Nekad Makoz | Ban Överklagan [Forsgren32]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Makoz

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199448667126/home

Ditt Hex-ID: 110000158b733f6

Vad är din discord tagg? mcuz#3836

Vem var det som bannade dig? Forsgren32

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2023-07-27 205053.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag hoppas detta meddelande når er i god ordning. Jag skriver för att överklaga den permanenta bannlysningen som har pålagts mig i spelet FiveM. Jag inser och erkänner att jag gjorde ett misstag genom att använda halv OOC och jag vill framföra min uppriktiga ursäkt för detta agerande. Jag förstår nu att användning av halv OOC inte är tillåten och jag lovar att aldrig upprepa detta misstag i framtiden. För att klargöra händelseförloppet som ledde till mitt misstag vill jag förklara situationen med den spelare som jag interagerade med. När jag nyligen hade spawnats på sjukhuset, mötte jag den första spelaren, som råkade vara en tjej. Jag gick fram till henne och frågade om hon var intresserad av att "prata i den inre hjärnan." Vid den tidpunkten menade jag inte något snuskigt eller sexuellt, utan jag försökte bara hitta fler spelare att umgås och spela tillsammans med. Min avsikt var absolut inte att vara kränkande eller förarga någon.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan jag blev bannad, loggade jag in i FiveM och hamnade precis utanför sjukhuset. Det var en solig dag i den virtuella staden, och jag var redo att ge mig ut på äventyr och interagera med andra spelare. Mitt mål var att hitta några nya spelare att umgås och spela med, så jag bestämde mig för att gå fram till den första personen jag såg. Precis när jag hade spawnats på sjukhuset, noterade jag en annan spelare som gick i närheten. Utan att tänka så mycket på det, bestämde jag mig för att närma mig denna spelare och försöka inleda en konversation. Min avsikt var att vara vänlig och social, och mitt syfte var enkelt: jag ville hitta nya vänner att spela tillsammans med i spelet. När jag närmade mig den andra spelaren, som visade sig vara en tjej, sade jag vänligt: "Hej, vill du prata i den inre hjärnan?" Det var helt oavsiktligt och slumpmässigt att jag valde just henne, eftersom hon var den första personen jag stötte på efter att ha spawnats på sjukhuset. Jag hade inte någon specifik avsikt att rikta mig mot henne på grund av hennes kön eller någon annan faktor. Dessvärre svarade den andra spelaren med ett nej och verkade inte vara intresserad av att inleda en konversation eller prata på något sätt. Jag respekterade omedelbart hennes svar och lät henne gå vidare utan att försöka tvinga något eller störa henne mer.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Någonstans i bakgrunden hörde en av de andra spelarna vår korta interaktion, och missuppfattade tyvärr mina intentioner. De tolkade mitt tillvägagångssätt som något snuskigt eller sexuellt, vilket är helt och hållet felaktigt. Jag vill understryka att jag inte hade några sådana avsikter överhuvudtaget, och att jag aldrig skulle försöka bete mig på ett sätt som är respektlöst eller kränkande mot någon, oavsett kön.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Tidigare i min spelkarriär har jag fått uppleva en bannlysning från spelet på grund av ett olyckligt beteende eller en överträdelse av spelets regler. Jag inser nu att mitt tidigare agerande var olämpligt och inte följde de förväntade riktlinjerna för en respektfull och ansvarsfull spelare.

Efter att ha blivit bannad har jag haft tid att reflektera över mina handlingar och hur de påverkade andra spelare och spelgemenskapen. Jag inser vikten av att vara medveten om mina ord och handlingar för att inte störa den positiva spelupplevelsen för andra. Jag har också förstått att följa spelets regler och etiska riktlinjer är nödvändigt för att upprätthålla en hälsosam och trivsam spelgemenskap.

Jag vill betona att jag inte tar min tidigare bannlysning lättvindigt, och jag är uppriktigt ledsen för några negativa intryck eller problem som jag orsakade andra spelare. Jag har lärt mig av mina misstag och förbinder mig nu till att vara en ansvarsfull, respektfull och positiv medlem av spelgemenskapen.

Min önskan är att få en andra chans att delta i spelet och visa att jag har förändrats och utvecklats som spelare. Jag lovar att följa alla regler och riktlinjer som satts upp av spelets administration och att bidra till en trivsam och välkomnande miljö för alla spelare.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Först och främst borde jag ha tagit mig tid att verkligen läsa igenom spelets regler och riktlinjer innan jag började spela. Genom att vara medveten om vilka beteenden som inte tolereras, kunde jag ha undvikit att bryta mot några regler oavsiktligt.

När jag mötte den andra spelaren och frågade om att prata i den inre hjärnan, borde jag ha varit mer medveten om hur mitt tillvägagångssätt kunde uppfattas av henne. Jag inser nu att det kan ha varit förvirrande eller störande för henne, även om min avsikt var att bara hitta vänner att spela tillsammans med. Jag borde ha varit mer varsam och respektfull i min interaktion.

En annan sak jag kunde ha förbättrat var min användning av OOC. Jag förstår nu att OOC bör användas med försiktighet och inte blandas med IC-rollspel för att undvika missförstånd eller störningar i spelet.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Under min banperiod har jag haft tid att reflektera över mitt tidigare beteende och dess konsekvenser. Jag har insett att mina tidigare handlingar och ord kan påverka andra spelare på ett sätt som jag inte alltid var medveten om. Jag har också förstått vikten av att vara medveten om spelets regler och riktlinjer samt hur man förhåller sig till andra spelare på ett respektfullt sätt.

En av de viktigaste lärdomarna för mig har varit att vara mer varsam med mitt språk och min interaktion med andra spelare. Jag har insett att det är viktigt att tänka på hur mina ord kan uppfattas av andra, särskilt när det gäller skämt, kommentarer eller uttryck som kan vara störande eller kränkande. Jag har lärt mig att vara mer medveten om hur min kommunikation påverkar andra och att alltid sträva efter att vara vänlig och respektfull.

En annan viktig lärdom har varit att använda funktioner som OOC med försiktighet. Jag har insett att OOC-kommunikation bör användas på rätt sätt och inte blandas med rollspel (IC) för att undvika förväxlingar och för att bevara en tydlig gräns mellan det virtuella och det verkliga.

Dessutom har jag tagit till mig betydelsen av att klargöra missförstånd när de uppstår. Istället för att låta en situation eskalera eller lämna den obemärkt, har jag lärt mig att snabbt och ärligt förklara mina avsikter och be om ursäkt om det behövs. Att kommunicera tydligt och öppet hjälper till att förebygga konflikter och missuppfattningar.

Den här banperioden har verkligen gett mig en värdefull möjlighet att växa som spelare och individ. Jag är tacksam för den insikt den har gett mig och jag är fast besluten att fortsätta utvecklas och vara en ansvarsfull, respektfull och positiv medlem av spelgemenskapen.

Jag ser fram emot att återvända till spelet med en ny insikt och en förbättrad attityd. Tack för att ni har gett mig möjligheten att lära mig av mina misstag och utvecklas som spelare.

Med vänliga hälsningar Markus

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja det förstår jag.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka