Nekad Nilsson_ | Ban överklagan [Lucifer]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Nilsson_

Medlem
Meddelanden
239
Reaction score
13
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199179665290

Ditt Hex-ID: 110000148ae8f8a

Vad är din discord tagg? Nilsson#7498

Vem var det som bannade dig? AO

Hur lång tid var din ban? Permanent

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? ”Korruption inom yrke. Ger sin kompis som är whitelist på vågen bitr chef medvetet” Fixk denna anledning på dc och på FiveM stod det typ ”bannad från discord”

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att min kompis som var whitelist på vågen gjorde ett andra discord konto för att kunna vara medlem på unive och när han var medlem satte jag han som bitr chef på securitas eftersom jag var chef där.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände var att jag precis hade blivit chef och då var min kompis sugen på att bli biträdande chef men han var whitelist på vågen. Då gjorde han ett annat discord konto så han inte skulle riskera att få indragen medlem. Detta vissta jag då om men valde att sätta han som biträdande chef ändå.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. I början hade jag inte så mycket klagomål om den men nu när jag tänkt igenom i några dagar har jag nu börjat få fram lite varför den är felaktig eller möjligtvis en kortare ban.

1a argumentet varför den är felaktig:
Korruption inom yrke. Vad jag vet så är det inte korruption inom yrke att ha med sig en biträdande chef till yrket man blir chef över. Därför är det inte korruption i mina ögon. För det var inget mer jag hade gjort som var regelbrott i om min chefs position.

2a argumentet varför den är felaktig:
Det står inte någonstans vad jag läst att man som medlem har något ansvar att rapportera in en spelare som är medlem på en annan server. Det står endast i reglerna att staffs på unive har rätt till att dra in ens medlem om man är deltagande aktiv på en annan server. Det står även klart och tydligt i reglerna att staffs då inte måste dra in medlemskapet utan endast att dem har rätt till det. Därför skulle inte jag klassa detta till något slags regelbrott.

3e argumentet varför den är felaktig:
En blacklist för att man är medveten att EN ANNAN spelare är whitelist på en annan server tycker jag också är felaktig. Då det är hans ensak om man kan säga så. Dvs att jag inte ska få konsekvenser för att någon annan är whitelist på en annan server.

Och är det nu så att jag fortfarande kommer vara bannad efter detta så vill jag gärna ha en bättre anledning eller ett mer moget svar i denna ban överklagan för de som är nu har jag gått igenom punkt och pricka varför den är felaktig.

Hur många tidigare avstängningar har du? 8

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Tror jag har 8, har inte blivit bannad tidigare iår förutom felaktiga som har försvunnet efter ca 30 min så kommer knappt ihåg dem andra.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Såhär i efterhand hade man ju såklart kunnat rapportera in eller stoppa min kompis som gjorde det. Eller möjligtvis inte satt han som bitr chef.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Asså både ja och nej. Tycker som sagt att den är felaktig men självklart som jag skrev ovanför att jag kunde rapporterat in eller hindrat han så det ska jag tänka på tills nästa gång.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Tillbaka