Antagen Mr. Kebun | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Mr Kebun

Medlem
Meddelanden
33
Reaction score
13
Vad är ditt namn i verkligheten? Robin

Ditt discordnamn: amfibie

Ange ditt födelsedatum 8 Maj 2004

Varför ska just du bli staff? Jag, Robin, känd som "AsLan" eller "amfibie" på Discord, tror att jag skulle passa utmärkt som Helper på Unive Roleplay. Jag älskar att utmana mig själv och har en stor passion för att ta ansvar över olika arbetsområden. Att vara en del av staff innebär att ha möjligheten att inte bara upprätthålla ordning, utan också att bidra till en positiv och engagerande miljö för alla spelare, vilket jag ser fram emot.

Min starka sociala kompetens gör att jag har lätt för att kommunicera med spelarna och hjälpa dem med frågor eller problem. Jag är en person som gillar att lyssna och hitta lösningar, och jag tror att min förmåga att bygga goda relationer inom communityn skulle bidra till en ännu bättre spelupplevelse för alla på servern.

Eftersom jag för närvarande är arbetslös har jag dessutom den tid och flexibilitet som krävs för att verkligen kunna engagera mig fullt ut som staff. Jag är redo att lägga ner den tid och energi som krävs för att servern ska fortsätta växa och vara en plats där spelarna känner sig välkomna och respekterade.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? En sak som jag tycker inte fungerar helt optimalt på Unive är hanteringen av nya spelare. Ibland får de inte tillräckligt med vägledning såsom rätt och fel, vilket kan leda till allt blir mer förvirrande när det nya spelarna väl hamnar i en komplicerad sits och gör det långsammare att integrera i servern. Jag skulle vilja införa ett bättre introduktionssystem för nya spelare, där de får mer stöd i form av en tydlig guide eller en dedikerad Helper som kan svara på deras frågor direkt. Detta skulle bidra till en mer välkomnande miljö och hjälpa nya spelare att snabbt komma in i spelet och communityn.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi skulle kunna utveckla en lättillgänglig och detaljerad guide eller tutorial som nya spelare automatiskt får tillgång till när de ansluter såsom en Youtube Video, och tillsammans som staff-team ser vi till att alltid vara tillgängliga för att svara på frågor i Discord eller direkt i servern via Reports. Detta skulle förbättra både spelarnas upplevelse och den övergripande atmosfären på servern tycker jag.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? För mig är det oerhört viktigt att agera professionellt, eftersom staff-rollen inte bara representerar mig själv, utan också servern och hela communityt. Genom att vara professionell bygger man upp förtroende både från spelarna och från sitt staff-team. Det hjälper till att skapa en trygg och rättvis miljö där alla spelare på Unive känner sig välkomna och respekterade. Det handlar om att följa Unive's regler noggrant och tillämpa dem konsekvent, utan att låta sina personliga känslor påverka ens beslut. Man ska kunna kommunicera tydligt och lugnt med spelare, även när situationer blir stressiga eller konflikter uppstår, samt att lyssna och förstå alla parters perspektiv innan man fattar beslut.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Eftersom jag för närvarande är arbetslös har jag en stor flexibilitet och tid att lägga på mitt arbete som staff på Unive Roleplay. Jag planerar att skapa en struktur där jag balanserar mina ansvar som staff, mitt privata liv och min egen tid för RP. Genom att ha en tydlig tidsschema kan jag säkerställa att jag är tillgänglig för staff-uppgifter när det behövs, utan att det påverkar mitt privata liv negativt. För att undvika att jag överbelastar mig så kommer jag att vara noga med att kommunicera med resten av staff-teamet om när jag kan vara tillgänglig och vara beredd att anpassa mig om något oväntat dyker upp. Samtidigt vill jag också ge utrymme för att njuta av RP, vilket också bidrar till min förståelse av spelarnas upplevelser och hjälper mig att vara en bättre staff-medlem.

Hur länge har du spelat på Unive? 2 år fram och tillbaka (har tagit pauser pga personliga skäl och liknande)

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har varit MA tillsammans med Gregg och Emnez men det va över ett år sedan. Jag va även Helper en kort period när Philip satt mig som det.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Inte vad jag kan komma på, dom områden jag har bockat i är preferens valda av mig men sen är jag alltid öppen för att utmana mig själv i alla områden.

+rep, jag har känt AsLan länge och han är en mogen och pålitlig person. Jag vet att han är mer än kapabel för rollen och jag är övertygad om att han skulle vara en utmärkt staff.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka