Nekad Mike.Devon | Ansökan till Servervakt [Lilleman]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Mike.Devon

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Mike

Vad heter du på discord? Mike.devon

Ange ditt födelsedatum 30 November 1995

Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är väldigt aktiv på unive från klockan 18.00-19.00 till 04:00, och helger är jag aktiv tidigare än så.

Hur länge har du varit medlem på Unive? 1 år

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 1

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Att hålla ordning och reda på RP servern, framför allt ta hand om nytt folk då oftast dem bryter mot reglerna och är ovana hur man spelar på en seriös RP server samt att man saknar kunskap. En servervakt skall även underlätta arbetet åt mods/admins och försöka vara lite överallt på servern och hålla koll på vad som sker och händer.

Varför vill du bli servervakt på servern? Vad jag kan bidra med till Unive är mina kunskaper om hur man hanterar en seriös rp server. Jag har en god vana att hantera folk som lallar runt omkring i servern och med det jag har sett som har hänt i piren eller runt om i staden och det gör mig lite irriterad då det förstör det hela med en seriös rp server. Det har hänt flera gånger där en mod eller en admin inte har varit delaktig när folk beter sig illa pga dem är upptagna med andra viktigare saker och då tror jag starkt på att en servervakt kan vara till hjälp ganska stort. Men som servervakt innebär det inte bara att hantera lall utan det gäller även fail rp, power gaming, loota kroppar under ett scenario m.m.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption och abuse kan tydas på lite olika sätt såsom använda sina servervakt powers som en förmån åt sig själv eller hjälpa sina vänner under olika scenarios. Ett bra exempel är att man inte tänker på serverns eller spelarens bästa i det. En utmärk funktion för detta är att göra små stickprovskontroller på etc, revs, och ställa krav på allt. Bans och kicks bör vara inspelade och clippade och sedan lagras i ca 2 dygn. Jag föredrar att lagra all sånt i ca 1 vecka då det kan ha en stor betydelse ifall en användare har upprepat sina misstag och inte tagit lärdom utav dem.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka