Mommo | Ansökan till Support [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Mommo

Icke Medlem
Meddelanden
284
Reaction score
21
Vad är ditt namn i verkligheten? Hugo Jonsson

Vad heter du på discord? Mommo#3390

Ange ditt födelsedatum 16 Mars 2005

Mellan vilka tider kan du oftast spela?
Måndag 14:00 -23:00

tisdag 14:40 - 23:00

onsdag 14:00 - 23:00

torsdag 14:00 - 23:00

fredag 14:00 - 04:00 om inte mer

lördag 12:00- 04:00 om inte mer då,

Söndag 14:00 - 23:00 beror lite på ifall jag har skola på måndag.

Sen under loven kan tiderna ändras i o med att man inte har något att prioritera, så då blir det lite längre en på helger samt vardagar.

Sen kan tiderna ändras till längre men just nu ser det ut typ såhär.

Berätta om dig själv jag heter Hugo och är 16 år gammal. Jag Bor i Jönköping i en liten by strax utanför jönköping. Min fritid är just nu för tillfället för det mesta bara fivem/multistaden eller som det heter nu Unive Roleplay. Jag tränar även mycket som gym/boxning och är med vänner. Som person är jag snäll och lätt att prata med. Gillar att hjälpa folk som behöver hjälp med vad som helst. Det gäller inte bara i fivem utan även utanför så försöker jag hjälpa till så mycket jag kan om någon behöver mig så vet dom vart jag finns. Enligt mig så finns de för de mesta 2 sidor av myntet och då menar jag att vara opartisk, och menar det att t.ex i ett scenario och någon kommer till support och kanske klagar eller likande och säger att de andra ska ha ban. Då vill jag alltid höra den andra sidan också för att höra vad de vill säga. Är även en person som lär mig saker väldigt snabbt. Om jag gillar något så lär jag mig det snabbt. Jag hänger mycket med familjen också o tar hand om de. Brukar sällan visa känslor eller något sånt, utan brukar mer prata om sakerna isåfall. Sen har det varit lite förflutet som jag inte tar upp men har förändrats som person ganska mycket tycker jag. Som sagt gillar heller inte när man bara går från ett perspektiv utan att man kollar från båda sidor av myntet. Det gäller o vara opartisk så man inte bara lyssnar på ena sidan. Skulle säga att jag också är en person som inte gillar när folk inte har respekt mot andras kultur, det ser jag ingen anledning till att döma. Tycker att alla är lika värda vart man en kommer ifrån.

Vad skulle du göra om du blir staff? Om jag skulle bli staff så skulle jag såklart försöka få en bättre miljö inom Unive RP. Men ifall jag skulle bli staff skulle jag se upp till rollen och visa att jag kan ta hand om den o hjälpa alla som sitter i väntar på support sen hade jag velat göra bra intryck och inte vara oschysst mot någon o inte heller vara helt partisk samt att jag hade velat ha en god kontakt i staffteamet. Allt handlar bara inte om rp:n utan att få server att bli mycket mer lugnare o bättre plats o hjälpa folk så fort som möjligt så det inte blir så stressigt. Jag skulle såklart spela som vanligt men sedan kunna övergå till min staffsroll och där göra det som behövs. Jag skulle såklart vara duktig på att skaffa bevis vid alla scenarion eftersom jag både brukar ha medal igång som gör att jag kan klippa det som hände nyss. Detta gör det enkelt att få ID på folk och steam namn och därmed berätta och förklara bannen för staffs vad som hände där en spelare har brutit mot en regel. Om jag skulle bli staff så skulle jag också såklart försöka få en bättre RP genom att ge varningar eller bans till de som ej följer regler eller inte kan rpa. Sen hade jag speckat väldigt mycket o dv söndriga bilar som står mitt i vägen. Sen hade jag också suttit väldigt ofta i supportkanalerna o hjälpt folk. Sen som staff så är det viktigt att veta vad man ska göra i olika situationer vilket jag tycker att jag har koll på. Hade också som kriminell inte kanske rpa hela hela tiden utan skulle sitta mycket i support o speck så ingen gör något dumt eller bryter mot någon som helst regel. Jag hade speckat mycket inom scenario men även speckat på just torget då jag vet att det varit många lallare och folk som inte sköter sig där, t.ex folk som alltid har på sig mask o inte lyssnar när man skriver i OOC till de att de ska ta av de så får man sparka de för att få deras uppmärksamhet. Sen att det står bilar lite höger o vänster, de är något jag kommer kolla extra mycket på motorvägen, torget/stan, sandy o de lite mer folksamliga områderna. Samt att ingen håller på med Metagaming, det kan förekomma ganska mycket i crashar med bilar inblandat men också vissa inte lägger märke till när man bara spelar för Makt o pengar. Det blir ingen rolig rp i huvudtaget. Då är de personerna bara på servern för makt och pengar. Så det är de jag vill unvika med just inom regelboken. Sen att folk inte missbrukar sina roller t.ex servervakt eller support för det är heller ingen rolig rp. T.ex när de gör så att man revvar sig själv för att han/hon hoppade ner från ett berg o sen revvar sig själv. Det enligt mig är att man missbrukar/abusar sin roll. Det är en annan femma om man spawnar med lite HP o man leavade servern med fullt då är det kanske visseligen okej men inte annars enligt mig. Sen att folk kör 300km/h på torget är också Väldigt inom [Sunt förnuft].

Hur länge har du spelat på Unive? Tror jag är uppe i 4/5 månader på Unive.

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive? Unive är den enda servern jag spelar på. Jag är whitelistad och kriminell men även spelar varje dag. Sen är det för att jag har stort intresse för Unive och lägger rätt så mycket av min tid på att spela här. Jag ser detta också som en chans för mig då jag blir ännu mer erfaren som staff (ifall jag blir godkänd) samt att jag alltid velat vara staff här i Unive eftersom det är den ända servern jag funnit seriös och bra. Jag har vänner på Unive som jag vill umgås med och också med i gäng där vi har god gemenskap. Därför spelar jag på Unive. Gillar även staffsen o supporten och alla admins. De alla är trevliga och har bra kunskaper. Sen är det att jag vill testa något nytt på just unive har varit support innan på en annan server för länge sen men slutade pga tråkig o lall. Jag vill bli support också för att kunna göra Unive till en bättre server. Jag vara till nytta, Inte bara rpa utan jag vill kunna förändra och förbättra RP nivån hos vissa folk. Sen på just Unive så gillar jag alla på denna servern, brukar tänka framåt o inte backa back i tiden för det är inte något man kan göra åt ifall någon t.ex har gjort något som inte är okej, men om personen lärt sig efter sina misstag äör det bara ett plus. Sen Unive är ju just nu en väldigt populär server och det får en att vilja blir mer en del av communityt. Allt är inte bara att det är en populär server utan det jag tog upp innan att alla människor här är trevliga och bra RP:are. Sen denna servern är typ den ändå servern som har så strikta regler o tydliga regler, de andra serverna just jag spelat på har jag inte kunnat ta seriöst för de har inte varit någon seriös rp:are på dessa servrar därför bestämde jag mig för att inte fortsätta på den servern och vill utveckla min förmåga och rp genom att börja spela på denna server. Tycker också att det är väldigt likt IRL som på denna server ingen mask i stan t.ex. Sen det jag gillar mest på servern är att ingen är otrevlig som är i support-teamet eller högre uppsatt teamet.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Jag skulle hjälpa till så mycket som möjligt även lära de nya spelarna att få en andra chans eftersom vissa kanske inte har den bästa rp direkt när dom joinar Unive. Sen också för jag vet att jag alltid kommer göra mitt bästa oavsett vad. Jag kommer också att hjälpa nytt folk och känna sig bemött av en trevlig person samt att de ska känna sig välkommande och trygga här. Jag lyssnar inte bara på en sida utan båda sidorna vilket gör det bättre och lättare för alla, så det inte blir massa diskutioner om det. Jag hade även hjälpt till ifall någon av de andra staffsen inte kan ta något ärende så är jag där o finns för de som behöver hjälp. Sen har jag bra koll på reglerna då jag försöker läsa på dom minst 1 gång varje dag så jag ska lära mig varenda regel, och lättare hjälpa folk. Också för jag vet att jag alltid kommer göra mitt bästa oavsett vad. Jag kommer också att hjälpa nytt folk och känna sig bemött av en trevlig person samt att dom ska känna sig välkommande och trygga här. Jag kommer alltid vara aktiv i support så folk inte behöver vänta länge. Vill även underlätta staffsen och högre uppsattas jobb så jag tar ansvar för det jag nu en blir. Är också väldigt aktiv vilket gör servern lite mer underlättande. För går in direkt efter skolan o antingen spelar eller kollar WL ansökningar eftersom just nu är jag whitelist-ansvarig och det är mycket jobb inom det. Gillar att skriva o prata med folk för är väldigt social av mig och på så sätt bidrar jag till servern genom att vara social och hjälpa andra människor. Sen för att bygga ett bättre rp och så, så krävs det att alla är till hjälp och hjälper varandra o inte bara tänker på sig själv, utan för att bygga bättre rp så krävs det att det är många, bra och hårda wl-ansvariga inte släpper in lallare eller sånna som bara är här för att förstöra. Sånt är viktigt så inte andra blir påverkade av deras lall eller att de förstör, för det blir inte roligt för någon.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag är servervakt just nu och kan ganska många kommandon sen har jag ju läst mycket och pratat med folk som är support. Kan också mycket inom vad som är rätt och vad som är fel. Min rp var inte den bästa i början men jag har steppat upp och är relativt bra nu. Har också varit support på en annan server då den inte var seriös och inte riktigt var för mig. Plus många lallare o lämnade den direkt o ville leta efter lite mer seriös server, alltså Unive. Sen just nu är jag whitelist-ansvarig och fått lära mig mycket under en dag bara så är ganska lättlärd. Sen som whitelist ansvarig gillar jag att prata med människor o känner att ag vill utveckla ännu mer ifrån whitelist-ansvarig, menar att jag vill utveckla min förmåga att bli bättre på saker. Sen Alla de intervjuver jag tagit så lär man säg väldigt mycket i frågor o vara trevlig, och visa att man hjälper personerna som verkligen vill bli whitelistade.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon?
/sqlban [id] [dagar] [anledning] - Man bannar någon.

/sqlban [id] [tid] [Anledning] Stänger av en spelare.

/sqlunban [Steamnamn] - När man unbannar någon.

/noclip: Gör så man kan flyga.

/dv: tar bort ett fordon.

/spec: [id] Om det t.ex är ett scenario och man behöver späcka någon (Noclip fast man rör sig med personen).

/kick: [id] [Anledning] - Man kickar någon från servern.

/freeze: [id]- Man fryser någon så att den inte kan springa iväg.

/tpm där du sätter gps/marker spawnar du.

/announce man skriver ett meddelande till hela servern.

/goto [id] man tp till någon.

/bring [id] du tp person till dig.

/car [Modell] = Spawnar in en bil.

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? ja Om jag verkligen vill o vill försöka så går det väldigt snabbt. Kan lära mig saker på under en kort tid men det beror på vad det är för saker men för det mesta lär jag mig saker väldigt snabbt. Sen har jag bra koll på hur jag ska lära mig saker då jag fått hjälp av vänner som hjälper mig och så. Sen tar jag hjälp mycket av Unives regler så man inte blandar ihop reglerna. Sen anpassar jag mig o tar nytta av de som sitter i support kanalen o kanske fråga något jag inte vet, men helst så är jag en person som inte vill fråga om sånna saker. Gillar att klara av saker själv o inte tar hjälp av andra om det verkligen inte behövs.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? Jag spelar inte på någon annan server ser heller ingen anleding att spela på någon annan för detta är lätt den bästa o maxade servern ja spelat på.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nja det är väll efter interjuvn att man kanske vill fråga något om lite saker som t.ex lite kommandon som är viktiga än de jag skrev. Jag har dyslexi vilket gör att jag måste tänka lite innan jag skriver så det inte blir fel.

Senast ändrad:
+rep Mogen grabb och en person som verkligen lyssnar och försöker förstå sig in i andras situationer. En grabb som tar kloka beslut och är säker i det han säger, förtjänar verkligen att bli support. Riktigt stor +rep ❤️

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka