Antagen marslvs | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

repent

Medlem
Meddelanden
52
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Hjalmar

Ditt discordnamn: realsovaren

Ange ditt födelsedatum 16 Januari 2011

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag ska bli staff eftersom jag är aktiv och gillar att ta ansvar. Jag har varit staff tidigare och vet därför hur saker fungerar och vad som krävs. Jag vill kunna hjälpa spelare när de har frågor eller problem och se till att alla följer reglerna så att servern blir trygg och rolig. Jag är en person som försöker vara lugn och rättvis, även när det blir lite stökigt, och jag försöker alltid lyssna på båda sidor innan jag tar ett beslut. Jag vill också vara med och bidra till en bra stämvning på servern genom att stötta nya spelare och se till att de känner sig välkomna. För mig är det viktigt att alla känner att de kan ha kul utan att behöva oroa sig för bråk eller att bli orättvist behandlad. Jag tycker om att samarbeta med andra, så att vi i staffteamet kan hjälpa varandra och göra servern så bra som möjligt.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att något som inte fungerar på Unive är kriminaliteten. Det är ofta mycket onödiga skjutningar som förstör upplevelsen för andra spelare. Många konflikter löses direkt med vapen i stället för på andra sätt, vilket gör att stämningen blir sämre och spelglädjen minskar. Om det fanns bättre reglering eller hårdare åtgärder mot onödigt skjutande skulle spelet bli både roligare och mer balanserat för alla.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tycker att det är viktigt att vi i staffteamet samarbetar för att få slut med problemet. Om kriminaliteten och de onödiga skjutningarna ska minska behöver vi vara tydliga med reglerna, agera snabbt när de bryts och se till att konsekvenserna känns rättvisa. Jag själv skulle vara aktiv och uppmärksam, prata med spelare som bryter mot reglerna och försökra lösa situationer på ett lugnt sätt innan det går för långt. Tillsammans med teamet kan vi också komma på idéer som gör att konflikter löses på andra sätt än skjutningar, till exempel genom att uppmuntra mer rollspel och skapa situationer där spelarna får fler alternativ än att ta till vapen. På så sätt kan vi göra miljön och rpn roligare, mer rättvis och trygg för alla.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i sin staffroll betyder att man alltid är lugn, rättvis och saklig, oavsett situation. Man ska inte ta saker personligt, utan behandla alla spelare lika och följa reglerna själv för att vara ett bra exempel. Det handlar också om att lyssna på båda sidor i en konflikt och fatta beslut som är så rättvisa som möjligt. För mig är det väldigt viktigt att agera professionellt, eftersom det visar respekt både mot spelarna och mot resten av staffteamet. Om man inte gör det kan förtroendet för staff minska, och då blir det svårare att hålla en bra stämning på servern. Genom att vara professionell kan man bygga respekt, skapa trygghet och se till att servern fungerar på bästa sätt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag skulle lägga upp mitt staff-arbete genom att sätta tydliga gränser mellan staff, RP och mitt privata liv. Mitt fokus kommer alltid vara på staffrollen, och därför kommer jag inte att rpa särskilt mycket. När jag väl rpar är det mest för nöje, men om något händer är jag beredd att kliva ur RP direkt för att ta mitt ansvar som staff. För mig är det viktigt att ha en bra balans, så jag planerar att lägga mer tid på staff än RP och samtidigt se till att det inte påverkar mitt privatliv negativt. På så sätt kan jag vara aktiv, tillgänglig och bidra till en trygg och rolig server.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag började lite smått på Unive under 2023, men började spela på riktigt från oktober 2024. Sedan dess har jag varit aktiv och lärt mig hur servern fungerar, reglerna och hur man interagerar med andra spelare på ett bra sätt.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har tidigare erfarenhet som staff på unive. Jag började för att jag ville hjälpa nya spelare, hålla ordning och bidra till en bra stämning. Under min tid som staff har jag lärt mig hur man hanterar konflikter lugnt och rättvist, samarbetar med teamet och ser till att reglerna följs. Jag har också erfarenhet av att guida nya spelare, svara på frågor och lösa problem snabbt. Genom det här arbetet har jag blivit mer van vid att ta ansvar och vara aktiv och pålitlig, samtidigt som jag alltid försöker skapa en trygg och rolig miljö för alla.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Jobb, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, jag är beredd att arbeta inom alla områden som staff. Jag är villig att ta ansvar för olika uppgifter, hantera konflikter, hjälpa spelare och se till att regler följs, oavsett situation. Jag fokuserar på att bidra till en trygg och positiv miljö för alla på servern.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka