Nekad Massoud Al-Azem | Ban överklagan [Retarden]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Massoud Al-Azem

Icke Medlem
Meddelanden
13
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198247538102/

Ditt Hex-ID: 1100001111f6db6

Vad är din discord tagg? Kentas Langare#7382

Vem var det som bannade dig? Zensy

Hur lång tid var din ban? 10 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Connection rejected by server: Du har blivit avstängd för: fear rp, meta gaming ~ Zensy Återstår: 8 dagar 3 timmar 4 minuter Vill du överklaga din avstängning? Gör det på multipvp.se

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror det var för att i en utredning i supportkanalen erkände jag till fear rp och meta gaming.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och min kompis skulle sälja kokain. Jag klev ur bilen och började sälja, min kompis satt kvar i bilen och sålde. Sedan kom två personer och hotade mig med kniv. Min kompis åkte iväg med bilen. Jag stod still ett tag tills jag vände mig om och såg att de började närma sig. Då började jag började springa ifrån rånarna (som inte var kriminella) eftersom de bara hade kniv och tänkte att de inte skulle kunna skada mig då. Jag satt hela tiden i ett samtal i Discord med min kompis där tänkte jag högt och sa de jagar mig. Han bestämmer sig för att vända på bilen. Han kommer till närheten av mig och lyckas lura iväg rånarna och hjälper mig på de sättet. Sedan stannade jag och då blev jag slagen av rånarna så jag dog.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag gjorde fel i de att jag ej agerade rädd och sprang istället iväg ifrån ett vapenhot som jag ej hade gjort i verkligheten och därmed tillfört en orealistisk stämning i servern (§ 1.4 FEAR RP).
Jag gjorde också fel i det att jag höll en dialog med min kompis i Discord som han kunde använda till våran fördel. Det ledde till att han visste saker hans IC inte skulle vetat. Det är inte okej eftersom det förstår för de som följer reglerna och inte får den informationen vi förmedlade till varanda. (§ 1.5 METAGAMING)

Hur många tidigare avstängningar har du? 1

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Tidigare har blivit bannad för (§ 1.9 Sunt Förnuft) Det var efter att jag råkade trycka Ja på en förfrågan att göra sexuella handlingar på mig i en offentlig plats, (Marjas bilaffär). Det ledde till att RP blev overklig och därmed förstörde jag för andras upplevelser på servern. Jag lärde att tänka igenom mina beslut och att alltid vara noggrann med RP.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle ej använt och givit OOC information i IC RP. Jag hade isåfall diskret försöka skicka meddelanden till min kompis på ingametelefonen. Då hade jag följt regeln § 1.5 Metagaming. Jag hade ej börjat spring iväg från rånarna utan göra som de säger och spela rädd då hade jag hållt mig inom parametrarna för regeln § 1.4 FEAR RP.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig om serverns Nolltolerans mot METAGAMING och totalförbudet mot OOC i IC RP. En annan lärdom jag tagit är att alltid ta sitt liv före ägodelar i RP. Spela rädd och en stark känsla av hot under vapenhot är viktigt för Serverns verklighet och nöje.

Har du läst våra regler? Ja

Om du läser dethär Horqua låt en annan support/mod ta ärendet jag vill höra deras synpunkter på min överklagan eftersom jag vet du kommer neka. "Nolltolerans mot metagaming." vilket jag lärt mig och är redo att börja spela på servern igen.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka