Antagen NABEN1 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

NABEN1

Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Noah

Ditt discordnamn: .nab_16

Ange ditt födelsedatum 16 Februari 2009

Varför ska just du bli staff? Varför jag ska bli staff eftersom jag själv tycker jag är kompetent nog att klara av och vill testa något mer än att bara rpa på servern. Känt flera som har varit staffs och inte sagt dåligt om det men motsatsen och känner jag också vill testa på det. Har tröttnat nu på att rpa och skulle vilja testa att hjälpa till med att utveckla serven.
Känner själv att jag han tillräckligt mycket kunskap för att kunna hjälpa till med att utveckla servern och att lära sig det som kommer att möjligtvis bli nytt

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Att det inte är värst mycket social rp som det var för några år sedan och att folk inte spelar för att spela för båda parterna i scenarion. Om man kollar bak för några år sedan så kunde man se stora gängmöten där man diskuterade drog/vapen handel och andra speciella scenarion. Nu kan det "speciella" scenarion vara någon gängstorming eller ett custområn. Det tycker jag är det som inte fungerar just nu.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Att man kan påminna spelare att rpa kreativt och göra speciella scenarion. Just dehär "problemen" är mer riktat mot krim rp men det är det den största delen av spelarna rpar som, eller polis. För att då göra det roligt för båda parten kan det vara att man gör ett mer kreativt rån som innehåller flera delar, t.ex någon setup till att man ska få acces till banken eller annat man gör rån på.
Under tiden så får polisen små hints under tiden som gör att de blir inblandade i det hela. Så blir det ett längre scenario och mer social än bara förhandling under rånet och sen efterföljande.
Det man kan göra då är att påminna spelare att göra sånna scenarion och ge dem ett stort pris/belöning om det blir ett bra utfört scenario och roligt för bägge parter.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att om någon t.ex hoppar support angående ett regelbrott som kan vara lite otydligt. Det man gör då för att vara professionell är att visa att man lyssnar på individen så man själv får det tydligt vad som har hänt och att man visar att man lyssnar. Sen ska man vara tydlig när man pratar och att man får fram det man vill ha sagt och att man blir hörd.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Kommer lägga den tid på staff arbetet jag har tid över från skola och annat. Med rpa kan jag lägga över den tid jag rpar till staff arbete just nu i början och sedan senare kan jag jämna ut det. Just nu har jag tröttnat med att rpa och vill testa något nytt. Har pratat med andra som varit staffs innan som tycker att det var roligt. På vardagar är det oftast lite senare på kvällarna man kan vara mer aktiv jämfört med andra som kanske måste gå upp tidigare på morgonen pga jobb/skola. Sen på helger kommer man vara mer aktiv om man inte har något privat som går före.

Hur länge har du spelat på Unive? 2 år snart

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har inga själv men har pratat med andra som har pratat om hur det är och fungerar. Så kan lite ändå även om jag själv inte varit.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Servervakt, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Negativt.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka