Accepterad marreguzman | Ansökan till Servervakt

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

marreguzman

Icke Medlem
Meddelanden
18
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Maran Nisan

Ange ditt födelsedatum 1 Oktober 1998

Vad heter du på discord? DON NIS#7130

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Vardagar- 16:30-23:00
Helger- 12:00-01:00+

Hur länge har du spelat på Unive? 4 månader

Vad skulle du göra om du blir servervakter? Om jag blir servervakt så hade jag såklart rollspelat som vanligt, men jag hade hållit extra koll efter lallare eller för folk som förstör för servern. Jag vill få servern att hålla en hög RP prestanda. För att hålla en hög RP prestanda så MÅSTE kicks och bans ske. Om jag ser någon som lallar så kommer jag givetvis jag ge dom en kick, så dom förstår sitt misstag så att det ej upprepas. Jag skulle inte kicka någon utan anledning, utan jag kommer göra saker i rätt läge. Jag kommer reviva folk, men endast om de dött av bugg eller dött på andra sätt de inte ska kunna dö på vanligtvis, t ex om de har blivit VDMade/RDMade. Som servervakt ska man ju inte åka och patrullera och kolla om folk gör fel som staffs gör. Därför hade jag bara kickat/varnat folk via ooc-chat när jag ser att folk gör fel under mitt egna rollspelande, om det make sense. Jag skulle även försökt klippa stora incidenter via inspelningsprogram och gått med ID och namn till den första staffen jag kan få tag på.

Vad är det som får dig att vilja bli servervakt på just Unive? Som en chef på vianor så förekommer det många lallare som springer runt ofta. Jag vill även bli servervakt för att jag älskar att hjälpa till. Under min tid på Unive har jag upptäckt flertal buggar. Detta kan vara att man som passagerare i någons fordon flyger ut och dör pga t.ex. dsync. I dessa fall skulle det underlätta om man då kunde använda sig utav /revive då man dött av en bugg vilket inte skulle hända irl. Ifall jag vore servervakt skulle det som jag tidigare nämnt förbättra min upplevelse på servern genom att jag kan göra snabba åtgärder åt buggar genom att t.ex. dva en bil eller använda mig av /revive. Servern är även extremt stor och många nya kommer in som kanske aldrig rollspelat innan. Då vill jag kunna finnas där och hjälpa dem. Vill även kunna förhindra de nya som kommer in som enbart är ute för att förstöra. Ifall jag då kan få bort de som enbart är ute för att förstöra som har extremt låg rp nivå, kommer den allmänna rp nivån höjas samtidigt som staff kan lägga fokus på viktigare saker.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Jag kan mycket om hur man är servervakt i och med att jag har kört på servern väldigt länge. Jag ska kicka folk som bryter mot reglerna så vi slipper alla lallare, så att Unive kan bli en rolig och bra server. Jag ska behandla alla lika och direkt inte kicka en icke medlem för det minsta lilla. Hjälper man servern så har vi inga lallare och det kan ju också göra att Unive får fler spelare eftersom folk för ett gott ord om servern och säger att man ska spela på servern för att det inte är några lallare och dom har bra staffs. Jag ska göra allt jag kan för att få servern så trygg och bra som möjligt. Men sedan också att jag älskar denna servern och vill göra den till en mycket bättre plats eftersom jag ser väldigt ofta folk som pratar OOC ingame och lallar runt. Brukar se flera flera personer på servern varje dag som använder /sme och /me fel, och att folk har osynliga kläder eller kläder man inte får ha. Det e lite tråkigt att se men jag brukar oftast skriva i ooc chatt, jag kolla också upp deras id ibland och skriver en rapport till staffs. Men hade jag varit server vakt hade jag kunnat kicka dom och säga till att byta kläder, eller att folk ska ta bort deras /sme eller att de har använt /me fel. Så alltså hade jag fått Unive till en bättre plats genom att utnyttja mina erfarenheter och föra dom vidare.

Varför ska just du bli servervakt? Jag ska bli servervakt eftersom jag alltid kommer göra ett väl utvecklat och professionellt jobb genom att alltid se till att folk jag kickar eller bannar inte bara vet varför de blir bannade eller kickade utan och vet hur de ska göra för att i framtiden förhindra att bli bannade eller kickade genom att höja sin rp eller helt enkelt Miska på sina misstag eftersom inte alla heller menar att begå regelbrott utan bara behöver bättre vägledning, då tycker jag de ska ha all rätt till att veta hur de ska höja sin rp och hur man ska rpa i scenarion för att inte i framtiden bli bannade eller kickade igen.
Jag tycker också jag ska bli servervakt eftersom jag själv tycker jag har väldigt bra rp och kommer oftast med ett gott exempel på hur man ska rp eftersom det också är ett snavar som servervakt, att före gå med gott exempel och visa hur det är man ska rpa och agera i olika scenarion.
Jag har t. ex ett flertal gånger sett folk skriva att de inte vet hur de ska rp på vissa diskussioner eller krascher på grund av att de helt enkelt inte har den kunskapen om rp för att veta det, då vill jag kunna föregå med ett exempel hur de är de ska svara på vissa frågor eller rp i vissa scenarion så de i framtiden också har en bättre kunskap oå hur man har hög rp så att Severn rp i helhet också ökar.

Varför vill du bli servervakt? Som sagt så vill jag bli servervakt eftersom jag vill kunna vägleda alla icke medlemmar och medlemmar som inte har så jätte stor kunskap om rp för att kunna ge ett gott exempel och höja deras kunskap om rp så att vi får bättre och högre rp i helhet på servern eftersom jag ett flertal gånger per dag ser folk skriva i ooc-chatt att de inte vet hur de ska rp på något eller något liknande i den stilen.
Då vill jag kunna föregå med gott exempel så de kan se mig för att sedan höja deras rp och deras kunskap om rp så de får en högre och bättre rp.
Jag vill också bli servervakt så att de folk som begår misstag eller regelbrott också får en väl utvecklad och bra anledning till varför men också hur de kan förbättra sig för att förhindra att bli bannade eller kickade i framtiden så vi också får högre rp på så sett och de slipper gå in på staff PM och spamma varför de blev bannade så staff inte behöver slösa tid på dem eftersom det också är ett ansvar man har som servervakt, att avlasta staff teamets arbete.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? /kick /id) (anledning) - kickar från spelet. /dv - tar bort fordon. /svban - bannar i 1 tim /ooc skriver så att alla ser tex '' Sluta spamma twt'' /sv - chatt inom servervakt. /revive - återupplivar.

Är du whitelistad på serven? Ja.

Har du varit bannad på serven förut? Om så är fallet, berätta om dina bans Jag blev bannad 1 gång för pwg och det var felaktigt.

Spelar du på någon annan server för tillfället? Nej, kommer inte heller byta.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka