Mindgame
Icke Medlem
- Meddelanden
- 2
- Reaction score
- 0
Vad är ditt namn i verkligheten? Patrik
Ange ditt födelsedatum 1 Oktober 1987
Vad heter du på discord? Mindgame#0516
Mellan vilka tider kan du oftast spela? Främst vardagar 17:00-02:00 men även sporadiskt till och från övriga tider, beroende på hur det ser ut med jobb och annat.
Hur länge har du spelat på Unive? Jag har ett par hundra timmar på Multistaden/Unive. Har haft med olika sorters rollspel att göra sedan barnsben.
Vad skulle du göra om du blir servervakter? Jag skulle se till att fler spelare, främst nya oerfarna vet vad som gäller och vad serverns spelare vill uppnå. Det blir ju lätt vilda västern annars. Många har säkert förutsättningar att bli riktigt bra rollspelare och bidra till kul events i framtiden men de måste ju hamna på rätt spår, istället för att bara bli instabannade för att de inte vetat bättre. Där tror jag servervakter kan ha en viktig roll, peka i rätt riktning osv.
Vad är det som får dig att vilja bli servervakt på just Unive? Eftersom att Unive är en helt öppen server och dessutom med förhållandevis många öppna slots så drar det ju in ett gäng som har för dålig koll på vad vi på servern tillsammans vill uppnå. Jag är i princip dagligen med om att det står många bilar mitt på vägen i fullt kaos utanför populära ställen långt efter de stängt. Samma sak med nya karaktärer som dyker upp framför ens ögon, snor en bil och börjar svinga vilt omkring sig utan anledning. Jag hamnar väldigt ofta i situationer där jag behöver kunna påminna om vad som gäller, eller till och med skicka en varning i vissa fall.
Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Rent praktiskt handlar det om att städa upp vid de tillfällen man råkar stöta på en anledning att städa. Att skriva till någon vad som gäller eller avlasta staff vid mindre problem. Av att bara vara aktiv och spela hamnar jag i alla möjliga situationer, har det visat sig. Ju bättre RP för alla inblandade, desto bättre!
Varför ska just du bli servervakt? Jag har drivit spelföreningar och servrar i över 15 års tid och har genom åren blivit väldigt bra på att läsa av både situationer och människor. Jag har ett visst sorts lugn och är bra på att aldrig ta något personligt. Detta i kombination med att jag vill se Unive växa och bli ännu bättre gör att jag vill vara med och ta servern i rätt riktning.
Varför vill du bli servervakt? Jag vill främst ge tillbaka till Univegänget. Har fått otroligt många skratt och goda minnen på servern så varför inte bidra med något som man faktiskt känner att man kan hantera och vara rättvis med.
Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Har koll på en del kommandon för högre rättighet men är osäker på vilka man får som SV. Koll på Revive ID, TP X -Y -Z, Goto ID, Bring ID, DV, Noclip, Slay ID, Freeze ID, Coords, Addkey, Setjob, Sqlban, Sqlunban, Giveitem, Kick ID, Car, TPM, Spec ID
Är du whitelistad på serven? Ja
Har du varit bannad på serven förut? Om så är fallet, berätta om dina bans Nej
Spelar du på någon annan server för tillfället? Nej
Ange ditt födelsedatum 1 Oktober 1987
Vad heter du på discord? Mindgame#0516
Mellan vilka tider kan du oftast spela? Främst vardagar 17:00-02:00 men även sporadiskt till och från övriga tider, beroende på hur det ser ut med jobb och annat.
Hur länge har du spelat på Unive? Jag har ett par hundra timmar på Multistaden/Unive. Har haft med olika sorters rollspel att göra sedan barnsben.
Vad skulle du göra om du blir servervakter? Jag skulle se till att fler spelare, främst nya oerfarna vet vad som gäller och vad serverns spelare vill uppnå. Det blir ju lätt vilda västern annars. Många har säkert förutsättningar att bli riktigt bra rollspelare och bidra till kul events i framtiden men de måste ju hamna på rätt spår, istället för att bara bli instabannade för att de inte vetat bättre. Där tror jag servervakter kan ha en viktig roll, peka i rätt riktning osv.
Vad är det som får dig att vilja bli servervakt på just Unive? Eftersom att Unive är en helt öppen server och dessutom med förhållandevis många öppna slots så drar det ju in ett gäng som har för dålig koll på vad vi på servern tillsammans vill uppnå. Jag är i princip dagligen med om att det står många bilar mitt på vägen i fullt kaos utanför populära ställen långt efter de stängt. Samma sak med nya karaktärer som dyker upp framför ens ögon, snor en bil och börjar svinga vilt omkring sig utan anledning. Jag hamnar väldigt ofta i situationer där jag behöver kunna påminna om vad som gäller, eller till och med skicka en varning i vissa fall.
Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Rent praktiskt handlar det om att städa upp vid de tillfällen man råkar stöta på en anledning att städa. Att skriva till någon vad som gäller eller avlasta staff vid mindre problem. Av att bara vara aktiv och spela hamnar jag i alla möjliga situationer, har det visat sig. Ju bättre RP för alla inblandade, desto bättre!
Varför ska just du bli servervakt? Jag har drivit spelföreningar och servrar i över 15 års tid och har genom åren blivit väldigt bra på att läsa av både situationer och människor. Jag har ett visst sorts lugn och är bra på att aldrig ta något personligt. Detta i kombination med att jag vill se Unive växa och bli ännu bättre gör att jag vill vara med och ta servern i rätt riktning.
Varför vill du bli servervakt? Jag vill främst ge tillbaka till Univegänget. Har fått otroligt många skratt och goda minnen på servern så varför inte bidra med något som man faktiskt känner att man kan hantera och vara rättvis med.
Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Har koll på en del kommandon för högre rättighet men är osäker på vilka man får som SV. Koll på Revive ID, TP X -Y -Z, Goto ID, Bring ID, DV, Noclip, Slay ID, Freeze ID, Coords, Addkey, Setjob, Sqlban, Sqlunban, Giveitem, Kick ID, Car, TPM, Spec ID
Är du whitelistad på serven? Ja
Har du varit bannad på serven förut? Om så är fallet, berätta om dina bans Nej
Spelar du på någon annan server för tillfället? Nej
Senast ändrad: