Nekad melkereer | Polismyndigheten Ansökan [Gargantua]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

melkereer

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 23 April 2008

Vad heter du på discord? mlkrr#3803

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? ca 350 skulle, Steam är lite konstigt för mig så kan inte se mina timmar men för ca 2 månader sedan hade jag 300.

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer vara aktiv mellan
14:00 - 23:00 måndag
14:30 - 23:00 tisdag
15:45 - 23:00 onsdag
15:00 - 23:00 torsdag
16:00 - 01:00 fredag
10:00 - 01:00 lördag
10:00 - 01:00 söndag

Vad heter du? Pedro Diaz

Hur gammal är du? 24 / Född 1997

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Självklart. Tävlade i simning i ca 3 år sedan gick jag över till dödshopp när jag fick och gick där i 2 år så jag har inga problem med att simma eller att dyka!

Varför vill du bli polis? Alltid när jag var mindre så lekte jag och polarna tjuv och polis, varje gång jag blev tjuv så blev jag sur. Jag har varit intresserad av polisyrket sedan jag var 6 och min dröm har alltid varit att bli mc-polis. Mitt intresse för mc-poliser ökade när jag fyllde 15 eftersom jag skaffade moppekort. Jag åkte alltid runt med polarna och lekte snut vilket jag tyckte var skitkul. När jag fyllde 18 tänkte jag vänta lite med att bli polis direkt så jag utbildade mig till ordningsvakt istället. Det gick skitbra och jag kom in hos securitas. Jag blev högt uppsatt och efter några månader kände jag att jag ville fortsätta jaga mina drömmar och nu ansöker till polisen. Jag känner även att folket i staden inte ska behöva känna att dem behöver hålla koll bakom sin egna axel varannan minut utan att folket här i stan ska känna sig så trygga som möjligt. Jag har alltid försökt att hjälpa till människor och det brinner jag för. Jag älskar att hjälpa människor i nöd och jag älskar att få personer att må bra. Jag tror att jag skulle passa som polis då jag har fått se en hel del hur polisyrket fungerar, jag har varit med min pappa på kontoret några gånger och hans gamla kollegor var så härliga. Jag hoppas att jag kommer få samma miljö och samma typ av personer om jag skulle få detta jobb. Jag har även fått se hur det fungerar när jag jobbade på securitas då vi hade bra kontakt med polisen.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Jag tycker att det är extremt viktigt att en polis kan ta order och även ge order. Jag tycker inte att en polis ska vara rädd utan göra det som behövs för att göra samhället tryggare och säkrare. Polisen måste vara säker med sin utrustning och veta vad hen gör så att minskar så mycket skaderisker möjligt. Jag tycker att polisen inte ska riskera någons liv överhuvudtaget även om personen har begått något väldigt grovt som t.ex. mord. Polisen borde alltid seefter om vad dem skulle kunna göra säkrare istället för att,t.ex. skjuta personen såfort man får syn på hen. Polisen borde istället kunna gå fram till personen med elpistol/tazer eller batong. Om personen ingriper så borde polisen kunna hantera på ett säkert sätt som att t.ex. taza personen istället för att skjuta banditet eftersom att det minskar risken för stora skador. Polisen borde vara i tjänst så mycket som det går och inte bara bry sig om att man får lön eller hur mycket lön man får. Polisen borde istället göra staden så säker som möjligt. Självklart ska polisen få lön men jag tycker att polisen ska få mer lön desto bättre polisen arbetar.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet att polisen har tillgång till sig sauer p228, m4a1 och remington 870. Polisen har även tillgång till bodycam, tjänsterfordon t.ex. volvo v90 med mera. Polisen har tillgång till en fartkamera och kamera i bilen som gör att dem håller koll på hur personerna kör. En polis har även alltid med sig handfängsel, radio, tazer och batong i tjänst. Polisen har alltid ett rakel som är den anställdas egna "nummer", t.ex. 31-66.

Har du några tidigare erfarenheter? Yes, som sagt har jag jobbat hos securitas där jag har lärt mig att sammarbeta med poliserna, sjukvårdarna och securitas. Har även varit med pappa på kontoret i 20 minuter när jag var liten men då lärde jag mig förmodligen ingenting.

Hur är du som person? Mina polare skulle beskriva mig som glad, smart och rolig. Jag blir ganska lätt irriterad om saker oting inte går som det ska. Jag blir lätt arg på bilvägen när personer har fått deras körkort i kinderägg.

Är det något vi bör veta om dig? Nej.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka