Vidare till intervju Moberg | Chef-jobb ansökan [Wallins]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Moberg

Medlem
Meddelanden
135
Reaction score
14
Vilket chef-jobb vill du ansöka till? Wallins Advokatbyrå

Vad heter du i verkligheten? Oskar

Vad heter du på discord? moberg

Ange ditt födelsedatum: 21 Maj 2006

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på servern i över snart 3 år.

Hur rollspelar du på servern? Laglig

Har du några tidigare erfarenheter, isåfall berätta hur de kan hjälpa dig som chef Framförallt har jag ett stort intresse för juridiken och har på så sätt lärt mig en stor del själv. Jag läser även juridik i skolan vilket har fått mig att bilda en uppfattning om juridikens verklighet. I skolan har jag utvidgat mina kunskaper inom diverse juridiska områden som straffrätt, avtalsrätt, konsumenträtt, fastighetsrätt mm och kan därför vara högst flexibel i vilka scenarion jag kan medverka i. Jag har även “jobbat” som advokat på Unive, och vet grundläggande hur saker går till. Jag har även tillbringat en stor del av min tid inom unives polismyndighet där jag även där utökat mina kunskaper.

Vad är dina framtida planer kring detta jobbet? Samhörigheten mellan rättsväsendet och advokatyrket har enligt min uppfattning aldrig fungerat på Unive då det tyvärr finns en stor del brister. Inte bara är den allmänna kunskapen hos polisen låg, utan viljan att framföra en rolig och realistisk RP som liknar den som vi har i verkligheten. Min huvudsakliga uppgift kommer till en början vara att bygga en långsiktig och fungerande relation mellan både polisen och domstolen för att stärka och implementera den RP som vi vill sträva efter. Jag kommer försöka utveckla den rättsliga RP:n tillsammans med de chefer som ansvarar över de jobben som vi kommer att samverka med. Jag vill alltså tillsammans med cheferna gå igenom brister, både tillfälliga och långvariga för att bygga upp en fungerade rättslig RP där alla parter kan stå för sin del i RP:n och på så vis kan RP:n utspela sig någolunda realistiskt. För själva advokatsbyråns del kommer jag sträva efter att anställa personer som har en god juridiskkompetens eller är villiga att lära sig om juridiken. Tidigare har det desverre ej funnits någon relevant kunskap inom yrket och jag som chef kommer helt enkelt behöva lära ut den juridik som behövs. Utöver kunskapen finns det till en början ingen som behöver utvecklas, utöver ett fungerande system där vi kan ha en kontakt med både polisen och domstolen.

Hur kommer din aktivitet se ut, kommer du ha den tiden som krävs för att vara chef? Jag kommer vara så aktiv som jag kan och vara inne när jag har möjlighet. Förhoppningsvis kommer jag kunna vara inne en stund varje dag men det kan självfallet variera.

Har du läst våra Regler? Ja.

Tillbaka