Nekad maionais07 | Blacklist Överklagan [Elias]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

maionais07

Icke Medlem
Meddelanden
217
Reaction score
320
Blacklist-referens
ID: 366 — Övrigt
Anledning: Fusk.
Personal: Momo
Datum: 2025-12-10
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag satt en trevlig helg dag innan semester till spanien momo börjar skriva att jag ska komma support var inte ens inne på servern eftersom att jag var hos farsan och inte har tillgång till att komma på datorn så sickade han mig för fusk utan något vidare som pekade på att jag hade fuskat. Han gick inte ens igenom datan innan han bannade mig sa till han att jag kunde ta det när jag kom hem men han blockade mina dms och sedan dess har jag inte kunnat blivit pc chekad. Är inte bara mig han sickade utan också samme som visade sig ha noll fusk. Blev så fruktansvärt less på momo att jag inte orkat tagit tag i banöverklagan eller pc cheken. vet inte heller hur jag skulle gå tillväga när momo sickade mig från alla dcs och blockade min pm. Tycker det är sjukt att momo sickar en spelare som spelat 4 år spenderat en stor jävla summa på spelet, för att jag inte just då hade möjligheten till att komma på datan. jag förstår inte heller vad han fick att jag fuskat ifrån han blev helt rabiat där ett tag och anklagade flera folk för fusk som tex samme. Att jag inte kunde vara på datan 24 timmar om dygnet resulterade i en permabann på ogrundade bevis

Tar du ansvar för det som hände? jag lägger ansvaret på momo eftersom att det är ändå han som ska hålla standadern. Jag förstår att momo blir frustrerad för att jag inte kan komma in på datorn, men snälla jag kan inte trolla fram datorn ur röven när den står hemma hos morsan 1 och en halv timme ifrån vid klockan 23 ish. och när flyget till madrid går 06.30 dagen efter från arlanda. Jag kan väl ta lite ansvar på mig själv också att jag inte redan tidigare har försökt göra en banöverklagan men mycket händer just nu med gymnasie och fest så har inte haft tid.

Vad har du lärt dig sedan dess? att kontakta dig philip320 när det blir knasigt och helst så fort som möjligt

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag tycker jag ska få en andra chans eftersom att jag inte fuskar. du kan jätte gärna göra en pc check på min dator så kan du se att jag är oskyldig. En till anledning till att ni borde ge mig en ny chans är allt skit som momo orsakat. Jag menar inte minst att han pekar ut fuskare hit och dit som inte fuskar så har jag hört på villo-vägar att han inte sköt sin staff roll galant. Hörde något om några abuse bilar, och jag tycker att en staff som förstör för servern och ger sig själv en fördel inte riktigt kan hantera att banna folk. Sen vet jag inte riktigt vad som hände med momo för under den månaden så var han fruktansvärt negativt inställd till oss i sons. vet inte om det var för att vi inte tog in honom eller varför han blev så arg men helt plötsligt gick han helt rambo och började skriva massa skit och anklagade massa för fusk vilket jag tycker är ganska skumt.

Har du bevis som stödjer din överklagan? kan sicka i pm kunde inte ladda upp

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Senast ändrad:
Momo som är koruppt sickade mig utan en pc check, ni har absoulut noll bevis på att jag fuskat. han bannar mig på en ogrundad anledning pga att jag inte har tillgång till datan där och då klockan 23 på en vardag, att vara tillgänglig på datan 24 timmar om dygnet är inte heller något som står i reglerna.

Jag hade betalat för en massa grejer som special inköp gorilla ped mm, sen blir jag skickad för att momo tror att jag fuskat, vadå tror att jag fuskat, står klart och tydligt att man kan bli bannad i köp villkoren och förlora det man betalat för, om man begår ett regelbrott.
Men jag har ju inte begått ett regelbrott om det inte finns några konkreta bevis på datan att jag fuskat, det finns inga klipp där jag fuskar så jag fattar inte vad bannen är baserad på. Tycker det är fruktansvärt orätvisst, att det står en sak i köpvillkoren men är något annat i praktiken.

Senast ändrad:
Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1990 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
BubbleGum
Unive Staff

hade inte betalat 1990kr för att smatra på en 10 av 10

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1990 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
BubbleGum
Unive Staff
Jag en risk, hela unive är en risk. ni hanterar donationer på ett olagligt sätt och ni har varumärken som ni inte har licens för hahahah. finns en anledning att gta tar bort och gör om varumärken. Ni säljer saker för det ni påstår är en "donation". Ni säljer produkter till folk som inte är myndiga. Generellt så är det flax att ingen har stämmt eller återgärdat detta ännu. sen att man skriver bolaget som ett aktiebolag och gömmer identiteten på ägare talar ganska mycket. Bra jobbat ni verkar veta vad risker är!!!

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka