Melvino | Ansökan till Support [Philip]

• Trådskapare Trådskapare Deleted member 5830
  • Start datum Start datum

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
D

Deleted member 5830

Gäst
Användarnamn: Melvino

Vad är ditt namn i verkligheten? Melvin

Vad heter du på discord? melvino_w#5794

Ange ditt födelsedatum 11 Februari 2008

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Måndag. 15.00 till 20.45

Tisdag. 14.50 till 20.45
Onsdag. 15.10 till 22:30
Torsdag. 15.00 till 20.45
Fredag. 14:40 till 23.00
Lördag. 7.30 - 00.00 (kan ingå nån matpaus och promenad ute)
Söndag. 10.30 - 22.00 (kan ingå nån matpaus och promenad ute)

(nu på jullovet är jag mycket mycket mer aktivare!)

Berätta om dig själv Hejsan! Mitt namn är Melvin. Jag är 12 snart 13 år gammal. Jag skulle ändå säga att jag är rätt mogen för min ålder om man tänker på andra i min ålder som kan larva sig osv. Jag är en trevlig, snäll, hjälpsam och omtänksam kille som gillar att spela dator spel. Jag spelade förr på ps4 men bytte till dator då det är 100 gånger roligare. Jag spelade cs och minecraft först tills jag hittade FiveM och folk tipsade mig att ladda ner det och spela på en server som hette "Multistaden" jag laddade ner det för man behöver ju bara ha gta sen är allt gratis att spela. Jag blev redan sen första dagen helt imponerad av servern och älskade RP på direkten. Jag har spelat sen jag joinade för första gången (2020-09-01) . dock har jag tagit en paus från spelandet typ i mitten av tiden jag berättade så typ i så gjorde jag mycket annat men nu är jag tillbaka på den bästa FiveM servern i hela universum! Jag valde även att fortsätta på multi eftersom det är seriös RP och seriösa och duktiga staffs.

Vad skulle du göra om du blir staff? Jag skulle sitta i en support kanal mest av tiden typ för att få så snabb hjälp som möjligt och dra in nån i väntar på support. Jag hade varit ingame om man får och typ specca/noclipa scenarion och se till så att allt går bra till. Vet inte om men om man får RP tid så ska jag ha min seriösa RP jag har tränat mig till så ska jag RPa bra och följa reglerna till högsta nivå och jag ska bete mig som vanligt och inte leka allan ballan för man blivit staff och tro att jag kan göra vad jag vill. Så är det inte jag kommer fortfarande sköta mig som jag gör osv. Jag kanske ansöker till att bli ansvarig över nåt t.ex. jobb ansvarig eller wl ansvarig så man kan sitta och läsa WL eller jobb ansökningar. Jag ska göra allt för att hjälpa folk. Hela tiden! ska vara super trevlig och inte sitta och låta otrevlig eller uttråkad utan jag ska ha glad ton och ge alla en så snabb hjälp det bara går. Jag har alltid drömt om att få bli del av multistadens staff team och hjälpa för jag är en hjälpsam person som älskar att hjälpa folk. Jag hade läst banöverklagningar och svarat på de om man får göra det som support. För jag vet att man kan sitta i support och vänta typ 30 minuter och ibland längre så jag kommer liksom att dra in personen super snabbt i support osv. Men om inte många väntar i support så skulle jag vara ingame samtidigt och specca scenarion och noclipa runt och se så alla följer reglerna. Om de inte följer reglerna hade jag skrivit, vi säger t.ex. Melvino kom support omgående efter scenariot. i ooc chatten så jag hade jag frågat vad den höll på med samt visa clipp på det som personen gjorde. Sen kommer vi diskutera bla bla bla och sen så kanske personen får ban eller varning beroende vad vi kom fram till så kanske det blir varning eller ban, inte vet jag jag gav bara ett exempel hur det kunde sett ut/vara. Vet att man inte får mycket tid över att RPa på men väl den tiden man får kommer jag verkligen använda den tiden till full bra RP nivå och inte lalla bara för jag blivit staff. Hade inte använt mina perms till något dåligt t.ex. att man ressar sig själv i ett giltigt scenario bara för att jag dog och blev typ sur. Jag är ju servervakt och wl-ansvarig så hade läst ansökningarna om det fanns några. Hade jag varit jobb ansvarig hade jag läst chefs jobb ansökningar samt annat inom ämnet. Hade aldrig använt mig av någon slags av korruption. Det är nästan en av de värsta sakerna jag vet att vara korrupt. Jag kommer hjälpa alla som behöver hjälp (reports ingame, support på discord och folk som vill ha hjälp i DM.) så fort jag kan och det är ju rätt snabbt eftersom jag har forumet och discord och ingame uppe samtidigt. Jag kommer hjälpa folk dag in och dag ut för att alla ska känna sig trygga. Ska försöka förbättra communityt och få bort lallare som kommer helt ny in till servern och kanske till och med hjälper de och lär de lite bättre med reglerna och att RPa. Hoppas det går hela vägen så jag kan få visa vad jag går för och inte förstöra chansen att få bli det som har varit min dröm verkligen!

Hur länge har du spelat på Multistaden? 2020-09-01 joinade jag. 3 dagar senare fick jag Whitelist

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Multistaden? Det lockar mig för att jag är en hjälpsam person som vill hjälpa staffs så att de inte behöver känna nån press att vara i support utan liksom att jag kan vara där flera timmar per dag och hjälpa alla som sitter i väntar på support. Säger inte att jag ska göra allt själv men bara menar på att jag skulle kunna var den som sitter i support och speccar scenarion om man får det och vara med och bidra med bättre RP. Både jag kan hjälpa att bidra med RPn men att jag även kollar så alla sköter reglerna så det inte blir tok. Märker att det händer ofta att det kommer in typiska nybörjare som har moncler tröjorna och adidas byxor och checkerboard skorna som går in och slår ner alla och speciellt mig eftersom jag är polis känns det som. Vill få bort alla lallare och rdmare som ändå inte vill vara med och bidra till bra rp. Vill vara med i staff teamet och hjälpa till och ta seriösa och bra beslut. Jag är inte en sån heller som avgår första dagen direkt. Jag stannar nog ett väldigt väldigt bra tag.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Multistaden till en bättre plats? Genom att göra bra RP scenarion och vara med och kolla runt så alla sköter sig. Kolla i discorden så ingen är taskig mot nån osv. Kommer ha öppen DM så om man har en fråga eller känner sig för att skriva till mig så hjälper jag den där. Om man har trevliga staffs så blir servern automatiskt till en bättre. Eftersom jag är så sjukt aktiv på discord även i skolan ibland så löser jag några bonus support kanaler om nån sitter där. Men eftersom jag kommer att läsa /report ingame och hjälpa folk på discord samt att jag är trevlig, snäll, hjälpsam och mogen så skulle jag säga kommer hjälpa! Just nu för tillfället så är jag ju wl ansvarig och det krävs en bar ansökan för att få komma in och få wl. Man behöver ju typ whitelist till allting. Och eftersom man behöver vara med i ett gäng så måste man typ vara whitelistad antar jag och då har de ju antagligen skrivit bra ansökan och verkar seriös som man kan ha i servern och nu är det så att för att vara grovt kriminell måste man ju vara i ett whitelistat gäng och det kommer ju att bli bra RP där eftersom det är seriösa spelare i gäng om de gjort en bra ansökan från oss wl ansvariga. Det blir till en bättre plats med mig för jag är snabb i dm och i support och typ alltid.

Har du några tidigare erfarenheter? Jajamensan! Jag har mycket erfarenheter inom staff. t.ex. jag vet hur man hanterar sina perms man har, kommandon osv. Har varit staffs på andra discord servers. Asså inte en discord för rp servers men vet hur man är som satff i en discord server.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Ja jag kan några stycken iallafall:

/tpm då teleporteras man till sin gps/waypoint man markerat.
/kick <id> <anledning>
/revive <id>
/bring <id> man bringas till personen.
/DV man tar bort bilen.
/noclip det är ju så du kan flygga runt och kolla.
/freeze man gör så personens fryser så han inte kan röra sig eller nån ting.
/Sqlban <steamnamn>
/sqlunban <steamnamn>
/setjob <id> (kan inte resten av kommandot)
jag missat kommandon men men hoppas detta räcker. Dock tror jag att man får lära sig om man blir godkänd? :)

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? Ja självklart!

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? Jag spelar inte på någon annan server för multi är bäst. Dock har man spelat andra engelska servers men då är det som gta online fast lite mods men det var längesen inget man spelar nu.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? nej

Senast ändrat av en moderation:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka