MelleKing20 | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

MelleKing20

Icke Medlem
Meddelanden
41
Reaction score
2
Ange ditt födelsedatum: 25 Februari 2005

Vad heter du på discord? Melleking20#7028

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 398 timmar.

Hur aktiv kommer du att vara? Vardagar: 15 till 21
Helger: 13 till 01:00 typ lite mer.

Vad heter du? Noah Forsberg

Hur gammal är du? 22

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Japp.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att skydda samhället och hjälpa så mycket människor som möjligt, jag vill minska brottsligheten extremt mycket då jag inte tycker att samhället är tillräckligt tryckt. Jag har under den senaste tiden märkt att det inte finns så mycket poliser och eftersom att jag vill kunna förändra samhället bestämmer jag mig nu för att ansöka till att bli polis. Jag vill även kunna hjälpa utsatta folk på ett schysst sätt så att så många som möjligt känner sig trygga. I helhet känner jag att polisyrket är extremt viktigt för samhället och att det bör expanderas. Jag har alltid tyckt att polisyrket är spännande och jag ser upp till många poliser.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Jag tycker att det viktigaste med polisyrket är att hjälpa, beskydda samt rädda individer. Jag tycker även att det är viktigt att gripa brottslingar och att man bemöter alla invånare på ett trevligt sätt. Jag vill att så många som möjligt ska kunna känna sig trygga i vardagen och att de inte ska vara rädda för t.ex kriminella. Vad jag tycker den största delen av polisyrket handlar om är kommunikation. Inte bara kommunikationen mellan poliser utan också kommunikationen mellan polis och invånare. Såklart är det ju även väldigt viktigt hur vi som poliser kommunicerar, alltså på radion. T.ex om man gör ett trafikstopp så BÖR man ropa ut det i radion så att andra poliser i tjänst är redo ifall det händer något. Man bör då använda sig av kodord som t.ex 31-50. Många konflikter går att lösa utan våld så det är viktigt att verkligen försöka lösa så många konflikter utan våld. Jag tycker det är viktigt att ha respekt och stå upp för sina kollegor. Det är viktigt att vara så lugn som möjligt även om man är inblandad i en stressig situation.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet att när man jobbar som polis måste man vara noga, tänka igenom varenda beslut man tar och inte skada någon ifall det inte är nödvändigt. Jag vet att man ska försöka bemöta alla på ett så trevligt sätt så möjligt och att försöka få alla att känna sig trygga. Jag tror att de flesta invånare känner sig trygga om poliser är närvarande och det är väldigt viktigt. Jag vet att grundutbildningen består utan 3 delar och att när man klarat grundutbildningen får man påbörja polisutbildningen.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja jag har jobbat på securitas ett bra tag. Men det var en chef som kickade alla. (han blev bannad efter de) Tyvärr kommer jag inte ihåg vad han heter/hette.

Hur är du som person? Jag är en trevlig kille, min passion är att hjälpa människor och beskydda samhället. Jag är glad och social. Jag har respekt för högre uppsatta poliser och jag lyssnar noga när jag får en order. Jag följer alltid lagen och uppmuntrar andra till att göra likadant. Jag tränar ofta så min fysik är väldigt bra.

Är det något vi bör veta om dig? Näe tror inte de. :)

Tillbaka