Nekad Massoud Al-Azem | Ban överklagan [Horqua]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Massoud Al-Azem

Icke Medlem
Meddelanden
13
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198247538102/

Ditt Hex-ID: 1100001111f6db6

Vad är din discord tagg? Kentas Langare#7382

Vem var det som bannade dig? Zensy

Hur lång tid var din ban? 10 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Connection rejected by server: Du har blivit avstängd för: fear rp, meta gaming ~ Zensy Återstår: 9 dagar 23 timmar 2 minuter Vill du överklaga din avstängning? Gör det på multipvp.se

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror det var för att i en utredning i supportkanalen erkände jag till fear rp och meta gaming.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och min kompis skulle sälja kokain. Jag klev ur bilen och började sälja, min kompis satt kvar i bilen och sålde. Sedan kom två personer och rånade mig. Min kompis åkte iväg med bilen jag började springa ifrån rånarna (som inte var kriminella) eftersom de bara hade kniv och tänkte att de inte skulle kunna skada mig då. Jag satt hela tiden i ett samtal med min kompis där jag sa att de jagade mig. Han kommer tillbaka och hjälper mig. Sedan blev jag slagen av rånarna så jag dog.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Den är rätt i och med att jag bröt mot reglerna fear rp och metagaming.

§ 1.4 FEARRP
FEARRP innebär att man ska värna om sitt liv. Det kan tillexempel handla om att du är under vapenhot. Då ska du alltid värna om ditt liv och rollspela rädd.
§ 1.5 METAGAMING
METAGAMING innebär att man tar information från OOC (Utanför din karaktär) och tar det som information IC (Inom din karaktär). All information från tillexempel Discord, får inte under några omständigheter användas

Genom att springa ifrån rånarna och hålla kontakt med min kompis i Discord.
Men det var en direkt följd av att rånarna som inte hade den kriminella rollen personrånade mig. Jag visste såklart inte det under tiden jag spelade att de saknade rollen. Men eftersom deras regelbrott ledde till mitt är det inte lika mycket mitt fel.

Hur många tidigare avstängningar har du? 1

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Min tidigare bann var att jag bröt mot:

§ 1.9 SUNT FÖRNUFT
SUNT FÖRNUFT är en bred regel som ska och är utgångspunkten för hela rollspelandet man bör ha när man spelar på servern. Det handlar om att man ej bör göra oförväntade saker som man ej skulle göra i verkligheten. Andra beskrivningar kan vara logiskt tänkande.

Det var efter att jag tillåtit en person i närheten ta på min rumpa på offentlig plats (Marjas bilaffär).
Jag lärde mig att vara noggrannare med vad jag godkänner folk göra på mig. Jag lärde mig även att följa de strikta reglerna speciellt bland mycket människor.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag kunde ha rest på händerna och stått still. Jag skulle även inte stretat emot tjuven genom att löpa där ifrån. Jag kunde också ringt min kompis på ingame-telefonen istället för att prata i discord.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att alltid följa reglerna oavsett omständigheterna. Jag ska även inte försöka fly från personrån och alltid rollspela som rädd i dessa situationer i framtida händelser. Jag ska undvika att använda ooc information i ic situationer och försöka hålla mig till ic så mycket som möjligt.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka