Accepterad Momin14 | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Momin

Medlem
Utvecklare
Meddelanden
110
Reaction score
8
Ange ditt födelsedatum: 16 Februari 2004

Vad heter du på discord? Momin14#3967

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 188

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 4-7 timmar per dag.

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer vara inne från 16:00 till ungefär 22:00 tiden.

Hur många timmar har du på FiveM? 188

Vad heter du? Max Björnsson

Hur gammal är du? Jag är 21 år gammal.

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att vill skydda staden, jag vill även träffa mycket nytt folk. Jag brinner för detta yrket och tycker att det verkar vara super kul. Det roligaste är ju såklart inte att gripa folk utan också att man får träffa så mycket nytt folk, lära känna nya människor osv. Det jag ser mest fram emot är nog att utvecklas och bli bättre.

Varför ska just du bli anställd? Jag tycker att jag borde bli anställd eftersom jag har koll på det mesta, som till exempel lagar och regler och olika begrepp. Jag är en personen som lyssnar på order, jag lär mig väldigt fort osv. Jag ser fram emot att kunna skydda denna staden och alla medborgare, jag hoppas verkligen att jag får denna chans eftersom jag brinner för detta yrket.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor: Jag är väldigt lättlärd, jag blir inte arg av kritik och jag är bra på att lyssna och ta order.
Svagheter: Jag har inte den bästa konditionen, jag blir väldigt upprörd om någon hotar barn eller familjer och jag kan ibland kan tala lite otydligt.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har inte varit polis innan men jag har gått på polisskolan.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Allra först rapporterar jag in i radion vad som har hänt varför, beskrivning av fordon samt regplåt, var jag befinner mig och om jag behöver förstärkning. Jag ber han eller hon sen stänga av fordonet och kliva ur bilen efter det söker jag igenom personen efter olagliga saken. Innan jag söker igenom så sätter jag handfängsel på. Efter det sätter jag han eller hon i min polisbil och kör personen till stationen för förhör. Efter förhöret berättar jag straffet till personen: olovlig körning och fortkörning samt o ansvaret i trafik.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Det första jag gör är att kolla om min kollega är okej. sedan så kallar jag efter förstärkning och en ambulans. Efter det så beskriver jag hur bilen ser ut och regnumret i radion. Sedan förklarar jag hur han såg ut. efter det gör jag vad jag kan för att hjälpa min kollega.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Första jag gör att kolla om några civila är i området och ber dem att evakuera och sedan lägger man spärrningar så folk inte kommer in i området efter det väntar vi på ord om chefen om vi ska lägga ut spik mattor framför bilen eller om vi ska förhandla.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Min första instinkt är att använda tazern/el pistolen om han springer mot mig eller min kollega. Sedan så håller vi avstånd och väntar och kollar om han kommer fortsätta eller om det är säker att gå fram om det inte är det och han ställer sig så tazar vi han igen och lägger handbojar på honom och tar han till stationen

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin är att man ska prata med en lugn ton och vara professionellt. Du ska också använda sina rakel nummer. du ska också inte prata om andra saker som inte tillhör jobbet.

Vad betyder våldstrappan? Du ska tex inte använda ditt tjänstevapen så fort du får chansen du ska börja med att försöka prata med personen och försöka lugna ner personen som är inblandad. Annars kan du använda betongen eller elpistolen. Tjänstevapnet ska vara det sista valet du tänker på. Det ska bara användas när man verkligen behöver använda den

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka