Accepterad mawl | Ansökan till Servervakt [Rsmelle, Crust]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

mawl

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? William

Vad heter du på discord? mawl#1337

Ange ditt födelsedatum 23 September 2007

Beskriv din dagliga aktivitet. Min dagliga aktivitet varierar, men jag brukar i den mån jag kan försöka att vara aktiv och inne på servern flertal timmar per dag när jag har ledig tid för det. Oftast brukar dessa tider vara på kvällen och eftermiddagen, förutom på helger där jag även kan befinna mig in-game även på förmiddagar. Så min dagliga aktivitet är väldigt varierad likväl andra medlemmars kan jag tänka mig, men jag är ändå aktiv i rätt stor utsträckning per dag.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Jag har spelat på Unive under längre tid, snart ett år. Jag började spela under tidigt 2021, men det var först Maj, Juni, som jag blev "aktiv medlem". Ungefär 584h.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Lyckas inte bifoga bilden här, kan visa sedan i intervju men för tillfället skriver jag ned det som står när jag skriver /bantotal. Unive: I William-1337, akam__p, sundförnuft ~akam__p, 10 dag, Wed May 19 19:44:26 2021 och även Unive: I William-1337, Sniffax, snor tjänstefordon ~Sniffax, 3 dag, Sun Jul 11 21:10:51 2021

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Som servervakt har man uppgift att kunna ta åtgärder i lokala scenarion som gäller en själv. Som servervakt har du befogenheter som exempelvis /kick, /svban, och så vidare som man kan ta som åtgärd ifall regelbrott sker från någons spelares håll. Detta är för att underlätta staff arbete, och för att bidra till serverns roleplay eftersom att vi får befogenheter att ta åtgärder mot spelare som begår regelbrott. Även med dessa befogenheter är det viktigt att urskilja staff och servervakt, servervakt bör i mina ögon inte åka runt och aktivt leta efter regelbrott utan man tar åtgärder mot dem man själv kan vara med om i sina egna scenarion exempelvis..

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt på servern eftersom att jag vill kunna ta åtgärder för att bidra till servern och dess utveckling. Jag vill göra det jag kan och bidra för att vi alla ska kunna ha en bra gemensam server med seriös roleplay som servern är menad för. Jag har tidigare varit servervakt och jag söker nu återigen för att jag ska kunna ta åtgärder. När jag roleplayar utan servervakt så kan jag inte ta åtgärder mot folk som begår regelbrott, vilket betyder att dem inte bara förstör scenarion i min närhet, utan att dem även kan gå vidare och förstöra andras scenarion och roleplay, något som kan förhindras ifall rätt åtgärder tas i rätt tid. Jag känner mig helt enkelt benägen för rollen som servervakt, jag har goda kunskaper i vad uppgiften innebär, i relevanta kommandon såsom /kick, /svban, /dv, /revive, och så vidare. Jag vill göra det jag kan för att servern ska bli bättre, för att vi alla ska kunna ta del av en server med bra roleplay. Jag vet även hur mycket staff har och göra, och underlättar gärna deras arbete i den mån jag kan genom att då bli servervakt. Så jag vill sammanfattat bli servervakt för jag anser att jag har kunskaperna för det, jag kan behandla rollen med respekt och ansvarstagande, och för att jag framför allt vill kunna ta itu med folk som förstör scenarion, osv.., direkt!

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption och abuse kan förekomma på många sätt, speciellt som servervakt när man innehaver mer befogenheter. Dem kommandon som man är benägen att kunna använda som servervakt kan självklart också användas i negativ mån som skadar RP och servern. Att man använder kommandon såsom /revive för att övervinna scenarion där man exempelvis dött är högst orealistiskt och klassas som powergaming och även abuse då av sina rättigheter som servervakt. Med makt kommer ansvar, och då är det viktigt att inte använda dessa kommandon för sin egna vinning utan endast i situationer där det är lämpligt, exempelvis ifall någon utför regelbrott.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka