Inaktuell Mfcdh | Förslag

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du detta förslag?

• Totalt antal väljare
    6
  • Omröstningen stängd .

Mfcdh

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
4
Berätta om ditt förslag Åldergräns på mod/admin osv.

Hur ska förslaget implementeras? Av ägare/delägare.

På vilket sätt är det en förbättring? Verkar som det är väldigt många spelare som har lämnat just denna community p.g.a oseriösa mods/admins. Fixar ni detta så är servern 10/10.

Länkar och annat material som visar förslaget: Vi är 8-9 stycken spelare på denna community som har diskuterat hanteringen av bans eller dylikt på senaste. Vi tycker att mods/admins har för lite erfarenhet p.g.a deras unga ålder och har ingen aning vad de sysslar med.

Detta gäller SJÄLVKLART INTE alla mods/admins men där är en del som är väldigt oseriösa. Man blir bannad för minsta lilla. Folk glömmer att anledningen till att man spelar är för att ha kul, men mods/admins har gjort det till någon diktatur här.
Det har gått så långt att jag känner mig "hotad" av att bli bannad p.g.a detta inlägg men konstruktiv kritik för att göra servern bättre måste vara välkommet och hoppas vi inte blir bannade p.g.a detta.

Ett litet exempel: I verkligheten så har det mer än 10000 gånger hänt att någon blir påkörd av misstag. Det har hänt att någon har blivit slagen, som inte var meningen. Det händer saker, det måste ni förstå.

Snälla, vi ber er: Skärp reglerna för att få behörigheterna.

Håller med allt kan hända i verkligheten. Så länge man löser situationen inom "RP" bör inte folk få en ban på 20 dagar för att råka slå ner någon eller dödat någon som springer på vägen, misstag sker i dagliga vardagen man kan "RÅKA" göra saker vilket också kan hända i ett RP sammanhang . Bra skrivet och formulerat annars :)

Håller med allt kan hända i verkligheten. Så länge man löser situationen inom "RP" bör inte folk få en ban på 20 dagar för att råka slå ner någon eller dödat någon som springer på vägen, misstag sker i dagliga vardagen man kan "RÅKA" göra saker vilket också kan hända i ett RP sammanhang . Bra skrivet och formulerat annars :)
Tack för ditt svar! Jag uppskattar feedbacken på mitt inlägg.
Vänligen, Zachari

Kan du förklara för mig hur det är oseriöst att staffsen gör sitt jobb? Det du tycker är oseriöst det är att banna för minsta lilla, men du vet att staff har i 9 av 10 fall faktiskt en giltig anledning när ban placeras ut. Även om det är små anledningar. Vi är en öppen, ej whitelistad server där vi bannar hundratals lallare om dagen och vi har som mål att vara en server för seriösa RPare och då kan vi INTE sitta och låta folk med otroligt dålig rp/lallare åka runt och göra lite hur man vill utan vi spelar efter strikta regler.

Dessutom vet jag inte riktigt hur du tänker med åldersgräns, det är ett otroligt dumt förslag enligt mig och i princip alla staffs vi har är över 15 år och det finns ingen som helst egentlig skillnad på hur de som är i den åldern är och de som är 18+ år när det gäller hantering av bans och det kan jag även bekräfta utifrån hur det sett ut med staff-teamet historiskt sätt.

Det du vill är att vi ska låta folk få fler chanser att bryta mot reglerna, att man ska kunna köra på folk utan att bli bannad för VDM utan få en kick för det. Du vill att man ska kunna gå och slå ner någon på bilfirman och sen springa där ifrån och komma undan. Du vill att man ska kunna powergama i scenarion och bryta mot nedskrivna regler som är uppenbara och ändå komma undan. Jag står inte bakom detta och du har inte heller några specifika kommentarer gällande några staffs utan du drar alla över en kam och kallar alla oseriösa. Jag försvarar absolut inte mitt staff team i mån med att jag absolut inte skulle ta in åtgärder, ifall det krävs och jag har tillräckligt med underlag är jag beredd att plocka bort precis varenda staff som finns. Men det du säger är oseriöst och endast klandrande och är något som skulle förändra denna server till en lall-server över 1 dag. Det du också föreslår är att slänga ut alla staffs som är i princip under 18 år, du hade inte velat spela på servern ifall vi inte hade de staffs som var under 18, det hade varit bättre RP på GTA:Online.

Kan du förklara för mig hur det är oseriöst att staffsen gör sitt jobb? Det du tycker är oseriöst det är att banna för minsta lilla, men du vet att staff har i 9 av 10 fall faktiskt en giltig anledning när ban placeras ut. Även om det är små anledningar. Vi är en öppen, ej whitelistad server där vi bannar hundratals lallare om dagen och vi har som mål att vara en server för seriösa RPare och då kan vi INTE sitta och låta folk med otroligt dålig rp/lallare åka runt och göra lite hur man vill utan vi spelar efter strikta regler.

Dessutom vet jag inte riktigt hur du tänker med åldersgräns, det är ett otroligt dumt förslag enligt mig och i princip alla staffs vi har är över 15 år och det finns ingen som helst egentlig skillnad på hur de som är i den åldern är och de som är 18+ år när det gäller hantering av bans och det kan jag även bekräfta utifrån hur det sett ut med staff-teamet historiskt sätt.

Det du vill är att vi ska låta folk få fler chanser att bryta mot reglerna, att man ska kunna köra på folk utan att bli bannad för VDM utan få en kick för det. Du vill att man ska kunna gå och slå ner någon på bilfirman och sen springa där ifrån och komma undan. Du vill att man ska kunna powergama i scenarion och bryta mot nedskrivna regler som är uppenbara och ändå komma undan. Jag står inte bakom detta och du har inte heller några specifika kommentarer gällande några staffs utan du drar alla över en kam och kallar alla oseriösa. Jag försvarar absolut inte mitt staff team i mån med att jag absolut inte skulle ta in åtgärder, ifall det krävs och jag har tillräckligt med underlag är jag beredd att plocka bort precis varenda staff som finns. Men det du säger är oseriöst och endast klandrande och är något som skulle förändra denna server till en lall-server över 1 dag. Det du också föreslår är att slänga ut alla staffs som är i princip under 18 år, du hade inte velat spela på servern ifall vi inte hade de staffs som var under 18, det hade varit bättre RP på GTA:Online.
Hej och tack för ditt svar Philip.
När jag läser ditt svar på min tråd, så låter det som att du inte överhuvudtaget har läst/förstått vad det är jag menar.
Vi alla är mycket tacksamma för modsen och dig som faktiskt gör sitt jobb, och att ni bannar lallare osv är underbart. Men där går en gräns också.
Ett exempel är igår när vi hade problem med servern, då saker och ting försvann när det restartade så gick jag in i supportkanalen i discord. Jag hamnade med en 13 åring, vartenda svar jag fick var "Jag vet inte det får du ta med någon som kan det" - Jaha okej men om jag sitter i supporten, då får ju någon som faktiskt kan och vet vad dom sysslar med ta sig tiden och svara mig och inte någon halvdan mod.

Vänligen läs min text jag skrivit igen och återkom med ett nytt svar.

Hej och tack för ditt svar Philip.
När jag läser ditt svar på min tråd, så låter det som att du inte överhuvudtaget har läst/förstått vad det är jag menar.
Vi alla är mycket tacksamma för modsen och dig som faktiskt gör sitt jobb, och att ni bannar lallare osv är underbart. Men där går en gräns också.
Ett exempel är igår när vi hade problem med servern, då saker och ting försvann när det restartade så gick jag in i supportkanalen i discord. Jag hamnade med en 13 åring, vartenda svar jag fick var "Jag vet inte det får du ta med någon som kan det" - Jaha okej men om jag sitter i supporten, då får ju någon som faktiskt kan och vet vad dom sysslar med ta sig tiden och svara mig och inte någon halvdan mod.

Vänligen läs min text jag skrivit igen och återkom med ett nytt svar.
Det här med att slå ner någon - jag menar inte att man ska gå o slåss och sen komma undan med det för det är en RP server vi spelar på. Folk som gör det med meningen ska självklart bli bannade, men det händer misstag och alla kan trycka på felknapp någon gång på sitt tangentbord och det betyder inte att man förtjänar en 20 dagars ban.

Det du beskriver i denna tråd är att du har haft dålig upplevelse med vissa staffs, absolut jag kan själv instämma där att det är förekommande. Men hur tänker du att jag ska kunna göra något åt det med ett förslag där du påstår att staffsen här är oseriösa och jag ska fixa det utan "information". För att jag ska kunna förbättra staff-teamet och ta tag i staffs som beter sig på ett ovärdigt, oprofessionellt eller oseriöst sätt är ju att jag måste få information ang det som staff-ansvarig för att kunna handskas med det.

Åldern spelar absolut ingen roll, finns folk som är unga som är mycket bättre än dom som är äldre.
Man ska aldrig döma någon för deras ålder. Så åldern spelar då ingen roll.

Åldern kan absolut spela roll i mogenhet, men det handlar INTE bara om det. Det tycker jag är viktigt att framföra i denna fråga.

Åldern kan absolut spela roll i mogenhet, men det handlar INTE bara om det. Det tycker jag är viktigt att framföra i denna fråga.
Absolut, tror mer han menade i generella sammanhang. Äldre människor har ju en tendens att kanske ta saker annorlunda än yngre! Exempel om någon råkar köra över någon ingame av misstag så hade jag nog kunnat säga att en en yngre admin som inte har speciellt mycket erfarenhet kommer ge personen 20 dagars ban "Vilket enligt reglerna är rätt då det bryts mot reglerna" samtidigt kanske än äldre admin med mindre erfarenhet men äldre mognad ger personen en muntlig varning i discord eller skriver till personen ingame. Sen ska man absolut inte dra alla över en kam då som ni båda säger vissa yngre personer har klart bättre mognad samt erfarenhet än en äldre personen.

Förstår att det behövs bans för att folk ska kunna agera enligt reglerna, men ibland hade en varning istället för en insta ban blivit bättre i längden. Man tappar inte seriösa spelare som gjort ett misstag genom att ge honom/henne en varning istället för en ban första gången dem råka göra något som bröt mot reglerna. 30 min ban och en förklaring vad man bröt mot hjälper ibland bättre än att ge en person 30 dagars ban över ett misstag :)

Håller med lite grann, admins/mods borde ge ut varningar eller sv kick för misstag som köra över osynlig person, halv ooc osv. Men sånt kan man lösa snabbt genom att snacka i support. Men en åldersgräns behöver inte läggas till

Tillbaka