Nekad Nemo Erlansson | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Nemo Erlansson

Icke Medlem
Meddelanden
222
Reaction score
26
Ange ditt födelsedatum: 31 Oktober 2007

Vad heter du på discord? Mr.Neo#3469

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Ungefär 200-400

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Måndag 15:10 - 22:00
Tisdag 13:50 - 22:00
Onsdag 15:10 - 22:00
Torsdag 14:50 - 22:00
Fredag 12:25 - 05:00
Lördag 09:00 - 05:00
Söndag 09:00 - 22:00

Hur ofta kommer du vara inne? JAg kommer vara inne varje dag ungefär 5 timmar varje dag minst!

Hur många timmar har du på FiveM? Jag har 200 - 400 timmar på FIveM

Vad heter du? Nemo Erlansson

Hur gammal är du? 19

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag vill hjälpa folk så att dem inte bli skadade och jag har jobbat som polis innan så jag har erfaranheter som polis och ambulans, sercuritas, auto expert så jag har mycket erfaranheter och jag är väldigt högt upp sat i sjukvården och som sagt jag vill hjälpa folk så att dem inte bli skadade.

Varför ska just du bli anställd? Jag tycker att jag ska bli anställd för att jag har mycket erfaranheter som polis och jag är van att prata med folk och göra dem lungna. Och jag bli amsolut inte stressat i Sitsationer.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor: Springa länge, Stark, blir inte stressad i sitsationer.
Svagheter: Gråta, Bli arg, sita stilla länge.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har lite polis erfaranheter sens tidigare jag var aspirant men sen gick jag grundutbildningen men sista delen som han jag inte för att jag var hemma och behövde värkligen hjälpa min mamma så kunde inte komma och efter dte så lämnade jag men vill gärna tillbaks igen.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag säger till personen att kliva av fordonet och sedan sätter jag honom i handfängsel och sätter honom i bilen sedan efter så säger jag till min kollega att kolla upp bilen och ringa efter bärgare medans min kollega gör det så kommer jag försöka prata med personen Varför han körde utan körkort, om han har blivit grippen sens innan och sånna frågor, sedan kör jag och min kollega in honom till stationen och tar ett förhör med honom och sedan får vi göra vad som sitsationen är.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Först tar jag skydd tills han har kört iväg efter det så springer jag fram till min kollega och sedan så ringer jag ambulans och inväntar ambulansen och försöker hålla min kollega vid liv, Sedan där efter ambulansen har tagit min kollega och kört mot sjukhuset så kör jag antingen direkt till polis stationen om jag är aspirant men om det är så jag är assistent så kommer jag höra om vi har fått någon information om personen som sköt min kollega och sedan får vi se hur sitsationen är.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? När vi kommer ditt så tar min kollega elr jag beroende hur högt uppsat min kollega är men om min kollega är högt uppsat så tar han och pratar med den högsta uppsata vid bankrånet och sedan så kanske jag och min kollega tar och försöker få bort personer från platsen och sedan förösker spärra av vägen så det inte kommer massa bilar in vid bankrånet och bli skadade.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Först jag kommer göra är att försöka prata med personen och om han inte lyssnar på oss elr förrsöker gå mot oss så tar vi upp batongen men om han blir för våldsam mot oss så kommer jag ta upp min tazer och försöker försvara mig ifall att han börja springa mot mig så kommer jag avfyra tazer skottet och sedan grippa honom.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodiciplin är en radio som vi poliser, ambulans och räddningtjänsten snackar i och där pratar vi men våra kolleger.
man ska försöka prata så kortfattat som möjligt så att den man pratar med ska kunna komma ihåg allt.
man ska absolut inte skrika i radion
man ska prata i normal ton.
om det bli skott losning så ska man försöka inte skrika man ska försöka så lungt som möjligt och säga [rakel] behöver en till enhet till [tillexempel] Marja-Lisa [Kom].

Vad betyder våldstrappan? Våldtrappan är typ som hur mycket våld vi poliser ska göra i en sitsation. Tillexempel om dte är en kille som är aggresiv vid sjukhuset och då först ska vi börja med kropp kraft och då ska vi poliser försöka lugna ner personen och om det är så att personen är starkare än oss och tar fram en kniv tilexempel så kanske vi kan andvända en batong men om det är livsvarligt för oss att andvända batong mot honom så kan vi poliser ta fram en tazer istället och om det är så att han bli förvåldsam att han börja kasta knivar så kan vi poliser ta fram tjänstevapen och rikta mto honom och om han inte blir rädd ohc lslutar så kan vi poliser skjuta honom i bennet.

+rep Riktigt bra ansökan ! Han är seriös och skulle verkligen passa bra som polis

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka