Neo_() | Polismyndigheten Ansökan (slajf)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

SkåNSkEn

Icke Medlem
Meddelanden
125
Reaction score
5
Ange ditt födelsedatum: 13 November 2008

Vad heter du på discord? NeO#8267

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Runt 600

Hur aktiv kommer du att vara? Varje dag, men extra mycket på helger och lov osv.

Vad heter du? Neo prevolnik

Hur gammal är du? 37 IC

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Absolut gick på simskola som liten och alltid gillat att bada.

Varför vill du bli polis? Polis ville jag alltid bli OOC som liten är därför tror jag att det är ett perfekt ställe att utöka min kunnighet om yrket allmänt och få en större uppfattning om jobbet. Har varit varit polis på fivem innan med det var längesedan nu, nu vill jag gärna vara det igen när jag blivit äldre och kan antagligen ta jobbet mer seriöst och rollspela som polis bättre. Polis yrket verkar vara väldigt spännande, att göra samhället tryggt och få alla att känna sig trygga är något jag kommer vilja uppnå. Det jag tycker är roligt är att vara polis är att man träffar människor och nytt folk, och får prata mycket och ha dialoger med allt sorts folk. Polis yrket sätter dig i många situationer där du behöver vara snabbtänkt och ta snabba och smarta beslut, och allmänt vara kvick i käften som är bra som person att bli, att bli den ''vassa kniven i lådan''. Att vara polis är ett mentalt då man måste vara tålmodig med allt folk man hjälper, som en tålmodig persons som jag är blir det perfekt men tålamodet utvecklas och jag kan hantera situationer bättre. Mitt mål som polis är att göra staden trygg och vara den trevliga polisen som möter alla med respekt och behandlar alla med lika värde. Dessutom gillar jag att samarbeta med folk och därför är yrket passande för mig.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Polis yrket är ett mentalt jobb där du måste ha lite pannben, du ska kunna hantera situationer på ett kunnigt sätt och göra det som är rätt, du måste kunna ha koll på andra samtidigt som dig själv. Som polis måste du kunna ta ton och vara bestämd samtidigt som du ska kunna lyssna på andra som stadens invånare men också dina kollegor och kunna ta exempel kritik. Som polis måste man vara disciplinerad och kontrollera dig själv på jobbet och försöka hålla känslor utanför. Som polis måste du kunna hålla ett lugn när det kommer det farliga och stressiga situationer. Något annat som är viktigt som polis är att kunna samarbeta och kommunicera med dina kollegor. Radion är perfekt där, men tänka på alltid använda den på rätt sätt.

Vad vet du om yrket i helhet? Att man ska kunna hantera exempelvis berusade eller narkotika påverkade personer som stökar eller inte kan bete sig dessa folk kan också vara farlig eftersom de lätt kan ta fel beslut. Att Yrket är ett mentalt jobb med många tråkiga händelser och att det inte är bara en dans på rosor att fara polis och förhindra brottsligheten. Alltid vara redo på det värsta istället. Att förebygga och förhindra brott.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja lite, jag var polis för något år sedan men man kanske inte var så duktig då, nu när jag blivit äldre tror jag att jag kan ta detta bättre och förstår mig på bättre yrket och tar detta mer seriöst, annars om mina erfarenheter har jag en kompis som är polis och visat och förklarat hur allt funkar och fått sätt hur det funkar, inte allt kanske men en del iaf. Jagat en del innan och kan hantera vapen.

Hur är du som person? Som personer skulle jag säga att jag är glad och trevlig och älskar att prata med folk och sprida positivitet. Älskar att samarbeta med invånarna och mina kollegor. Jag är en tålmodig person som kan hålla lugnet under kniviga situationer. Jag försöker alltid vara en trevlig individ så att inget känner sig hotad eller rädd, och alltid försöka få folket i staden att känna sig trygga, MEN jag kan också vara väldigt hård och sträng när det behövs. Jag äter bra tränar mycket, Målet är ju att mina kollegor ska bli glada av att se mig på jobbet.

Är det något vi bör veta om dig? Jag vill bli en så bra polis som möjligt och lära mig allt ni kan. Något annat bra 'r att jag kan ta kritik, från kollegor osv för att bli en bättre polis och ''individ'' alämnt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka