MrPanda | Polismyndigheten Ansökan [Johannes Gunnar]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

MrPanda

Icke Medlem
Meddelanden
14
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 13 November 2006

Vad heter du på discord? MrPanda#2243

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? jag har 187 timmar på FiveM

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? jag kommer att vara online 5-7 timmar varje dag

Hur ofta kommer du vara inne? jag kommer att oftast vara inne varje dag men ibland har jag innebandy träning så då är jag borta några timmar

Hur många timmar har du på FiveM? jag har 187 timmar på FiveM

Vad heter du? Fredric Sjöberg

Hur gammal är du? 20 år gammal

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis föra att jag vill hålla Multistaden ett tryggt och säkert samhälle. För att när jag åker runt i staden så ser jag många människor kör väldigt snabbt. Jag vill att alla medborgare ska kunna gå ut på gatorna utan att känna sig rädda från att folk rånar en eller att någon kommer i 300kmh och kör över dig.

Varför ska just du bli anställd? Jag har alltid uppskattat det polisen gör för vårt samhälle och då vill jag också hjälpa till att hålla staden säker från kriminella folk. Och jag gillar yrket om polis och vill lära och känna nya kompisar.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag är bra på att köra bil och tycker om nästan alla bilar. Jag krockar sällan därför att jag kör enligt lagen.
Jag gör en bra arbetsinsats av mig och hjälper alltid till mina kollegor när dem behöver hjälp.
Som min sista styrka tar jag alla viktiga saker seriöst men en svaghet är att jag följer min egna åsikt.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? nej jag har har inte mycket erfarenhet att vara polis men jag lär mig snabbt om nånting jag tycker väldigt mycket om.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? först frågar jag om hans id om han inte har det så frågar jag honom om hans namn och kollar om det är hans bil eller en stulen bil. Om det är hans bil kommer jag att ge honom en faktura att betala och varna honom och säger om han gör det igen med samma registrerings nummer kommer han tappa sitt b-körkort eller hamna i fängelse

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag ringer en ambulans samtidigt som jag kör efter personen sedan om jag får tag på personen så griper jag personen och kör in hen till polis-stationen sätter hen i häktet och ger fängelse på personen. Sedan går jag och åker till min kollega och kollar hur hen mår. Får jag INTE tag på personen så åker jag tillbaka till kollegan och väntar på ambulansen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Vi står utanför och försöker få kontakt med personerna inne i banken om de har en gisslan så gör vi som de säger och försöker få tillbaks gisslan, Sedan när rånarna kommer ut så kör vi efter och försöker ta rånarna. Om de INTE har en gisslan så kommer vi nog komma på en plan att storma byggnaden och försöka gripa personerna.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag försöker lugna ner personen och hoppas att han stannar samtidigt som jag riktar en tazer mot han. Stannar han INTE så tar jag fram el pistolen och skjuter han och sen tar jag upp min vanliga pistol och ber hen stå upp och hålla upp händerna, Fortsätter hen jaga mig så måste jag skjuta med pistolen i benen på han, Det borde stoppa han, När jag har gripit personen så kör jag in hen till stationen och ger fängelse eller böter beror på vad brotten är!

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin innebär att man ska kommunicera på ett vältaligt men konkret sätt. Detta innebär att man inte kallpratar om andra ämnen, utan endast håller sig till konkret information som kan vara användbar till de andra kollegorna. Man ska även tillämpa korrekt radiospråk genom att använda ord (som till exempel "kom", "klart slut" m.m.). Man ska även inte prata i mun med varandra och vara tydlig med när man lämnar ordet vidare.

Vad betyder våldstrappan? Våldtrappan är ett verktyg polismyndigheten skall använda den lyder: 1 be personen lämna platsen eller lugna sig 2 ta upp el pistol 3 ta upp pistol.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka