Mattsson1 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Mattsson1

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
854
Reaction score
39
Vad är ditt namn i verkligheten? -

Ditt discordnamn: Mattsson1

Ange ditt födelsedatum 12 Mars 2006

Varför ska just du bli staff? Jag skulle vilja bli staff igen för jag har kunskap. Jag är en grabb som vill hjälpa servern. Jag vill bli staff nu för att jag är en grabb som har mycket fritid och kan jobba och göra klart arbetet som är påbörjat. Jag är kunnig inom staffarbetet. Jag kommer att vara en staff som är skön men mycket noggrann och tydlig. Jag kommer våga att ta åtgärder. Jag kommer att utföra mitt arbete på en hög nivå. Jag är också en staff som folk kan lita på och jag vill komma med sköna och roliga idéer till servern. Mitt mål som staff är att göra servern och gemenskapen till en plats som nya spelare ska känna att de vill stanna kvar på. De ska känna att Unive har spelare som kan RP:a och följa regler. Det finns spelare som är duktiga på att RP:a osv men det finns också spelare som måste förbättra sin RP och detta är en del av det vill jag hjälpa till med. Vill alltså att detta community ska bli så starkt, trevligt och roligt som möjligt.
Jag känner att jag har tid och är redo för att bli staff igen!

Jag vill vara en hjälpande hand och en större del utav Unives Community. Driva servern framåt och se till att vi får en så rolig och kreativ RP som möjligt. Jag ser mig själv som passande för staff teamet då jag är engagerad och driven, jag tror att jag skulle vara till bra hjälp att få serverns rp framåt

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det är ju saker som inte fungerar lite till och från. Men det som behövs lägga mest fokus på just nu är att få ner mängden lallande på servern. Att minska FearRP'n, få en kreativare RP på servern. Se till att den Sociala RP'n drivs framåt. Det är dom punkterna jag tycker behövs utvecklas som mest. Sedan ska man inte dra alla över en kant då det finns folk som genuint är på servern för att föra en kreativ och rolig RP. Men just dessa som är på servern för att "skjuta" "lalla" etc, det är dom som ska bort.

Sedan finns det ju en hel del abuse med perms.

Men det jag främst reagerat starkt på som spelare är /helps. Det har gått till en nivå där nuvarande staffs läser 3 ord och utifrån det drar en slutsats ifall spelaren behöver hjälp eller skriver för att den är lat. Här om dagen när jag skrev om min krycka och att den var buggad. Alltså att den aldrig försvann så valde bubblegum att trycka löst utan att ens ge mig ett svar eller en chans att förklara mig, löjligt dåligt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Såhär, kommunikation mellan Helpers och Staffs kan vara det viktigaste när det kommer till att lösa olika problem. Märker du att någon behöver hjälp kan du hoppa in och hjälpa till eller åtminstone fråga ifall personen behöver hjälp. Utan kommunikation så kommer det inte att lösa problem. Sedan behöver ju alla prata med varandra om vilka problem som finns och hur de ska kunna lösas. Samarbete i teamet är riktigt viktigt.

För att lösa problemen jag skrev ovan så måste vi se till så det hålls ett aktivt speccande. Sedan tycker jag man kan positionera sig på olika områden så inte 3 personer speccar Piren utan då istället ha 1 person vid piren, 1 person vid polisstationen och 1 person vid sjukhuset. Sedan om det behövs fler personer som speccar på 1 ställe kan man skriva det i staff chatten.

Sedan kommer vi till detta med åtgärder. Det är ett faktum att man ska ta åtgärder på spelarna som begår tydliga regelbrott, men det jag tror många helpers/staffs glömmer av är att förklara för personen hur den egentligen skulle gå till väga i situationen personen gjort fel i. Om man förklarar och ser till att spelaren förstår vad den gjort fel och förstår vad den egentligen skulle gjort så tror jag att det skulle minska på alla slags regelbrott.

Men dessa regelbrott som Staffs varit så tydliga med under en så lång period såsom FearRP och Lall. Vid dessa regelbrott så får man se till att man bli ännu tydligare och kanske lägga ganska grova åtgärder ifall det ska vara så svårt och förstå.
Sedan måste man inte alltid tänka "ban" "ban" utan ge dem en varning om det var någon mindre och kanske hålla lite extra koll på dem så de inte skiter i det man precis pratat om med dem.

Hålla koll i logsen för att se till att abusandet bland annat Revives sänks. Sedan se till att folk följer 12 timmars regeln och respawnar efter 12 timmar.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt är också en viktig del. Detta då du ska visa gott föredöme för spelarna, servern och andra staffs. Det är viktigt att visa sig professionell så att inte andra staffs ska behöva fundera över hur du gör ditt jobb utan att de är säkra på att när du arbetar utförs det på ett professionellt och utförligt sätt.

Sedan att dra in folk i support och börja skrika på dom är inte ett sätt att agera professionellt med sin staff roll. Utan det du ska göra för att agera professionellt är att, Förklara vad dom gjort fel, Förklara hur dom skulle gjort för att göra rätt, vara tydlig, och möjligtvis stänga av spelaren så dom verkligen ska förstå allvaret.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Vi kan börja med RP'n och det kommer jag i stort sett lägga åt sidan helt och hållet. Jag kommer möjligtvis RPa om det är något större scenario eller om det är lugn på servern och jag känner att allt är under kontroll. Sedan kommer det privata livet alltid gå i första hand. Men efter skola o jobb brukar jag vanligtvis tycka att det är skönt att ba softa hemma och det är då jag kommer ha tid med staff arbetet. Sedan är man ju med vänner då och då.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2021

Har du tidigare erfarenheter som staff? Helper x4
MOD x3
MA x2

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Redo för allt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka