Antagen maze4k | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

maze4k

Icke Medlem
Meddelanden
887
Reaction score
270
Vad är ditt namn i verkligheten? Lucas

Ditt discordnamn: maze4k

Ange ditt födelsedatum 12 Juni 2007

Varför ska just du bli staff? Som jag alltid skriver/säger, det finns säkert folk som e bättre än mig och så här på servern och så kommer det alltid vara. Men jag har mycket bra grunder och erfarenheter själv, jag är väldigt social av mig och vågar att visa framfötterna. Jag ställer gärna upp på saker för att hjälpa både servern och staff teamet, det handlar egentligen bara om samarbete då det tar man sig längst på då t.ex. om jag ska ta ett ärende själv så blir beslutet taket av enbart mig och vad jag bestämt men om jag tar med mig någon då blir det 2 olika syner som tagit beslut tillsammans. Sen måste man kunna ta beslut själv och ta eget ansvar då du alltid inte kommer att ha någon med dig. Jag är väldigt driven i mitt arbete då jag ser det både som kul och ett ansvar som jag har på mig att se till så att servern tar sig framåt och att visa sig värdig som staff på servern. Jag har varit staff tidigare så jag vet i stor del hur mycket fungerar men det ska bli kul att lära sig dem nya systemen.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det är mycket som inte fungerar så bra men något jag tycker borde vara bättre är både att specca mer och att folk som tar support och donation är mer trevliga och sociala då man kan på snabba och spydiga svar av vissa och vissa märker man att dem inte har tid så då snabbar dem sig igenom ärendet.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag skulle vilja med speccandet se till att folk kanske inte speccar samma saker hela tiden och delar upp det lite mer så det finns folk lite överallt. Och sedan att man klippar mycket i sceanrion och så för nu e det många staffs som vill se av spelarna fast dem ej har klippat själva i scenarion då man gärna vill ha en synvinkel från olika perspektiv.

Sen när det kommer till support/donation så måste det nästan hållas ett möte bland dem som tar det. Det håller inte att sitta och vara otrevlig och spydig då staffsen på servern ska visa att dem e trevliga och hjälper dig med det du behöver. Sen kan alla ha en dålig dag och så e det men då ska det inte gå ut på sitt arbete så man gör andra irriterade. Istället kanske man lägger tid på att specca eller göra saker som inte rör sig så socialt tills att man kommer på bättre humör.

Så mer och bättre speccande och att hålla ett möte med dem som tar support/donation och sedan kolla vid varje intagning vilka som har den sociala kompetensen till att ta sådant.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det är ytterst viktigt att visa sig både professionell och kompetent i sin staffroll och såklart ansvarstagande. Man kan inte sitta och skrika på folk i support då det visar bara att du inte är kapabel nog till att ha en normal konversation som ska skötas professionellt från staffens sida. Det går heller inte att man lallar bort sin staffroll då det e ett ansvar och man ska inte abusa de. Så att alltid tänka efter som staff lönar sig alltid då hastiga beslut och åtgärder kan leda till större problem. Va lugn och visa dig kopetent så blir man professionell i sitt arbete ganska enkelt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Om jag blir staff så kommer jag satsa på staff arbete och ej rp sen kommer jag såklart prioritera skolan och så i mitt privata liv men kommer inte lägga tiden på rp.

Hur länge har du spelat på Unive? totalt har jag spelat här i 2 och ett halvt år med en paus.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja det har jag då jag har varit det typ 3 gånger inna och har testt på alla områden förutom sv men det är rp jag söker till nu och förhoppningsvis få flera i framtiden.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Om du fick jobba i ett annat område också, vilket skulle det vara? Donation

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka