Nekad Minimoto07 | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Minimoto07

Icke Medlem
Meddelanden
21
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 12 April 2006

Vad heter du på discord? minimoto07#7868

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 75

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3 till 7 timar varje dag

Hur ofta kommer du vara inne? oftast varje dag kan hända något anat i bland

Hur många timmar har du på FiveM? 75

Vad heter du? Jonnas jörgenson

Hur gammal är du? 32

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? sen jag har varit liten och gåt på dagis har jag velat bli en polis jag kom i håg när jag va på dagis en så kom det några polisbilar och jag undrade vad som hade det visade sig att det hade varit inbrott på dagiset och dom hade tagit flera ipads jag stod och kollade hela tiden när dom utförde deras arbete och så samma dag som jag skulle gå hem så blev vi nästan p körda av en bil i 200 kmh sedan des har jag velat bli polis och hjälpa andra barn och andra människor så det kan bli ett bättre samhälle.

Varför ska just du bli anställd? jag ska för jag kan ta mycket kritik och jag är bra på att ta instruktioner Jag kan jobba ihop med vem som helst och jag har jobbat som polis i en annan stad

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) jag har bra tålamod jag kan ta mycket kritik och jag är stark
jag gillar inte när folk står och säger masa skit jag hattar mjölk i kaffet ser dåligt med ena ögat

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? jag har jobbat som polis i en annan stad där var jag en högt uppsatt polis jag kan ett och anat om polisen

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag rapporterar det i kom radion. Sedan frågar jag varför han kör så fort och varför han inte har ett körkort och ifall han inte äger bilen kollar jag upp vem som äger fordonet och tillkallar honom sedan frågar jag honom varför han snott bilen och varför han gjorde som han gjorde sedan ger jag honom böter för fortkörning och lägger in honom i fängelset i 40min beror på hur han körde och om är aggressiv eller inte.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Först ringer jag in förstärkning och ambulans samtidigt som som jag kör efter personen som skjutit min kollega. Jag försöker få tag på han så länge som möjligt men om jag märker att jag inte får tag på han så skickar jag andra kollegor efter han genom att säga signalement på personen och vilken bil han körde och regplåt. sedan åker jag tillbaka till min kollega. Och om jag hade fått tag på personen så hade jag direkt suttit handfängsel beroende på hur aggressiv och hur mycket han samarbetar. och sedan kört han till polistationen å häkta honom och sedan fängelse. Men om han tillexempel börja avfyra sitt vapen så kommer jag göra allt i min makt för att försöka ta ner honom med vapen

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Vi står utanför med bilar och spärrat av gatan som rånet händer på. Vi försöker få kontakt med personerna inne på banken. Om de har en gissla så kommer vi köra som dom säger då vi inte vill att gisslan ska skadas eller dödas. Sedan om rånarna kommer ut så kommer vi köra efter dom tills dom ger upp eller tillexempel krockar. Om de ej har gissla så kommer vi ringa in specialstyrka som kommer försöka att storma banken och gripa dom

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Kommer försöka lugna ner honom genom att prata med han och ber honom lägga sig ner. Om han Fortsätter att vara aggressiv så kommer jag rikta min elpistol mot honom och säga att om han inte lugnar sig så kommer jag behöva avfyra. Sedan så tar jag fram mitt riktiga tjänstevapen och riktar mot han ifall han skulle försöka nått mer. Men IFALL hen på nått sätt skulle göra nåt mer så skulle jag behöva skjuta ett varningsskott och sedan ett skot i benet. Sedan får han sjukvård och sen kör vi honom till stationen och sätter han i fängesle

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det innebär att man ska kommunicera på ett vältaligt sätt som möjligt. Detta innebär att man ej ska prata om annat än information till kollegor tillexempel och liknande. Man ska även tillämpa korrekt radiospråk genom att använda ord som "klart slut" och "kom". Man ska heller inte prata i mun på varann då det kan förhindra att information kommer fram och man ska vara tydligt så det EJ blir missförstånd

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan är en författning inom polisen som förklarar hur man ska agera inom vissa situationer. Det beskriver vilket våld som är tillåtet att använda stegvis fram tills att man tar fram sitt tjänstevapen. Det kan vara att man först använder sig av batong som tillhygge, skulle inte personen agera som tänkt kan man använda sig av elchocksvapen. Men sedan om personen utgör ett stort hot om egen hälsa, kan potentiellt tjänstevapnet användas.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka