Antagen Mr Crab | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

mrcrab_07

Medlem
Meddelanden
64
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? Colin Englund

Ditt discordnamn: MrCrab#6933

Ange ditt födelsedatum 24 Maj 2007

Varför ska just du bli staff? Jag kommer att vara aktiv ofta samt att bidra till en bättre stämning och ha den extra drivkraften på servern. Jag vill testa något nytt och är alltid extra engagerad i de saker som intresserar mig. Jag är dessutom väldigt social och kommunikativ som gör mig till en utmärkt Staff att hjälpa i scenarion och andra RP spelare. Hur jag sticker ut från andra är genom att jag inte bara väntar på arbetsuppgifter utan jag tar egna initiativ och gör det som ingen annan gör just då så att vi får minst 1 Helper på varje område man kan förbättra/ hjälpa till med något.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Vissa saker t.ex. hur du importerar bilar, vad första steget är att göra eller vad/hur de olika sakerna man kan göra på servern är när du är ny på RP. Detta hade jag t.ex. svårt i början när jag började spela RP och fick därför hoppa på support väldigt ofta.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Första steget är ju att se över vad/ var i processen som man blir fundersam/ vet inte vad man ska göra när man är ny i staden. Sedan är det ju till att försöka förtydliga vissa små saker i staden t.ex. hur tjänar man pengar, hur man blir medborgare i staden, Var du köper bilar och hur du försäkrar dom eller t.ex. hur man använder en mobil och var man kan få tag på en. Allt detta kan man hjälpa de nya i RP genom att t.ex. visa dem en introduktions video eller att man t.ex. har en skild support till de som är nya i staden.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? För att agera professionellt så ska för det första ta jobbet/ rollen på allvar. Du ska inte tramsa en massa och du ska få gjort en hel del under den tiden du jobbar. Du ska samt inte ge några fördelar för t.ex. kompisar och personer man känner. Genom att agera professionellt så ska du utföra ditt jobb som en expert och veta vad du gör.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag gillar verkligen Unive servern och gör därför väldigt mycket tid för mig själv för att kunna vara online så ofta som möjligt. Jag kommer alltid till att prioritera mitt helper jobb före mitt RP: ande men om det är väldigt många helpers online som jobbar samtidigt och gör alla sakerna som behövs så tänker jag mig att man kan spela lite RP en liten stund. Samt att om hjälp behövs via discord och det är möjligt att göras via mobil så hjälper jag hjärna till när jag inte är hemma och har tid. Är väldigt aktiv på Discord så att säga.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på Unive servern sedan den 18 December 2023 och har lärt mig extremt mycket sedan dess. jag har redan jobb på Bäckhäst t.ex. som P/A och sköter personal anställningarna suveränt.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har aldrig jobbat som staff men vill gärna göra det och lära mig. Jag har mycket drivkraft och erfarenheter i irl och har redan hjälpt flera nyinkomna spelare i staden med hur de ska göra och ta sig till väga. Fast jag bara har spelat RP i ca en och en halv månad så har jag redan hjälpt minst 6 st spelare på servern att få hjälp. Till exempel så hjälpte jag chefen av Jönssons fastighetsbyrå med att få sitt första jobb, få sin första bil och sin första mobil.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag kan jobba inom det kriminella området men vet för tillfället inte så mycket om det kriminella nätverket då jag själv ännu inte är kriminell ig. Det kan därför ta lite längre tid att lära mig allt inom det området men utöver det så kan jag jobba med allt som finns.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka