Nekad Nisse | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Nisse.

Icke Medlem
Meddelanden
15
Reaction score
2
Ange ditt födelsedatum: 25 Januari 2007

Vad heter du på discord? REEflex#8963

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 89,3h men har mycket mer erfaren het än bara 89h

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? på helger största delen av dagarna (5h minst) vardagar säg 4-6h

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 89,3h men har mycket mer erfaren het än bara 89h

Vad heter du? Mats Erikson

Hur gammal är du? 57år

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? jag vill bi polis för att jag vill hjälpa staden och göra det till en säkrare stad. jag har alltid velat vara polis och tycker det ser ut som ett riktigt bra o hårt jobb vilket jag tror jag kan hantera bra. jag tycker att jag även jag har bra kontakt och känsla för att prata med folk vilket jag tror är en bra egenskap om man är polis. jag har bot har i staden ganska lång tid och har alltid varit inspirerad av polisen och deras arbeta till staden. ända sen jag flyttade hit har polis varit ett dröm jobb för mig. jag har stor respekt av människor och jag dömer inga i förtid det tror jag är rätt bra och passar som en polis.

Varför ska just du bli anställd? jag tror jag har allt som krävs för att bli polis och jag har studerat poliser noga och har lärt mig mycket från de. jag tar mitt jobb seriöst och kommer inte ha tid med annat med det är jag helt okej med eftersom jag brinner för att bli polis. jag har många fördelar som kan hjälpa när man är polis.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) 1. jag är super bra med folk och kan hantera folk i alla åldrar.
2. jag hanterar stress väldigt bra och har en del erfaren het av de, jag har tre barn som har flyttat till sin mamma så jag kan fokusera mer på jobbet. och att ha tre barn lärde mig ta hand om min stress.
3. jag är stark fysiskt vilket gör att jag inte tappar tåla mod och håller mig lugn i alla lägen.
4. jag har aldrig besluts ångest och tar bara bra beslut.
5. jag är en skicklig förare då jag har kört bil sen jag var 18 år.
Svaghet är nog att jag är väldigt prat glad och pratar ofta mycket.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? lite gran jag pratar ofta med poliser när dom har tid över och kollar på när dom hjälper staden, om det behövs så ringer jag räddningstjänsten om någon hemskt har inträffat.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? allra först rapporterar jag in i radion vad som har hänt varför, beskrivning av fordon samt ryggplåt, var jag befinner mig och om jag behöver förstärkning. jag ber han eller hon sen stänga av fordonet och kliva ur bilen efter det söker jag igenom personen efter olagliga saken. innan jag söker igenom så sätter jag handfängsel på. efter det sätter jag han eller hon i min polisbil och kör personen till stationen för förhör. efter förhöret berättar jag straffet till personen: olovlig körning och fortkörning samt o ansvaret i trafik.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? det första jag gör är att kolla om min kollega är okej. sedan så kallar jag efter förstärkning och en ambulans. och efter det så beskriver jag hur bilen ser ut och reg numret. sedan förklarar jag hur han såg ut. efter det gör jag vad jag kan för att hjälpa min kollega.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? första jag gör att kolla om några civila är i området och ber dem att evakuera och sedan lägger man spärrningar så folk inte kommer in i området efter det väntar vi på ord om chefen om vi ska lägga ut spik mattor framför bilen eller om vi ska förhandla

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? min första instinkt är att använda tazern/el pistolen om han springer mot mig eller min kollega. sedan så håller vi avstånd och väntar och kollar om han kommer fortsätta eller om det är säker att gå fram om det inte är det och han ställer sig så tazar vi han igen och lägger handbojar på honom och tar han till stationen

Förklara vad radiodisciplin innebär. radiodisciplin är att man ska prata med en lugn ton och vara professionellt. du ska också använda sina rakel nummer. du ska också inte prata om andra saker som inte tillhör jobbet.

Vad betyder våldstrappan? Du ska inte använda ditt tjänste vapen så fort du får chansen du ska börja med att försöka prata med personen och försöka lugna ner personen som är inblandad. annars kan du använda betongen eller elpistolen. tjänstevapnet ska vara det sista valet du tänker på. det ska bara användas när man verkligen behöver använda den

+Rep Tycker du absolut förtjänar en plats i kåren MVH Ludde:

Aktiv Discord: PiNkY#8250 Öppna Dm

Polis: Inspektör

Vidare till muntlig intervju!
Mvh Tedd Sätt dig i väntar på intervju under kategorin polismyndigheten.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka