Accepterad Moezz | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Moezz

Icke Medlem
Meddelanden
1,704
Reaction score
1,719
Vad är ditt namn i verkligheten?

Ditt discordnamn:
Moezz#0592

Ange ditt födelsedatum 15 September 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli en del av staff teamet då jag är ganska trött på att rpa så nu vill jag ägna tid på att hjälpa servern. Jag har behövt kontakta staffs i pm och fråga de istället för att göra /report (text) att eftersom nästan ingen svarar i /report. Jag tycker att det är viktigt den här servern körs med bra spelare samt spelare som kan Rpa på ett bra sätt. Jag vill hjälpa spelare att uppnå sina mål på servern. Jag skulle kunna göra skillnad hos er genom att hjälpa er på ett bra sätt samt alla spelare på servern. Jag kommer vara aktiv jättemycket eftersom jag har mycket fritid och vill verkligen att denna servern ska växa mer än vad den är idag. De kraven jag anser en medlem ska ha på servern är att man borde kunna alla regler inte lalla, förstör inte andras upplevelse på Unive för det finns många människor som verkligen vill rpa på högsta möjliga nivå utan att någon ska hålla på och förstöra för personen. Men även att föregå med gott exempel för dom nyare Rparna så dom lär sig och kan utveckla sin Rp nivå. Jag tycker att det finns många lallare i servern vilket är dåligt jag säger inte att man aldrig ska lalla men inte konstant bara då och då. Jag tycker att man måste kunna alla grundregler och sätta upp bra och rimliga mål för sin RP och inte bryta mot reglerna. man ska även kunna fatta bra beslut och bete sig bra och inte störa andra, speciellt i ett scenarion. Om man gör ett misstag så ska man lära sig av misstaget och verkligen inte göra om det. Jag tycker att man ska ta lärdom av andra spelare samt hur de rpar för då kan man använda det i sin egen rpa. Man ska vara bra på att ta kritik. Jag har också mycket erfarenhet och kunskap eftersom jag har varit medlem på Unive servern i 5 månader, vilket betyder att jag kan reglerna väl och kan förklara dem för folk som inte förstår ännu. Jag tycker att man ska lära sig av sitt misstag och verkligen ta åt sig åt bannen så man inte gör om de igen. Jag är även bra på att läsa av människor och veta vad de brinner för och vad de inte brinner för. Så jag kommer att fokusera på alla report och lite senare under dagen när de bli lite lugnare så kan jag ta support
__________________________________________________________________________________________

Tålamod:
Som Staff så krävs de att man alltid har tålamod i alla möjliga lägen, Ett exempel på detta kan vara i support man ska inte dra för snabba slutsatser istället så ska man lyssna på både sidorna och sen ta ett beslut och man ska alltid tänka på att banna är den sista utvägen. Ett annat exempel kan gälla angående upphöjningar, Man ska inte stäva efter att alltid bli upphöjd istället att hjälpa servern och sen kommer upphöjningar på vägen dit. Det gäller även att man ska ha tålamod som staff då de inte kommer hålla i längden. Tålamod gäller inte endast för staff utan alla andra spelare också då man inte ska stressa fram någonting och låta de ta sin tid.

Fritid:
De är viktigt att ha fritid så man kan ägna sin tid att hjälpa servern. Under lov så kommer jag var tillgänglig under hela dagen då jag inte har skola och är mycket hemma. Det finns många aktiviteter som kan förhindra Staff arbetande som till exempel träningar, Gym, Skola samt Jobb. i Nuläget så går jag i 8an och vi har inte så många prov samt inlämningar så då kan jag ägna min tid att hjälpa servern. Jag slutar runt två på eftermiddagen varje dag samt stänger av runt 22, Under denna tiden så kommer jag inte att rpa utan göra Staff Arbete. Jag kommer känna mig motiverad att hålla på med Staff arbete då jag är trött att rpa. Kommer även vara extremt aktiv om jag blir Staff igen

Bemötande:
Jag kommer alltid bemöta folk med respekt samt hålla en trevlig ton i alla möjliga lägen. Jag gillar att träffa nya människor som jag kan lära känna så med andra ord så är jag en social person. Jag är en sån individ som alltid vill träffa nya människor samt lära känna så många som möjligt. Jag tycker att man ska bemötta folk som man själv vill bli bemödat.

Utveckla RP
Jo de är så här att jag vill få kriminella att inte vara rädda för att göra så stora scenarion. De ändå man behöver tänka på är att inte gör fel så länge man inte gör ett fel som är ett regelbrott så får man ej konsekvenser. De finns många som är rädda för att göra scenarion vilket är fel. De scenarion jag vill ha är stora mer utvecklat i /me samt mer välplanerade samt för de som ej är kriminella så kommer jag utvecklad rpen gällade jobb

Fokusera:
Jag kommer att fokusera på att folk ska trivas och få spelare att verkligen anstränga sig för en hög Rp nivå. När jag är ingame så kommer jag att fokusera på alla reports och /helps som kommer in

Ansvarig områden
kan sätta ner foten om det skulle förekomma att man måste
göra de. positiva saker med mig är att jag är ganska stresstålig
och jag är bra på att samarbeta. Jag har lätt att samarbeta med
de flesta som kan samarbeta med mig.

RP Ansvarig
Som RP ansvarig så kommer jag att ta hand om en hel del ingame alltså all report och alla /helps. När någon skriver en report så kommer jag försöka skynda mig så snabbt som möjligt så de får den hjälpen de behöver. Jag vet när de är lämpligt att banna om de skulle krävas. Just nu så är de helt okej med folk som tar reports men de kan alltid bli bättre.

Donation Ansvarig
När jag blir Donation Ansvarig så kommer jag alltid att bemöta andra med en trevlig ton varje gång jag drar in en person till donation rummet. Donation ansvariga är ganska aktiva och Områdesansvarig donation gör ett jätte bra jobb. Om jag blir donation ansvarig så kommer jag att fokusera endast på de. varje gång jag ska dra in en person så kommer jag att ha en trevlig ton och försöka hjälpa de så mycket de vara går.

Jobb Ansvarig
Finns många jobb som är väldigt inaktiva Jönsson Fastighetsbyrå AB, Grovestreet Pizzeria, Trygg-Hansa, Bahamas samt Unicorn .Så om jag blir Jobb Ansvarig så kommer jag fokusera på de jobben som är inaktiva.
Jag kommer även att hålla koll på alla olika Jobbs chefer och säkerhetsställer att RP nivån samt att hos olika jobb håller sig på en hög nivå.

Servervakt Ansvarig
När jag blir servervakt ansvarig så kommer jag att ta intervjuer, läsa ansökningar samt vara med på sv möten och de jag kommer fokusera på om jag blir servervakt ansvarig är just alla intervjuer som kommer in dagligen. Och att ta in vettiga personer som servervakter. Men som Servervakt så kommer jag lösa så alla som har
denna Servervakt rollen verkligen förtjänar denna rollen och inte bara vill ha rollen för att ha en extra roll ig samt i Discord.
Så alla som har denna rollen är värdiga att ha denna roll då de som har Servervakt rollen representerar servern.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag?
Vardagar så är de 14-00 men de kan bli lite annorlunda pga familj och vänner, under loven så blir de hela dagen

Hur länge har du spelat på Unive? Har spelat sen 25 Februari 2022

Har du tidigare erfarenheter som staff?
har varit helper för cirka 6 månader men nu vill jag gärna göra en comeback.

Servervakt kommandon
/svban (id) (anledning) - bannar en spelare i en timme
/toggleid - Ser allas id i närheten
/clearchatforall - Man rensar chatten för alla ( I nuläget funkar it detta kommandot då de kanske e buggat)
/dv - tar bort bilen som är bredvid ä
/sv - Man skriver i servervakt chatten

Kommandon som underlättar för staffs
/toggleid - Ser allas id i närheten

/Togglename - Ser allas steam namn i närheten

/sc - skriver i staff chaten

/specoff - du slutar att speca någon

/spec (id) - Så du kan specca en person från deras perspektiv

/noclip - Gör så att du kan flyga runt och va osynlig

/announce (text)

/freeze id - fryser en person

/unfreeze id - gör så att personen man freeza kan röra sig igen

/Revive id - Återupplever en person

/skin id - Ger personen skin så hen kan förbättra sin karaktär

/setjob (Id) (jobb) (rank)

/kick (id) (Anledning) - Kickar en person från servern så

/addkey (Nyckelns namn)

/ban (id/Hex) (dag) (anledning)

/unban (hexid eller id ingame) - Tar bort en ban

/banhistory (hexid & id) - Ser man om personen har några tidigare banns

/tpm - Man hamnar där man har lagt en GPS på kartan

/goto (Id) - Man bringar en person till en själv

/bring (id) - Drar en spelare till dit id

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej

Senast ändrad:
+Rep välutvecklat men jag vet att du rpar mycket och då vill vi ju inte se att du rpar hela tiden men annars jätte bra!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka