Accepterad Mustiga Jonas | Polismyndigheten Ansökan [Silathi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Mustiga Jonas

Icke Medlem
Meddelanden
103
Reaction score
10
Ange ditt födelsedatum: 29 Augusti 2004

Vad heter du på discord? Alex00#2157

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 320 ungefär

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Så mycket som det bara går. Kommer mest efter kl 16:00 till 23.

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer vara inne i princip varje dag.

Hur många timmar har du på FiveM? 320 ungefär

Vad heter du? Jonas Oskarsson

Hur gammal är du? 30 år gammal.

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis då jag varit det sedan innan och jag tycker det är kul att bidra till vårat fina samhälle Multistaden. Jag vill väldigt gärna vara polis då jag tagit en paus från det och tycker att det vore något att fortsätta med.

Varför ska just du bli anställd? Jag anser att just jag skulle bli polis då jag varit polis sedan innan och jag anser att jag passar väldigt bra som det. Jag tycker att med mina tidigare erfarenheter och mina tidigare lärdomar passar väldigt bra hos poliskåren då det behövs nya anställda som har lite damm på kragen och vet vad dem sysslar med.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor:
Jag är erfaren
Jag kan ta ett samtal
Jag är social

Svagheter:
Jag kan enkelt bli arg
Jag är inte bra på att koncentrera mig i vissa stunder.
Jag kan tappa intresse om jag inte är intresserad.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har varit befäl samt kommissarie hos polisstyrkan sedan innan. Jag har även varit vakt hos securitas.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag stannar fordonet och ber personen att stänga av fordonet och sedan gå ur bilen och placerar dem i handklovar. Då dem kört extremt fort och utan körkort så kan jag agera på det och därmed under min vidare utredning med dem i baksätet av min bil. Jag kollar sedan upp regg numret för att vidare utreda om bilen kan vara stulen eller eventuellt ha en efterlysning på sig. Jag går även vidare med att kontrollera ID på personen för att kontrollera eventuella efterlysningar samt ett alkohol/drog blåsning på plats. Beroende på bevisning så kommer personen åka express taxi direkt till fängelset.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Då jag är aspirant och endast utrustad med en Tazer så skulle jag ta skydd och prata in i radion att kollega i nöd och ge SIG på personen samt bilen till samtliga enheter tillsammans med min position och fordonets position. Jag skulle sedan när fordonet har åkt därifrån så skulle jag kolla till min kollega och kontrollera skador samt tillkalla ambulans.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? När vi anländer till banken hjälper jag till att spärra av gatorna och kolla allmänheten säker och iväg från banken. Jag lyssnar även på befäls instruktioner och flytta eventuella bilar på tillsägelse av befäl.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag backar stadigt och tar ut min tazer för att sedan taza honom då han närmar oss. Jag skulle ge verbala kommandon för att försöka få personen att sakta ned samt få personen att tänka efter. Jag skulle även anropa på radion plats samt att försöka trycka på anfallslarmet om det finns tid.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin är när man använder sig av kortfattade förkortningar i radion och inte för samtal/informerar om information som inte är viktig nog att ta i radion.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan är skalan på vilket våld är nödvändigt för vilken situation.

Tillbaka