Nekad noahstar100 | Ban Överklagan [3lvis]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

noahstar100

Icke Medlem
Meddelanden
20
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198963166405/

Ditt Hex-ID: steam:11000013bc70cc5

Vad är din discord tagg? noahstar1000

Vem var det som bannade dig? https.3lvis

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-12-04 192138.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror staff valde att banna mig för att jag skrev till en kille om att köpa en bil för IRL pengar. Jag fattar att det är en av dom reglerna man verkligen inte får bryta och jag vet själv att det var helt idiotiskt av mig att ens skriva det. Jag tänkte verkligen noll sekunder innan jag skickade meddelandet, det bara kom ut utan att jag ens hann tänka. Jag hade ingen dålig tanke bakom det eller försökte göra nån deal på riktigt, men det spelar ju ingen roll för jag bröt ändå regeln. Jag förstår att staff tog det seriöst, det skulle jag också gjort om jag var dom. Jag ångrar det asmycket eftersom det bara förstörde för mig själv. Hade jag bara tänkt lite längre hade inget av det här hänt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan själva banet hände satt jag och snackade lite med en snubbe och allt var helt normalt. Sen från ingenstans så skrev jag bara rakt ut om han ville köpa bilen för IRL pengar. Jag vet inte varför jag ens gjorde det, det var verkligen bara en dum impuls som jag inte tänkte igenom alls. Direkt efter jag skickade det fick jag en sån där känsla som ba ”det här va inte bra”. Det gick inte lång tid innan jag blev kickad och sen bannad. När bannet kom fattade jag direkt vad det var för, jag behövde inte ens tänka efter. Jag visste att det var det där meddelandet som sabbade allt. Det var inget dramatiskt eller kaosigt innan, det var bara jag som skrev något sjukt onödigt.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var helt och hållet jag som gjorde fel, inget snack om det. Jag försöker inte ens få det att låta som att bannet var felaktigt eller orättvist på nåt sätt. Jag skrev något som man inte får skriva och staff gjorde exakt det dom ska göra när någon bryter reglerna. Jag fattar att regler finns av en anledning och jag bröt dom, så jag får ta konsekvensen. Jag försöker inte skylla på nån annan eller låtsas som att det var ett misstag från deras sida, för det var det inte. Det enda misstaget här var mitt. Jag måste bara äga det och visa att jag fattat vad jag gjort.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja, jag har haft bans tidigare och jag är inte stolt över det alls. Varje gång det hänt har jag tänkt ”okej, nu måste jag faktiskt skärpa mig”. Och jag har försökt, men uppenbarligen gjorde jag ett nytt misstag nu. Men jag har ändå lärt mig mycket från alla gånger, bland annat att jag måste börja tänka mer innan jag skriver eller gör något. Den här gången slog det mig ännu hårdare eftersom det verkligen var en sån onödig grej som jag lätt kunde undvika. Det känns pinsamt att hamna här igen och jag vill inte fortsätta såhär. Jag vill bara kunna spela normalt utan att göra dumheter som förstör för mig. Den här banet fick mig fatta hur lätt man sabbar något man egentligen bryr sig om.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra så mycket annorlunda egentligen. För det första hade jag bara kunnat låta bli att skriva det där meddelandet helt och hållet. Om jag bara tänkt i två sekunder så hade jag fattat att det var en sjukt dålig idé. Jag kunde också frågat staff om något om jag var osäker på vad som var okej, istället för att bara skriva rakt ut utan att tänka. Jag hade också kunnat logga av en stund när jag märkte att jag var uttråkad, för det var typ så allt startade. Om jag bara låtit bli hade jag sluppit allt det här. Det är ett misstag jag verkligen inte vill göra igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig fett mycket faktiskt. För det första har jag fattat att man inte kan skriva vad som helst ”bara för att” eller för att man har en dum idé i stunden. Allt man skriver räknas, och allt kan få konsekvenser. Jag kommer inte ens vara nära såna här grejer igen. Jag tänker hålla mig långt bort från allt som ens liknar ett regelbrott för jag orkar verkligen inte hamna i trubbel mer. Jag vill bara spela normalt, ha kul och sköta mig. Den här banet fick mig inse hur snabbt man kan förstöra något man gillar, och det vill jag inte göra igen. Jag tar det här seriöst och jag kommer visa det.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår det helt. Jag kommer inte be om att få den läst eller försöka tjata om det alls. Jag vet att det bara gör allt värre och att ni har den regeln av en anledning. Jag fattar att om jag börjar spamma eller tjata så blir det bara automatisk nekad direkt, och det är det sista jag vill. Jag försöker göra allt rätt den här gången och inte göra fler misstag. Jag respekterar processen och jag väntar som man ska. Jag vill bara visa att jag tar det här seriöst och att jag verkligen lärt mig något. Jag kommer inte krångla eller försöka gå runt några regler. Jag följer det som gäller.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka