Accepterad Manfjed Olsson | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Manfjed Olsson

Icke Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
6
Ange ditt födelsedatum: 4 Februari 2007

Vad heter du på discord? LUNCH#3373

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 614

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 2-6 timmar per dag

Hur ofta kommer du vara inne? 2-6 timmar per dag men vet inte exakt mellan vilka tider jag kommer att vara inne det kan shiftas

Hur många timmar har du på FiveM? 614

Vad heter du? Leif Persson

Hur gammal är du? 34

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för jag har alltid tyckt att det verkar vara ett riktigt roligt och spännande jobb. För jag är en person som tycker om att prata och samarbeta med folk och det gör man som polis då man har kollegor som man samarbetar med och man pratar även i radio vilket verkar vara riktigt kul. Jag har också alltid villat hjälpa till i staden och bidra till att folket i staden ska tjäna sig trygga och inte behöver att tänka på att det kan komma en och råna. Utan jag vill försöka få bort kriminaliteten i staden så att då rån och skottlossningar undviks så att alla kommer tjäna sig mycket tryggare i staden.

Varför ska just du bli anställd? För jag är som sagt en väldig social man och jag kommer klara svåra stressade situationer som vissa andra nog inte kommer klara för jag tycker att jag hanterar stress riktigt bra. Så jag påverkas inte negativt av stress. Jag lyssnar på dem som är högre än mig och jag vill verkligen lära mig saker så jag blir en så bra polis som möjligt. Jag tycker även att jag är en person som lär mig saker snabbt. Jag är bra på att samarbeta med folk vilket är nödvändigt om man ska arbeta som polis. Jag klarar av att ta kritik av folk och försöka strunta i vad dem säger eller att omvandla sakerna till något positivt. Jag tycker att jag är riktigt bra på att köra bil då jag har kört bil enda sen jag var 18 år. Jag skulle också säga att jag är en bra på att sikta då jag har gått i paintball och jag kommer då kunna hantera vapnen bra.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor:
1 Jag är bra på att samarbeta med folk och även lyssna på dem som är högre än mig.
2 Jag kan ta kritik och istället omvandla det till positiva saker
3 Jag är en bra bilförare
Svagheter
1 ibland kan jag använda för mycket våld. Jag ska försöka förbättra mig i det.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja jag har varit grundutbildad polis tidigare.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag säger att jag och min kollega har kommit till platsen. Jag spärrar av hela området sen så ser jag till att alla människor som är i närheten begärs sig därifrån. Sedan så inväntar jag dom högre uppsatta då jag vet att jag aspiranter inte får gå in på bankrån. Sen så står jag kvar där så ingen annan kommer in innanför spärrarna, jag står kvar där tills mina kollegor säger till mig att gå.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag ropar ut på förstärkning och säger vad som har hänt och säger hur bilen såg ut så samt hur mannen såg ut om jag såg det. Jag säger att min kollega är nedskjuten. Sedan ringer jag på en ambulans. Då min kollega ska priorernas först. Jag försöker hålla han i liv om det går så länge ambulansen inte har kommit. Efter det skickar jag ut en efterlysning på bilen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag säger att jag och min kollega har kommit till platsen. Jag spärrar av hela området sen så ser jag till att alla människor som är i närheten begärs sig därifrån. Sedan så inväntar jag dom högre uppsatta då jag vet att jag aspiranter inte får gå in på bankrån. Sen så står jag kvar där så ingen annan kommer in innanför spärrarna, jag står kvar där tills mina kollegor säger till mig att gå.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag tar snabbt upp min tazer och säger vad som händer i radion om jag hinner. Jag ber honom att genast släppa kniven. Gör han inte det använder jag min tazer på honom så jag sedan kan säkra honom genom att ta bort kniven. Jag sätter sedan på honom handfängsels och så åker vi till stationen för förhör. Jag säger vad han är straffad för och ger honom det straff han ska få.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det är att man inte ska skrika och prata på mun på varandra. Man ska visa varandra respekt. Man ska använda sitt rakel i början så man vet vem det är. Man ska använda klart slut eller kom i slutet av meningen. Det beror på vad som diskuteras.

Vad betyder våldstrappan? Desto hårdare vi kommer upp i trappan desto hårdare kommer vi att agera! Tillexempel först ska man försöka prata med gärningsmannen. Om han inte lyssnar och att han börjar göra motstånd så kan du ta upp batong eller tazer. I värsta fall pistol.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka