neddan | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

neddan

Icke Medlem
Meddelanden
104
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Zenden

Ditt discordnamn: 1neddan

Ange ditt födelsedatum 21 Maj 2007

Varför ska just du bli staff? Hej! Jag är en seriös, engagerad spelare på unive som har valt att söka in för att bli staff då jag vill testa och satsa på något nytt inom unive. Jag har länge tänkt på att ansöka men inte gjort det, varför vet jag inte men nu tyckte jag det passade. Jag tror att just jag skulle passa som staff inom unive eftersom som tidigare nämt är jag väldigt seriös och engagerad i mitt arbete. Mitt bemötande till andra både medlemmar och icke-medlemmar på servern kommer alltid att vara glatt och jag kommer oavsett vad försöka vara så trevlig som möjligt. En annan anledning till varför jag kommer passa som staff är att jag har tiden som jag har förstått att man behöver för att få allt sitt arbete gjort på de bästa och snyggaste sätten

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Just i nuläget så tycker jag att Unive är i en av sina bättre dagar då jag tycker att Lunify tillsammans med de andra kriminell ansvariga lyckats styra upp den kriminella rpn på ett mycket bra sätt. Däremot polis rpn tycker jag inte ser lika bra ut. Jag är själv i nuläget polis och försöker verkligen att göra det bästa jag kan för att se ut som en proffsig polis men det kan var svårt i vissa fall. Något jag tycker staffs ska börja göra är att hålla mer koll på polis rpn och ta hårdare åtgärder på folk som gör fel. Iallafall informera de spelarna om vad de gör fel. Bortsett från polis rpn så tycker jag att det mesta ser väldigt bra ut.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Det är enkelt. Det jag kommer att göra ifall jag får chansen att blir helper är att direkt sätta igång med att i t.ex skottlossningar inte bara leta efter fel som de kriminella gör vilket jag förstår att mogna gör utan även specca poliserna lite extra då jag vet att det finns många som gör fel men enkelt kommer undan med det inom polisen. Jag skulle nästan tipsa om att införa en helt ny ”ansvarig kategori” som skulle kunna heta, ”polis ansvarig” eller något liknande. Detta eftersom det finns så mycket poliser precis som kriminella men ofta är det inte poliser man väljer att specca i första hand.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man använder sin staff roll professionellt genom att först och främst INTE abusea sina perms både inom discord servrerna men även ”in game”. Sedan ska man alltid i sina ärenden vara trevlig och ha ett bra bemötande emot medlemmarna på servern. Detta för att få servern att se så bra ut som den faktiskt är. För mig är det väldigt viktigt att agera proffesionellt både när de gäller bemötande, diskutioner och även när man är ”in game”. Att man t.ex ansöker att bli staff bara för permsen ig. Detta skulle även de andra staffsen och högre uppsatta märka snabbt vilket leder till demote. Mitt mål om jag får chansen att bli staff är att vara det en så kong period som möjligt, kanske bli promotead och att bli donations ansvarig. Jag vill bli just donations ansvarig för att det är något jag tycker låter som väldigt roligt och man har alltid något att göra eftersom det ofta är många som sitter i donations väntrum. Sedan vet jag även att man som don ansvarig får vara med att ”scripta” i gäng uppköpen t.ex var man tar ut bilar, spawnpoint m.m. vilket låter väldigt roligt att få var en del av.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag går just nu 1:an i gymnasiet och kommer att kunna lägga mycket av min fritid på staff arbete. Jag är väldigt aktiv medlem på unive och har under en period gillat väldigt mycket att rpa vilket jag fortfarande gör. Som jag sa tidigare vill jag testa någonting nytt inom unive som jag kan satsa på. Om jag blir staff kommer jag att minimera min rp så mycket jag kan. Om det inte är så att jag måste in och rpa så kommer jag inte att rpa någonting alls utan göra allt arbete jag kan. Som sagt lägger jag mycket av min fritid på unive och datorn. På helger brukar det bli sena kvällar/nätter som jag spelar unive. Och om jag nu blir staff så kommer jag fortsätta med samma aktivitet fast på ett annat typ av sätt.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive från ca 23 Juli 2022. Det var då jag joinade discorden.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har inte varit staff tidigare på unive men jag har varit staff på andra ”oseriösa” fivem servers. Dvs jag kan alla kommand jag behöver kunna för att vara staff. Jag har vänner som varit staffs tidigare som berättat hur det är och vad de fick göra. Jag kan mycket inom discord men såklart inte allt. Jag är mycket lättlärd och redo att lära mig allt som behövs.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Om du fick jobba i ett annat område också, vilket skulle det vara? Kriminell

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Senast ändrad:
Välkommen till teamet!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka