Inaktuell Mumsfillibaba | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Mumsfillibaba

Icke Medlem
Meddelanden
71
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Ludwig

Ditt discordnamn: 1.Mumsfillibaba

Ange ditt födelsedatum 28 November 2008

Varför ska just du bli staff? jag har spelat på Unive ett tag nu och vill göra nått nytt. Jag anser att jag har kompitensen, tålamodet och drivet att jobba inom staff teamet

Jag spelar Unive nästan varje dag och jag märker att det finns en del regelbrott som t ex lall, fearp mm som staffs inte alltid speccar. Och det är ju såklart förståligt med tanke på spelarmängden och alla olika saker som händer. Så Istället för att alltid behöva tillkalla staffs eller behöva göra anmälningar efter scenarion som inte är bra realistiska eller regelbrytande så kommer jag själv kunna va där och banna/kicka någon som bara är där för att förstöra för andra som att tex åka runt och pitta folk eller någon rdm mm.

Jag har alltid tyckt det varit kul att hjälpa andra i form av att vägleda och även att rätta dem i situationer där det är nödvändigt.

Nu när jag har varit staff så vet jag ungefär hur grejer funkar, Jag har också en del vänner som varit mod/helper innan som jag kan fråga om det är något jag undrar över

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker inte att det är något som inte fungerar däremot finns det grejer som vissa unive spelare behöver jobba på. Det finns vissa som rpar bra inom polismyndigheten och andra inte. Jag tycker att när jag först blev kriminell så var det rätt så oklart med vad man fick göra och inte göra. Men sen kan man absolut hoppa in i support och fråga någon staff om någon regel eller liknande. Eftersom unive är en så stor server så finns det många nya till servern som jag tycker att man borde visa lite extra hänsynt till eftersom unive kanske är deras första server och dom kanske inte vet alla regler till 110% därför tycker jag att man borde dra in dom i ett staff samtal in game och försöka förklara för dom hur saker och ting funkar.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Som jag skrev så tycker jag man borde ha extra hänsynt till nya spelare och vägleda dom. Sen om jag blir support ansvarig kommer jag alltid försöka hjälpa personer med frågor så gott det bara går

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det är verkligen super viktigt att agera som man ska. Om jag ser någon person köra in i en vägg och inte rpa på skador så bra som man ska och personen alldrig blivit bannad för powergaming innan så är det bäst att prata med den personen och försöka förklara hur man borde gjort istället för annars tror jag nog att personen kommer lära sig.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Jag kommer vara väldigt aktiv och kunna va inne o t ex specca eller göra andra saker inom staffarbetet.

Jag skulle gissa på ca 4 h per dag om det inte är så att jag resor bort någonstans över dagen eller har något viktigt i skolan.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive sedan 27 november 2021

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har varit helper på unive 1 gång förut jag var dock bara staff i cirka 8 dagar sedan taggade Limpis mig i generallt och tog bort mina roller

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej

Sätter denna på ”inaktuell” då en rensning sker. Var vänlig och skicka in en ny staff ansökan.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka