Nekad nisseföfan | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

nisseföfan

Icke Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
3
Ange ditt födelsedatum: 1 Januari 1970

Vad heter du på discord? nisse#1541

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 78tim

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 2-6

Hur ofta kommer du vara inne? dagligen

Hur många timmar har du på FiveM? 78tim

Vad heter du? Nisse ekk

Hur gammal är du? 970731

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För att jag jobbat som securitas sen jag kom till staden och känner att jag är klar med securitas vill jobba hårdare och kunna styra mer över jobbet när det händer ett brott. just nu som securitas har man knappt några rättigheter och jag tycker det blir tråkigt då och kan inte utvecklas. som polis har man fler rättigheter och kan utvecklas!

Varför ska just du bli anställd? Jag anser att jag är duktig på att hantera svåra situation och lösning orienterad då jag jobbat som securitas en längre tid, som securitas får man ta mycket skit och stå i centrum bland massa agressiva och farliga personer vilket har blivit en styrka då jag kan hantera stressiga situationer utan att bruka för mycket våld, kan tala med personer så dom lugnar ner sig och börjar bete sig

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) -oerhört stresstålig
-lösning orienterad
-lugn och kan ta alla typer av personer
-bra bilförare
- inte rädd för att säga vad jag tycker
-visar respekt för alla typer av människor

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? jobbat som securitas sen jag kom till staden och gör än idag. tror det är en väldig bra erfanheten

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Det blir böter för grov vårdslöshet i trafik samt grov olovlig körning

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? jag springer fram till min kollega och ser över hur han mår och hjälper han med skadorna i den mån jag kan, sedan till kallar jag ambulans eller åker in med kollegan till sjukhuset och sedan ropar in i radion till kollegorna att kollega skjuten samt uppgifter om bilen och person som sköt kollegan vart han åkte och hur bilen såg ut färg modell osv

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? vi utrymmer området så alla civila håller sig borta och spärrar av området, sedan tar vi skydd bakom bilen och inväntar förstärkning och följer sedan order från dom högre uppsatta

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag skriker på mannen att stanna samt drar upp mitt tjänstevapen, stannar inte mannen utan fortsätter springa emot mig så skjuter jag honom i benet för att hindra han att komma för nära! sedan tillkallar jag kollegor och ambulans, sedan tar jag kniven ifrån honom och sätter på han handbojor och tar han till sjukhus och inte ambulans kommit till plasten. sedan efter sjukhuset blir det förhör med mannen. om han stannar när jag säger åt honom att stanna så går jag fram tar ifrån han kniven sätter på han handbojor tillkallar kollega och tar med han till satationen för förhör

Förklara vad radiodisciplin innebär. radiodisciplin är att man inte pratar onödigt i radion utan bara information samt inte pratar i munnen på varandra, håller det professionellt

Vad betyder våldstrappan? (Lågrisk) kommunikation - milda fysiska metoder
(högrisk) kraftfulla fysiska metoder - batong, handbojor- vapen

Vidare till muntlig intervju!
Mvh Tedd Sätt dig i väntar på intervju under kategorin polismyndigheten.

Tillbaka