Nekad Muckas | Ban Överklagan [Harry.]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Muckas

Välkänd Medlem
Meddelanden
419
Reaction score
494
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199055954850/

Ditt Hex-ID: 1100001414ee3a2

Vad är din discord tagg? _muckas

Vem var det som bannade dig? Harry samt Kevinchang

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-03-11 201646.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jo jag var på valmo plocket och pratade bussniess tillsammans med min kompanjon. Det kom 2 personer en börja rikta jag tog ut vapen och börja skjuta mot honom. Anledningen varför staffsen valde att banna mig var för jag utförde regelbrottet FearRP och vi hade ett support ärende kring det! Detta support ärende ledde till lite "hets" eller argument beror helt hur man tolkar det. Jag blev lite upphetsad då jag fattade inte jätte mycket som hade hänt. Detta ledde till att jag då blev bannad för grov FearRP och regeln suntförnuft som jag skulle jätte gärna vilja överklaga. Anledningen varför jag fick den här bannen som då var GROV fearRP var för att jag inte fattade vad jag hade gjort. Vilket ja jag fattade inte då eftersom jag blev stressad och var välidgt förvirad. Jag tänkte inte så mycket i scenariot som jag då kommer göra i framtiden och se på flera möjligheter. Jag vill gärna ha en till chans och kunna förminska denna ban eftersom jag har nu lärt vad jag har gjort fel och kollat om klippet flera gånger. Jag hoppas då för en unban och får chans för att visa att jag kan förbättra mig och inte göra fle igen!

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och min kompanjon Alfons Åberg (Elajas) skulle åka till valmo plocket för att kanske kunna köpa eller plocka. Vi ser en person stå där och vi hade tänkt prata. Vi valde att prata bussniess med honom och kom fram till visa saker. Vi hade inte snackat klart innan 2 personer kommer fram till oss. En person hoppa ut från bilen och börja rikta. Jag hade gått lite och vänster sen valde att skjuta honom. Jag valde ej att döda för det skulle vara tråkigt för motparten så jag sköt honom tills han låg ner och sprang snabbt till bilen. Jag hoppa in i bilen och börja köra. Jag åkte en lång bit innan jag blev inkallad i support där vi hade ett ganska långt argument som ledde till att jag blev bannad för grov FearRP. Efter jag då blev bannad så kollade jag om man kunde få klippet som då harry snällt löste till mig. Jag kollade om klippet några gånger och märkte tillslut vad jag hade gjort för fel och hur jag ska tänka i framtiden. Jag väljer nu att göra denna banöverklagan för att kunna bevisa det. Innan var jag en annan person medans nu är jag en helt ny person. Jag ska bevisa om jag får unban jag lovar. Kommer inte göra samma misstag igen och jag kommer satsa hårt för själva RPN.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var inte en felaktig ban. Okej såhär är det. Mitt temprament var ganska högt i support och jag kan vara lite sur ibland när jag pratar med staffs. Ibland kan jag tro att jag alltid har rätt men det måste inte vara det. Jag tänkte såklart på de personerna jag då skyddade med taurusen men borde kanske värnat om mitt liv mer. Jag är ganska van med den gamla standarden på Unive och det har ändrats under tiden jag var borta. Problemet är då att jag borde egentligen värnat om mig själv och hållit upp händerna. Jag tänker tillbaka när jag var staff och jag måste förstå nu att staffsen alltid har rätt. (om det inte är ett stort blunder då). Nu var det ju inget blunder och ett rättvist beslut från de staffsen som var inblandade i beslutet och jag kommer såklart acceptera det. Jag vill se till att det inte händer i framtiden och det vill ju staffsen med så jag eller någon annan person som rpar också gör det. Jag vill kunna bevisa att detta var ett misstag som jag gjorde och något jag inte brukar. Jag vill bevisa att jag kommer kunna tänka mer under scenarion och visa mer engegemang.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad för lall, powergaming och rdm. Detta hände långtid tillbaka och jag har tagit lärdom från dessa bans. Jag vet också att jag blev nyligen p-bannad. Det var ett terrordåd jag utförde och det var inget jag direkt lärde mig av utan jag var bara korkad att utföra det fast jag visste konsekvenserna. När man blir just bannad tar man då lärdom från varenda ban samma med denna. Jag vet att jag inte ska göra samma misstag bara att jag var van med gamla standarden på Unive och ska börja anpassa mig mer till denna standard. Jag har mest tänkt på regeln suntförnuft men ska börja tänka extra noggrant på alla andra regler som finns på servern. Jag kommer fortsätta tänka på det som har hänt tillbaka så jag kan garantera att samma sak inte händer i framtiden. Jag har alltid viljats förbättras efter varje ban som sker och se till att själva saken inte händer igen som brukar inte hända.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle undvika att ta upp själva vapnet. Kanske hålla upp mina händer eller prata ut det. Jag tänkte inte så mycket där förut att hålla mina vän samt kund skydd för jag var osäker om de skulle kanske kidnappa han eller alla oss som skulle leda till dåligt rykte men tror fanemej nu att detta verkar vara ett sämre rykte för mig nu. Jag ska tänka mer på reglerna och vara mindre spänd om ni fattar när jag kör på Unive. Jag kommer tänka mer tillbaka på alla bans som hände för och föra vidare till den rpn jag kommer fortsätta göra så jag inte göra samma misstag som leder till att jag blir bannad igen. Jag kommer också börja förstå bansen mer och inte tjafsa emot staffs. Staffsen gör bara sitt jobb och det är något jag borde förstå eftersom jag själv har vart staff. Jag kommer då börja samarbeta med staffsen och kunna komminucera med de utan att något tjafs eller hets inträffar i diskutionerna man har. Detta kommer jag nu förbättra och förbättra min rp som sker IG.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Absolut, Jag kommer börja tänka extra noggrant på själva reglerna och försöka hålla mig till denna standarden på Unive. Jag kommer hålla det ännu mer social och hålla upp händerna mer. Kommer försöka undvika att hålla vapen i framtiden så det kanske blir ännu mer social för båda parterna. Jag kommer också tänka mer på mig själv och inte bara på mina vänner och sen såklart tänka på den andra parten. Jag har lärt mig mycket kring denna ban och detta kommer jag ta vidare i RPN. Jag vill se till att samma misstag inte händer mig och några andra. Jag vill kunna hjälpa folk med RPn och se till att folk höjer standarden som är här i Unive. Jag kommer lära mig mer om denna standarden och släppa den gamla standarden på Unive. Jag vill dessutom se till att jag håller mig lugn i support och inte som jag sa tidigare tjafsa emot eller hetsa så det blir jätte rörigt i support så det blir svårt att kunna lösa det. Jag vill jätte gärna ha en till chans så jag kommer kunna bevisa att jag har förbättras och jag kommer hålla mig till denna standard. Om jag får en till chans kommer jag dessutom se till att alla andra känner sig trygga inom rpn och alla känner sig inblandna och inte känner sig utanför i rpn. Hoppas du tog din tid att läsa den här ban överklagan och tänker igenom beslutet noggrant och inte stressar igenom beslutet!

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jajamänsan

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka