Accepterad Melker_ | Ansökan till Servervakt [9westman]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Melker_

Icke Medlem
Meddelanden
23
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Melker "Molk"

Vad heter du på discord? 541.Molk#6133

Ange ditt födelsedatum 20 Juni 2007

Beskriv din dagliga aktivitet. Just nu så har jag ändrat lite på min Roleplay. Jag kände att jag var klar med att Roleplaya som kriminell och ville testa något nytt. Så just nu så fokuserar jag 110% på att utbilda mig och att lära mig så mycket som det går av polisyrket. Det är också derför ja väljer nu att göra en servervakts ansökan då jag av bara några dagar som polis har varit med om sjukt mycket "Lall, Copbait, FearRP, FailRP och sist men inte minst Powergaming". Detta vill ja helst så snabbt som det bara går att förhindra, det hade gjort sjukt mycket skillnad om ni valde att ge mig en chans som Servervakt. Jag hade hänvisat och visat upp min höga nivå av RP, och jag hade samtidigt lärt folk hur man ska bete sig. Och defenitivt börja /kick & /svban alla som försöker förstöra min och serverns roleplay. Så nog om mina erfarenheter och tillbaka till faktan, Jag spelar ofta Unive och skulle uppskatta det till 3-6 timmar per dag, om jag inte är ute med vänner. Det kan också förekomma längre spel timmar på helger och lov såklart.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Augusti 2021 hittade jag servern Unive och jag har sedan dess ganska mycket pendlat mellan medlem och icke-medlem. Inte för att jag har varit bannad, utan för att jag slutade spela under dom perioderna när Rp:n blev långtråkig.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 14 Gånger, kunde inte bifoga någon bild. Men dom flesta utav dom är när dom antingen har bannat fel person eller att jag har blivit unbannad. Och för att notera och göra det klart för er så var min senaste ban "8 Mars 2022". Så det var längesedan jag fick min senaste. Skulle ni vilja se alla bans: kontakta "541.Molk#6133" på discord.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Servervakter har jobbet att ta hand om alla "små-jobb" som inte Helpers / mods / admins har tid med. Det behöver inte alltid vara så att det är ett "små-jobb", det kan också handla om att få bort en spelare från servern så snabbt som möjligt. Så här kommer några exempel:

- /svban [Används mestadels till att få bort en spelare så snabbt som möjligt, exempelvis en som skjuter alla på piren]
- /svban [Kan också användas till få bort en spelare som snackar "OOC", eller använder sig av "Halv-OOC"]
- /kick [Används vid ett såkallat "Lall", alltså då används /kick istället för en Svban. i en förhoppning av att spelaren i fråga förstår sitt misstag]

Så alltså kort sammanfattat,
Servervakter finns för att hålla koll och se till att RP nivån på servern är på top. Informera och lära nya spelare "Icke-medlemmar" och såklart vanlig medlemmar vad som är rätt och vad som innebär ett regelbrott. Att vara en servervakt betyder att du mer eller mindre anlitar dig själv för att ta mer ansvar för serverns RP scenarion och RP nivå.

Varför vill du bli servervakt på servern? Som ja nämnde i "daglig aktivitet" så har jag startat en ny karaktär och Rp:ar och satsar fullt på Polismyndigheten. Spelarna / medlemmarna som drar sig till polisen är inte alltid dom bästa. Senast under gårdagen så hade vi en incident med involverade "icke-medlemmar" som tyckte det var skit kul att dra på låten "Erika" [Alltså den låten som hitler använde sig av]. Detta resulterade i ett total förstört scenario och katastrofal rp.

Sånt här vill ja förbättra om ni ger mig en chans som Servervakt:
- Rp nivå runtom polisstationen.
- All "Copbait" runtom polisen [Alltså folk som driftar framför oss osv.]
- Rolig och proffessionell RP i vårat fängelse och i våra häktes celler.
- Lall runtom poliserna.
- Och såklart dela med mig om tips på scenarion till "icke-medlemmar men också såklart till medlemmar".
- Allmänt ta extra ansvar för serverns Roleplay.

Erfarenheter:
- Jag har också tidigare erfarenhet inom "Servervakt" och också inom det stora staff teamet genom att vara "Helper & Donations Ansvarig".
- Kan alla kommandon och jag vet hur man bannar något på ett bra sätt [Inte i scenarion osv.]

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption är extremt vanligt och syns oftast hos dom kriminella kretsarna tyvärr. Exempel på vad "korruption" och "abuse" är:
- Ett exempel på korruption, kan vara att en vän eller gängmedlem genomför ett regelbrott framför dig och du väljer att inte agera då han är din vän.
- Några exempel på abuse, kan vara exempelvis under storming. Att du använder dig av "/toggleid" för att kunna se polisen genom väggarna. Abuse kan också vara att under en skottlossning, att du blir träffade och dog. Att du använder "/revive", för att kunna fortsätta scenariot.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka