Nekad nikco | Polismyndigheten Ansökan [Zepta]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

nikco

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 16 April 1987

Vad heter du på discord? NikSigz#4189

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? ~50

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 4-6

Hur ofta kommer du vara inne? 4-5 dagar i veckan

Hur många timmar har du på FiveM? 50

Vad heter du? Jhonny

Hur gammal är du? 34

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag känner att jag verkligen kan göra nytta som polis i den här staden när det kommer till trygghet och säkerhet. Jag har varit utsatt för brott vid flertal tillfällen och känner av pressen på polisstyrkan men även bristen inom polisyrket. Därför vill jag bidra i något jag själv tycker om.

Varför ska just du bli anställd? Jag tror att jag kan vara bra för dynamiken inom kåren, har ett öga för lag och ordning. Hård men rättvis och gillar att jobba med människor, ser aldrig problem utan bara lösningar och stress är inget som har en negativ inverkan på mig.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag är självständig, lyhörd, ansvarig, diciplinerad och tar inga förhastade slutsatser utan att göra en undersökning.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja, det var mitt första jobb på en FiveM server drygt 2år sedan.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag för en dialog med individen för att bilda mig en första uppfattning om mental status, självinsikt. Ber personen uppvisa leg, gör en sökning på bilen för att säkerställa ägarstatus. Arresterar personen samt söker av honom eller henne innan personen sätts i radiobilen för transport till station. Ringer till bärgarn för transport av fordonet innan vi åker mot stationen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag går ut ur bilen, söker upp skydd och drar vapnet och kallar på hjälp. Åker personen iväg säkerställer jag att kollegor får den info de behöver för att fortsätta jakt som regnr, utseende samt klädstil och språk(Om brytning, dialekt osv). Därefter riktar jag fokus mot den skjutne kollegan, kallar på ambulans och ger hen första hjälpen tills ambulanspersonal anländer på plats.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag kommer vara väldigt passiv då jag är aspirant. Jag kommer vara väldigt observant så jag inte är ivägen för de poliser som är på plats och lyssna på vad och var jag kan göra störst nytta. Väldigt viktigt att inte vara en extra börda vid sådan laddad situation.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag utgår ifrån att man som aspirant är beredd med tjänstevapen, tazer samt OC spray samt att personen har mig i fokus och inte kollegan. Beroende på avstånd handlar detta om sekunder, är det under fem meter så kommer jag skrika "Släpp kniven, släpp kniven" samtidigt som jag börjar skrika koller jag dra tjänstevapnet och utifrån reaktion kommer jag avlossa skott för att stoppa personen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin innebär att radion skall användas sakligt och korrekt, inte för lall eller småprat.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan är en modell som visar på de olika stegen/risker som kan användas i form av låg till hög risk av våld.
Lågrisk är exempelvis kommunikaion i verbal/kroppslig form.
Kraftfulla fysiska metoder ökar risken för våld, vilket också batong gör markant, handfängsel innebär också en ökad risk hos gärningsman.
Det sista steget är när man tar till vapen, det är absolut den högsta risken.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka