maskinen72 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

vekamelle99

Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Marre

Ditt discordnamn: devzin

Ange ditt födelsedatum 7 Februari 2006

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff eftersom jag är engagerad i servern och vill bidra till en bättre spelupplevelse för alla. Jag är lugn, tålmodig och rättvis, vilket gör att jag kan hantera konflikter och problem på ett sakligt sätt. Jag ser till att lyssna på alla parter innan jag fattar beslut och strävar alltid efter att vara så objektiv som möjligt.
Jag har bra koll på reglerna och förstår hur viktigt det är att upprätthålla en balanserad och rättvis miljö på servern. Samtidigt är jag social och hjälpsam, så jag kan både vägleda nya spelare och hantera situationer där någon bryter mot reglerna.
Mitt mål som staff är att se till att servern fortsätter vara en bra plats för alla spelare. Jag är aktiv och tillgänglig, och jag är redo att ta ansvar när det behövs.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Från personlig erfarenhet finns det väldigt många trollare på gatorna som behövs minskas, det finns även problem så som lag brytning mot sociala rp:n där konflikter utlöses alldeles för tidigt och folk vill helt enkelt bara ha en anledning att börja skjuta på varandra istället för att potentiellt kunna lösa det.
Sedan finns det ju problem som antagligen ligger utom räckvidd för mig så som att bilen ständigt går i baklås vilket kan vara väldigt frustrerande.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att hantera trollare och dåligt RP-beteende behöver "vi" på staff-teamet vara konsekventa och tydliga. Med min möjlighet att "specca" kan jag diskret övervaka spelare, samla bevis och agera rättvist utan att enbart förlita mig på ensidiga rapporter.
När konflikter eskalerar för snabbt kan jag, tillsammans med teamet, ingripa för att uppmuntra bättre RP och förhindra onödigt våld. Genom att specca kan jag också identifiera mönster hos spelare som ofta bryter mot reglerna för att på så sätt hindra dem senare. Men genom samarbete och lite engagemang löser sig allt!

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? För att framstå professionell i sin roll som staff behöver man först och främst veta reglerna och vad servern går ut på. Professionellt agerande är nog det som är mest prioriterande i en roll som denna då du i princip är ansiktet utåt för serverns spelare. Behandlar du andra dåligt och beter dig själv dåligt som staff, är det servern som får ta smällen, vilket vi vill undvika. Att abusea sin roll som staff skulle jag påstå är något som är motsatsen till professionellt agerande och något som måste minskas för att kunna upprätthålla bra RP på servern. Allt handlar egentligen om hur du formulerar dig utåt, ha en god ton så löser sig det mesta.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag går just nu i skola, men har en del fritid att lägga på unive. Exempelvis har jag tänkt att lägga ca 5 timmar om dagen på vardagar och ännu fler timmar på helgdagar! Enkelt o säga nu i förväg men jag är faktiskt väldigt aktiv här.

Hur länge har du spelat på Unive? 22 december 2024.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har varit helper en gång men det var väl ett tag sedan.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, har förstahandsval osv men redo för allt

+rep man ser att han är engagerad till att bli staff

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka