Nekad MiloBäst | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

MiloBäst

Icke Medlem
Meddelanden
28
Reaction score
14
Ange ditt födelsedatum: 9 Mars 2010

Vad heter du på discord? Milo#9891

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? vet ej men 300+ kanske mer (vet ej hur jag ser det)

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 1-4 timmar vissa dagar så kanske mer

Hur ofta kommer du vara inne? så mycket jag kan när jag spelar fivem

Hur många timmar har du på FiveM? 1-4 timmar vissa dagar så kanske mer

Vad heter du? Milo Nilsson

Hur gammal är du? 24 år

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag vill utveckla mig jag jobbar just nu som ambulans och vill utveckla mig till polis för jag vill rädda personer så att dem inte hamnar i skada istället för att rädda skadade personer, Och jag vill bli polis för att jag vill hjälpa folk från att bli påkörda för det finsn galningar som är idioter och vill stoppa dem från att köra som idioter och vill hjälpa så att folk inte bli skjutna eller våldtäckt osv.

Varför ska just du bli anställd? Jga tycker att jag ska bli anställd för att jag kommert vara aktiv/i tjänst och jag har mycket erfaranheter inom polisen för att jag har jobbat som sercuritas, ambulans, polis, auto expert så jag har mycket kundskaper om att lugna ner personer och jag är väldigt bra på mina jobb och jag tar minna jobb seriöst och försiktigt.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) styrkor: Springa, stark, lugna ner personer
Svagheter: förstå snabbt, hålla koll på tiden, komma ihåg namn.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Nej det har jag inte men vill lära mig.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Först ber jag personen kliva av fordonet och ställa sig mot bilen och sedan söker jag igenom honom och efter det så kommer jag dra ifrån honom sitt körtkort om han har ens nåt ananrs kommer han få en stor böter och om han har kört grovt oslöshet i trafiken då kommer jag plocka in honom till ett förhör och gå efter det.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag tar skydd och sedan när han har åkt iväg så går jag fram och ringer efter ambulans och efter det så försöker jag hålla kollgean i liv och medans jag försöker det och ringer efter ambulansen så ropar jag in i radion att min kollega är skjuten och anropar vart och sedan så försöker jag gör så att min kollega kan andas tills ambulansen har kommit till platsen och sedan när ambulansen har tagit in honom till sjukhuset så åker jag med ambulansen för jag är aspirant och får inte patrullera själv annars skulle jag försöker hitta den personen eller köra på larm.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? När vi kommer dit så försöker vi spärra av vägarna och pratar med den högst uppsata och frågar vad vi ska göra och om han säger att vi ska spärra av då fortsätter vi hålla koll/ spärra av vägarna tills det är över eller piketen kommer dit så håller vi koll på vägarna så inga civila kommer in och skadas.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Först vi kommer till platsen är att vi försöker få kontakt med personen och om inte personen lungnar ner sig eller blir aggresiv då tar jag upp tazern för vi ska inte riska våra liv med batong och kommer personen börjar springa mot oss eller vill skada någon annan då få vi avfyra vår tazer för vi ska inte försöka skada någon person eller oss själva och sedan när vi har tazat han så springer vi fram och tar kniven ifrån honom och sätter på handfängsel och tar honom till stationen och tar ett förhör.

Förklara vad radiodisciplin innebär. radiodiciplin är en kom radio som vi poliser, ambulans, räddningstänst har och det är ett sätt för oss att kominicera och i radiodiciplin så ska man prata lungt, inte skrika, prata tydligt, och försöka hålla sig så kort som det bara går. och försöka till skrika när man är i en skottlosning.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan är tillexempel hur mycket våld vi poliser får göra i olika sitsationer om det är en kille som är våldsam då ska vi tillexempel börja med våran kroppskraft och om det är så att personen är för våldsam mot sos poliser så får vi ta fram våran batong men om han tar fram en kniv och försöker skära oss då får vi ta tazer men om han börjar kasta knivar så får vi ta upp vår tjänste vapen och skjuta honom i bennet.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka