Accepterad Nilpilt | Medlem ansökning (kneno)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Nilpilt

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Filip

Vad är ditt discord namn? Nilpilt

Vad är ditt födelsedatum? 12 September 2007

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Oskar Larsson 23 år gammal

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Trevlig, pålitlig och driven

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Bakgrund: Han är uppväxt i Göteborg och i en medelklassig familj och levde det bra yngre, Mamman och Pappan hade bra jobb och Oskar var intresserad i fotboll. Men under tonåren fick han mindre motivation till skolan och därefter började skolka från skolan och deltog inte i fotbollsmatcherna för att gå runt i stan med sina kompisar. Efter att en utav Oskars kompisar hade köpt öl av en langare erbjöd langaren ett "snabbt jobb" för att få lite extra pengar. Oskar var väldigt arbetstrogen och tackade gärna ja till jobbet, med tanken att det bara skulle vara ett liten och lätt tjänst. Oskar föll sedan ner i världen utav gängkriminalitet och redan vid 20 års åldern hade han fått många fiender som inte ville ha honom kvar. Efter ett mordförsök på Oskar och att hans föräldrar hade blivit dödade i en "drive-by" känner Oskar skam, skuld och ledsamhet. Oskar ser riskerna med att stanna kvar och med tanken att hålla resten av sina familjemedlemmar säkra bestämmer han sig att fejka sin död och fly från Göteborg till Unive för att försöka starta ett nytt liv samtidigt som han försöker låta bli att känna nöden att hamna tillbaka i kriminaliteten igen. Framtidsplaner: Oskar tänker utforska vad Unive har för möjligheter i hopp om att starta ett nytt och bättre liv. Det finns planer att träffa nytt folk och tjäna pengar men även ta det lugnt och försöka låta bli att det förflutna inte komma tillbaks.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Mitt mål med att spela på Unive är att bidra med bra RP för alla jag möter på under min tid så att alla ska ha kul, och förhoppningsvis kunna ta emot och sprida erfarenheter som jag upplever under tiden jag spelar. Jag kan även bidra med realistiska och långa RP situationer även om dom inte gynnar mig.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Man ska inte utspela ett egoistiskt scenario där motparten inte har en bra upplevelse och man bara själv gynnas. Ett bra RP är när alla parter i situationen har kul och känner att dom har vunnit på något sätt i situationen vare sig i erfarenhet eller på något annat sätt i RPn.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Har blivit bannad tidigare för att jag 1: Lagade bil utan /me och efteråt lärde mig att man ska rpa med /me. 2: Plockade cannabis utan krimrollen efter bannen väntade jag tills jag köpte den. 3: Sunt förnuft där jag hamnade i en situation utav lall och slogs och lät det ta över mitt tänk.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Fearrp: Att man värnar för sitt liv och inte beter sig som att det är ett spel, Exempel på regelbrott: Någon riktar mot dig och du lallar runt. VDM: När man använder ett fordon som ett vapen utan en giltig anledning, Exempel på regelbrott: Det står en grupp folk på piren och man kör på dem med en bil. RDM är i princip samma sak, att man skadar någon eller dödar utan giltig anledning fast bara utan ett fordon

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Vet ej om det hjälper mycket men har tidigare varit medlem och kunnat hålla medlemskapet i 1,5 år och sedan blev det draget pga inaktivitet. Har även hållt servervakt rollen i ungefär 8 månader men även den dragen pga inaktivitet. Mina första bans var inom 2 veckor pga att jag var ny och den tredje var efter 7 månader.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka