Accepterad marslvs | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

repent

Medlem
Meddelanden
52
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561197966720095/

Ditt Hex-ID: steam:110000100627c5f

Vad är din discord tagg? iwroteyouloveletters

Vem var det som bannade dig? jockekk

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-07-14 022808.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig för att hela situationen blev för grov och inte följde serverns regler. Det började egentligen bara med en bilolycka, men eftersom personerna i den andra bilen var väldigt kaxiga och dryga så blev vi irriterade, och jag och min polare tog ett dåligt beslut att hoppa ut och försöka råna dem. Jag fattar nu i efterhand att det inte var ett bra skäl till att dra vapen, och att det nog inte var tillräckligt bra rp mässigt. När de stack iväg och kraschade, och jag såg att en av dem riktade vapen, så sköt jag honom direkt. Mest av reflex och stress, inte för att jag bara ville döda honom. Men jag förstår att det ändå kan ses som rdm och brist på social rp. Jag fattar att situationen gick över styr och att vi kunde ha löst det på ett helt annat sätt. Jag ångrar hur det blev och förstår varför staff tog beslutet att banna mig.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad så hade vi följt efter en bil som kört in i vår. När vi väl hann ikapp dem så började vi prata, men de var väldigt kaxiga och respektlösa. Jag och min polare blev trötta på deras attityd och bestämde oss för att hoppa ur bilen och råna dem. Vi riktade vapen, men de drog iväg direkt med bilen. Vi åkte efter, och de kraschade vid torget. När vi kom fram såg vi att en av dem redan var död i bilen, och den andra satt kvar och riktade vapen inifrån. Då sköt jag honom direkt. Det var mest instinkt och stress. Kort efter det blev jag bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker inte att det var en helt felaktig ban, för jag fattar att jag gjorde fel. Det spårade ur när vi bestämde oss för att råna efter en bilolycka, och jag sköt den andra killen lite för snabbt när han satt kvar i bilen. Jag förstår att det kan ses som brist på social rp eller dålig eskalering, så jag accepterade mitt straff. Men det som känns fel är att jag satt i support direkt efter händelsen och fick höra att jag skulle bli bannad i 1 dag, vilket jag sa att jag förstod och var okej med. Men nu när jag loggade in idag så står det att det är 6 dagar kvar av min ban, alltså totalt 7 dagar. Jag tar ansvar för det jag gjorde, men det känns orättvist att få längre straff än det jag först blev informerad om.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja, jag har blivit bannad tidigare. En gång för emote abuse vid vallmo plocket. Jag använde en emote för att plocka snabbare, men jag förstod inte då att det räknades som abuse. En annan gång var det för staff abuse när jag ressade mig själv i frustration. Jag har lärt mig att följa reglerna bättre sen dess och att hålla en bättre ton, även om jag är irriterad.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat ta det lugnare och försöka lösa situationen utan att direkt hoppa ur och hota med vapen. Istället för att direkt råna dem kunde jag försökt prata mer och ge dem en chans att förklara eller lugna ner sig. När han riktade vapen kunde jag ha försökt backa eller undvika att skjuta direkt, för att ge bättre rollspel och inte eskalera för snabbt. Jag förstår nu att jag borde ha tänkt mer på hur det påverkar alla inblandade och följt reglerna bättre.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig att följa reglerna bättre, ta det lugnare i stressiga situationer och ge andra spelare en chans att reagera innan man använder våld. Jag vill spela schysst och respektera staff framöver.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka