Nekad mikey | Polismyndigheten Ansökan [Silathi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

mikey

Icke Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 7 Juli 2007

Vad heter du på discord? mikeyy#1035

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1655

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 2-7

Hur ofta kommer du vara inne? Jag har tyvärr skilda föräldrar men jag kommer vara inne så fort jag har tid och möjlighet. Om inte servern är nere såklart.

Hur många timmar har du på FiveM? 1655

Vad heter du? Noah Jensen

Hur gammal är du? 22

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för jag verkligen brinner för detta yrke, jag ser detta yrke som ett riktigt roligt jobb. Man får träffa nya människor varje dag. Och man får inte BARA gripa folk, man får även hjälpa folk med livet och träffa nya vänner och detta är verkligen det yrke jag vill satsa på här i Multistaden. Eller iallafall få en chans att visa vad jag går för. Jag har spelat på många svenska seriösa servrar tidigare och jag tror inte jag stött på någon så här seriös, trevlig och professionell kår sen jag började med svensk RP. Jag ser fram emot att jobba som polis i Multistaden OM jag får den chansen såklart.

Varför ska just du bli anställd? Jag tycker jag borde bli anställd för att jag har koll på alla lagar, och lagar är till för att följas, och såklart kommer jag göra det. Jag är seriös och om jag får chansen till att jobba med er i kåren kommer jag ta vara på ranken jag fått och visa att jag verkligen förtjänar den. Jag är även rätt så bra på att kommunicera i radio och med andra människor rent allmänt. Och till sist vill jag tillägga att jag är en bra förare och vädligt träffsäker när det nu behövs som värst.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Mina styrkor är att jag har bra tålamod, rätt så stark, bra kommunikation och ganska okej kondition (jag gymmar) , bra förare i både bil och helikopter, trevlig och hjälpsam skulle jag säga.
Mina svagheter är att vara i vatten (till exempel jaga personer i vattnet eller dyka), köra motorcykel och blyg när det kommer till att prata med nya personer. (inte i tjänst, detta är ur tjänst som jag är blyg)

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja, jag har mycket erfarenhet inom polis yrket. Både från assistent till biträdande rikspolischef.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Ser jag en bil köra i 200km/h stannar jag fordonet direkt utan tvekan, sedan ropat jag ut i radion vart jag befinner mig samt beskrivning av fordonet såsom reg plåt, färg, modell och sedan kollar jag upp ägaren av fordonet i databasen. Sedan kliver jag ur bilen och går fram till fönstret för att prata med personen, sedan frågar jag efter körkort och bevis av ägarskap av fordonet. Sedan kollar jag så att namnet stämmer överräns med ägaren enligt databasen sedan ber jag föraren kliva ur bilen och vända sig mot bilen med händerna på taket medan jag söker igenom h*n. Sedan handfängslar jag personen och sätter h*n i polisbilen och sedan ber jag personen blåsa i ett alkohol test (glömt vad det heter) och sedan berättar jag varför h*n blev gripen, vilket är olovlig körning och fortkörning (och kört utan körkort, stulet fordon och kör medans alkohol/drog påverkad OM h*n då var påverkad) och sedan kör jag in personen till station för förhör och alternativt fyllecell om personen var alkohol påverkad.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Om min kollega blir skjuten så är det första jag gör att ropa ut i radion vart jag befinner mig, beskrivning av fordonet, såsom reg plåt, färg, modell, väg och vilken riktning de kör i o.s.v sedan kontaktar jag ambulanssjukvården och ber dem köra hit med en ambulans prio 1. Efter jag kontaktat sjukvården springer jag fram till min kollega och frågar hur han mår, vart han har ont och sedan kollar jag puls och letar efter yttre skador, såsom skottskador eller liknande. Sedan bedömer jag om jag kan göra nånting där på plats innan ambulansen anländer, om jag då kan hjälpa på plats springer jag till bilen och hämtar akutväska och sedan rengör jag såren och bandagerar såret.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? När jag kommit fram till platsen tar jag en bra position och sedan ropar ut i radion att jag är på plats och har intagit position. Sedan frågar befäl om de vill att jag gör något såsom spärrar av eller byter position till en med bättre utsikt över platsen. Sedan väntar jag på vidare order från befäl.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Om någon skulle springa med en kniv mot mig eller min kollega kan det vara stor fara för våra liv och det första jag skulle göra är att dra el-pistolen/tazern och tazat mannen för att göra så lite skada som möjligt på mannen, då jag inte vill skada mannen, då han kanske har självmords tankat eller något liknande och han ville bli skjuten då han sprang hetsigt mot mig/min kollega med en kniv och skrek. Sedan handfängslat mannen och åkte in med han till station för vård och sedan förhör.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin innebär att man inte pratar i mun på sina kollegor och man ska använda sitt rakel nmr först i sina meningar och använda sig av kom/klart slut i slutet av sina meningar. Man ska ha respekt för sina kollegor både i radion och när man pratar utanför radion. Man ska t.ex. INTE prata med någon genom radion så som man skulle pratat med dem utanför radion, t.ex. hur h*n mår och vad h*n gör o.s.v

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan betyder att man inte drar pistol på någon om det absolut inte är nödvändigt utan man använder det som är nödvändigt för att försöka hålla situation så lugn som möjligt.

Jag har läst både Greko's ansökan och Kallehansen's ansökan. Jag har pluggat ifrån deras svar och de kan vara därför de kan se likadana ut. Mvh

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka