Nekad Merov | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Merov

Välkänd Medlem
Meddelanden
3,266
Reaction score
300
Vad är ditt namn i verkligheten? Liam

Ditt discordnamn: merov.

Ange ditt födelsedatum 2009 8 April

Varför ska just du bli staff? Jo det är så att jag har tidigare varit Mod samt Helper och har helt ärligt tyckt det var har varit super kul! Jag ska dock vara ärlig, jag förlorade min Mod och skrev en del dumma saker som verkligen var onödiga och inte sanna. Dessa ord var något jag skrev utav ren frustration och inget jag tänkte mig för. Jag känner nu även att jag vill bli staff nu mot våren då jag inte har något särskilt planerat och jag faktiskt kan lägga tid på staff arbete jag vill lägga. Jag anser att jag borde bli staff igen pågrund av mina kunskaper och effektiva beslut jag lärt och tagit förr i tiden. Jag gjorde för exempel en massa forums arbete och la verkligen tid på det. Jag förbättrade forumet och gjorde forumet enklare att förstå. Jag anser även att jag som Helper skulle kunnat göra servern bättre än vad den redan är. Jag ser luckor som förstör gemenskapen på servern och det faktiskt gör servern sämre. Dessa luckor skapas av Medlemmar som helt ärligt är dumma i huvudet. Det är dom som förstör för alla andra, dom följer oftast inte grejer som står klart och tydligt på forumet för exempel våra regler. Vid möjlighet bör de tas hand om. Jag bör även bli staff pågrund av min otroliga aktivitet. Jag är online på discord 24/7 och är alltid villig att hjälpa andra genom till exempel PM. Jag är inte otrolig och visar en bra attityd. Jag har som mål att göra servern till ett bättre ställe genom att bland annat bidra med nya roliga event som inte varit förut. Jag vill helt enkelt bara bidra med något Medlemmarna faktiskt uppskattar. Jag ska se till att det går att rollspela och faktiskt ha kul utan att det sker regelbrott hela tiden.

Jag känner även att jag ska bli staff pågrund av att jag vill ta ett större ansvar och stötta serverns utveckling och framtid. Med mina beslut som inte kommer vara partiska känner jag att jag faktiskt kan göra en skillnad i det arbete jag bidrar med. Jag är inte heller den typen som allmänt försöker banna någon utan först och främst försöker hitta kreativa och sociala lösningar som gör att de fortfarande lär sig men inte får så jätte hårda återgärder. Jag siktar heldre på att hjälpa spelarna. Men självklart varierar detta beroende på vad de gjort och deras historik.

Som en staff skulle jag även kunnat bidra med att mina kollegor även kan lära sig grejer. Så som respekt och kunna ta kritik på rätt sätt. För tillfället tycker jag att det finns luckor i staff teamet. Jag tycker att det är ca 2-3 personer som har suttit som Helper ett litet tag för långt och faktiskt inte bidrar med samma grejer som bidrog med i början. Jag som staff skulle helt enkelt försökt hjälpa de. Men jag vill även kunna hjälpa min kollegor genom att till exempel vid en helt kass attityd i support av t ex en Helper att jag pratar med denna staff privat och säger vad hen gjort fel och faktiskt lär hen vad som är rätt.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att allt möjligt inte fungerar. Det är staff som latar sig något extremt och lovar att utföra ett jobb men gör aldrig klart det utan gör endast hälften.

Spelare som är helt inkompetenta. Dom gnäller på RP:n i en öppen chatt medans de sitter och gör exakt samma fel. Dom kan uppenbarligen inte reglerna och bidrar inte med något gott.

Rapportering in till staffs fungerar inte heller och behövs ett samarbete för att det ska funka. Med så sagt fungerar inte relationerna till spelare från staffs och tvärtom. Spelare har börjat samla på sig en kaxig attityd och tror att det är dom som är staffs. Staffsen överspelar sin roll och tar den som att det är helt och hållet dom som bestämmer och tar beslut som egentligen inte ska tas.

Reports ingame fungerar inte alls vid vissa tider. Tidigare sagt har Theodoro kommit på förslag angående att belöna den som tar mest reports bla. Men förslaget gick aldrig igenom. Det fungerar inte vid vissa tider att ingen staff tar report. Jag själv har gjort en report och fått ett svar på en hel timme. Så tycker inte jag det ska gå till utan det behövs ett system för reports.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Ja detta är extremt simpelt. Följa tydliga ordrar, som till exempel staff ska man kunna prata med varandra och spelarna, alltså kommunikation. Det innebär att det behövs en bättre relation mellan staffs och spelare.

Staffs som latar sig är det enklaste. Hejdå på dom tycker jag. Man ansöker inte till staff och efter en månad inte arbetar.

Angående hur jag och mina kollegor ska fixa reportsen. Man bygger upp ett förslag där den som till exempel tar mest får det bästa priset och sedan får 2an och 3an lite sämre, men att dom belönas. Eftersom att nu funkar det ju verkligen inte.

Ja och spelarna som är helt inkompetenta tar man bort från servern vid möjligheten. Staffs som ger en liten varning bör ju själva få en liten varning. Jag tycker att om saker och grejer inte fungerar så krävs det hårdare återgärder och så är det bara.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Ja som staff ska man VISA respekt för alla medlemmar och faktiskt göra återgärder proffsigt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Bygga upp ett schema för enklast arbete.

Vardagar: 15:30 - 19:00 Ingame

(Mellan denna tid är det ett gympass på 1 timme som inte är inräknat.)

19:00 - 22:30 Forum & Discod Arbete

Helger: 10:00 - 00:00 - Staff arbete på alla plattformar.

Hur länge har du spelat på Unive? Över ett år.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja mod och helper.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Donation, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, men de jag valt är de jag känner att mest effektiva arbetet kommer göras i. Men jag är ju självfallet öppet för allt men kanske inte gör ett lika bra jobb.

++++rep min fkn broder som jag var med santoro family & Peaky blinders det är jag jay jay mina fkn broder merov hoppas du får upphöjning till sr.mod

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka