Accepterad Minierkan | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Minierkan

Icke Medlem
Meddelanden
1,006
Reaction score
39
Ange ditt födelsedatum: 14 November 2005

Vad heter du på discord? Minierkan#0607

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 192 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3- 6 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? Mina tider ser ungefär ut så här:

Måndag: 15--20 Har innebandyträning kl 20 till 21:30

Tisdag: 15--22

Onsdag: 15--20 Har innebandyträning kl 20 till 21:30

Torsdag: 13.40--22

Fredag: 14--när som helst

Lördag: när som helst

Söndag: när som helst--> 22

Hur många timmar har du på FiveM? Aha igen? 192 timmar

Vad heter du? Erkan Heggesson

Hur gammal är du? 20, fyller 21 detta året.

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? jag har innan arbetat som vakt för securitas och varit väldigt aktiv på det jobbet. Genom det jobbet har jag fått lära känna andra förebygga bråk och kriminalitet på flera platser. Genom detta har jag tyckt att det har varit jättekul att arbeta med människor och hjälpa till vid olika tillfällen. Men jag känner att jag vill ta ett större steg och större ansvar för staden. Jag kommer kunna bidra mer genom den nya rollen som polis, då securitas jobbet var något limiterat. Jag skulle verkligen brinna för detta jobb och vara mycket aktiv eftersom detta är ett jobb jag har velat bli ett bra tag.

Varför ska just du bli anställd? Jag är en person som kommer arbeta mycket. Jag kommer inte bara arbeta för pengarna utan främst för att bidra med ett säkrare samhälle, med minskad kriminalitet, som polis istället för att vara securitasvakt. Jag har heller inte bara varit vakt där, utan även assisten, biträdande och chef, vilket har gjort att jag fått varit med och styra upp och ställa. Jag har väldigt lätt för att prata med främmande folk och klara av att styra upp en stressad/svår situation så bra som möjligt, men samtidigt kan jag även ge mina kollegor ett gott skratt vid tillfälle. Som person har jag väldigt hög arbetsmoral och det är viktigt för mig att se bra resultat efter något jag gjort. Nu vet jag att ni har sagt att som polis så får man inte ha en kriminell bakgrund, men jag är ärlig, jag har varit med i ett gäng. Detta är något jag ångrar. Den typen av beteende och typ av kontakt man har med andra personer är något som verkligen inte passar mig. Jag som person klarar inte av att bete mig på ett sådant sätt mot oskyldiga personer. Jag har även inte blivit uppvuxen för att bete mig på ett sådant sätt, vilket gör att jag har svårt att bete mig så. Jag är en person som är till för att hjälpa folk, inte för att skada eller förstöra. Ni har säkert hört någon säga detta innan, men jag är helt ärlig och vill förmedla att jag finns här för kåren och vill gärna bli anställd. Jag kommer kunna visa genom att vara aspirant, att jag är en värdig polis och är värdig att ranka upp i systemet. Jag är även väldigt mogen för min ålder

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor: Har lätt för att prata med personer, har koll på våldtrappan och när man ska använda vapen. Jag kan lösa krisiga eller svåra situationer. Jag kan ta konstruktiv kritik utan att gör en stor grej ut av det.
Svagheter: Kan ha svårt att ta att man har misslyckats, och kan ha svårt att ta att man presterar dåligt, måste alltså få bra resultat utav det jag gjort. Tyvärr kommer jag inte på någon mer.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har varit polis innan, men endast aspirant. Dock har jag varit alla ranker på securitas, vilket har lärt mig hur man använder tazer och batong. Jag har kontroll på hur man använder radion, att när man startar sitt skift ska man säga sitt rakel och sedan ''testar radioförbindelse, kom''. Jag kan köra bil på rätt sätt och presterar bra,.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? När jag stannar fordonet så pratar jag med personen om vad han har gjort och om han har blivit dömd innan. Om han har blivit dömd tidigare finns det misstanke om grov olovlig körning. Jag ska gripa honom och sätta honom i bilen, kalla på en bärgare som ska ta hand om bilen. Jag skulle för säkerhets skull kunna kalla dit en enhet eller kollega som stannar och väntar på att bärgaren är på plats. Jag tar då personen till stationen och berättar vad som har hänt, sedan får chefen och högre anställda bestämma straff / böter på personen. vanligtvis vid detta tillfälle olovlig körning, fortkörning och fordonsstöld.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag kallar på förstärkning på personen som sköt och vart han är påväg. Jag stannar kvar och hjälper min kollega och kallar på ambulans och eventuellt andra arbetskollegor. Jag skulle kunna skjuta däcken, men i första hand hjälpa min kollega. För att hjälpa min kollega skulle jag också kunna köra hen till sjukhuset.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Min kollega som är överordnad bestämmer vad jag ska göra eftersom jag är aspirant, så jag lyssnar på hen. Men när vi kommer till banken meddelar vi till stationen att vi är på plats. Vi spärrar av området så att ingen går in eller ut och inväntar sedan order från insatsledare/chef.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag kör efter kidnapparen och kallar på förstärkning under tiden jag kör efter kidnapparen, samt kommunicerar med mina kollegor. Jag skulle kunna kalla upp en helikopter som håller koll på vart bilen är påväg. Om man får tillfälle skulle man kunna leda kidnapparen in på en liten väg där man spärrar av och omringar hen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det menas med hur man beter sig när man pratar i komradion. Det är viktigt att tänka på att vara tydlig så att informationen kommer fram rätt. Att först tänka på vad man ska säga, sedan trycker, och talar (tänk, tryck tala = TTT)
Det är ju olagligt att kalla på förstärkning i onödan eller utan anledning. Viktigt är att vara kortfattad och att man förstår varandra.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan handlar om hur du som polis angriper i en situation, där någon blir till exempel hotad. Att du blir hårdare ju mer personen kämpar emot. Först ska man försöka lugna ner personen genom att prata med hen, sedan fortsätter man att bli mer och mer aggressiv, samtidigt som man ser till att den utsatte kommer från platsen oskadd

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka