Nekad Moberg | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Moberg

Medlem
Meddelanden
135
Reaction score
14
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198841231370/

Ditt Hex-ID: steam:11000013482780a

Vad är din discord tagg? Moberg / Moberg#0001

Vem var det som bannade dig? Zouwi

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: gg wallag.PNG

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Zouwi bannade mig för att han ansåg att jag inom ett verbalt sammanhang förnedrat eller visat respektlöshet genom att påstå att han inte bör erhålla den position han har med anledning att han ej han hantera det positionen innefattar.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Själva händelsen påbörjades när jag var på sjukhuset, för tillfället INTE i tjänst som polis. Därefter kommer en individ upp till mig och börjar förnedra min karaktär, vilket jag besvarar med ytterligare verbala påhopp. Sedan säger individen att han ska döda min familj (iallafall något likande) vilket jag anser är utomordentligt förnedrande vilket sedemera leder till att jag mejar ned han med några slag. Zouwi bevittnar enligt min uppfattning händelsen och påbörjar ett staff samtal där han ifrågasätter mitt agerande vilket jag absolut kan förstå. Han kommer med flera invändningar om att jag är polis osv vilket jag möter med ett motresonemang som utesluter zouwis egentliga teori. Jag upplever att samtalet är väldigt ensidigt och zouwi påstår att han redan har bestämt sig för att banna mig vilket jag kan acceptera, men att ej vara öppen för en diskussion och även förneka min egentliga förklaring finner jag väldigt ansvarslöst, speicellt med zouwis positon i åtanke. Samtalet avslutas med att jag säger “Aa okej,

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag kan absolut vara likgiltig med tanken att mitt val av ord var onödigt, men jag finner inte att det ska vara en giltig anledning till att permanent utesluta mig från servern. Å ena sidan kan jag förstå varför zouwi tar de åtgärderna han gör, men å andra sidan upplever jag att åtgärderna inte är proportionerliga med mitt aktuella handlande.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad flertalets gånger tidigare, och har inte haft med avsikt att bryta mot serverns regler. Jag lär mig av mina misstag men vid många bans ifrågasätts min typ av rollspel som jag menar utmärker sig från resterandes, det är alltså normbrytande och hädanefter jag staffs upplevt att jag brytit mot serverns regler

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle bemött zouwi med respekt och inte sagt saker på impuls

Har du lärt dig någonting efter din ban? Att jag ska hålla mina tankar och åsikter för mig själv.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Förstår att det jag gjorde var onödigt samt respektlöst, vilket inte är okej. Skulle vilja få en till chans då jag faktiskt kan bidra med god RP. Jag var lite smått berusad under den kvällen vilket jag dock inte benämt tidigare. Jag ber om ursäkt ifall du upplevt att jag kränkt dig.

Din ban överklagan har nekats.
Tråd låst och flyttad till Ban Överklagande Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka