom utan ville att han skulle lyssna på mig och betala en lagning sedan var allt bra, men när jag hotar honom får jag en ban för Powergaming och Kniv på öppen plats, Powergamingen var för jag inte sa aj, ej för pengar då jag imte är ute efter det och knappt hade några pengar, min dyrate bil kostar typ 900k men dom har jag sparat ihop helt fair genom att vara inne i spelet och jobba som reporter. Men som sagt jag tyckte att allt blev fel men vill få en chans att förklara varför det blev som det blev. Jag säger inte att den som bannade mig gjorde fel någonstans.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Nej det var 100% mitt fel, jag gjorde fel men som sagt ville ge det en chans att förklara mig varför det blev som det blev och vi pratade ju allt nästan i dc så att förstår om det ser mycket mer fel ut för den som speccar med. jag har gjort fel men tycker dock att bannen var ganska lågt för det, hade inte spelat så länge den dan jag blev bannad heller så det var det sista som fick mig bannad, men min kompis fick ingen ban och han gjorde samma sak vilket jag tyckte var konstigt med. jag spelade inte med sunt förnuft någonstans på slutet, men de gick så fort 5 min efter bilen var krockad hade jag fått en ban.

Hur många tidigare avstängningar har du? 1

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Japp det var jag och en grabb som blev erbjudna ett jobb åt en kille vilket vi utförde killen vi gjorde det åt pratade ooc och lallade, sedan efter vi gjorde jobbet lämnade min kompis då han blev dödad. Det var på tiden jag hade börjat spela och dum som jag var gjorde jag samma sak, jag tog en lärdom genom det att aldrig göra om det för att det är inte rp och man skulle inte kunna göra så irl om man hamnar i en knivig situation.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja absolut, jag hade kunnat först rpa att ha ont säga aj och typ min kropp gör ont, sen skrivit /me ont i hela kroppen. Sedan tagit det lugnt och pratat med min kompis och försökt lösa situationen. Sedan hjälpas åt och ta hand om varandra eventuellt tinga sjukvård om någon av oss behövde det. Sedan bara varit lugn och kommit överens om vem som skulle betala kostanden för bilen. Jag ångrar att jag lät min ilska ta över rp:et.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja absolut, att rp:a som att man har ont när man krockar vilket jag alltid brukar göra annars faktiskt, sedan att försöka prata sig ur situationer istället för att ta till med våld, beroende på vad det är förstås är det godkänt krim scenario av admin som gängkrig kanske det kan funka ibland men med civila kompisar så ska man bara ta det lungt

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? japp! skrev en ny då jag inte vet hur man tar bort den gamla som dem bad utvecklad. MVH

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka